Mermaid Sagaa en kyllä pitkäveteiseksi sanoisi... Pikemminkin sen kerronta on hyvin tiivistettyä. Kirjojahan on vain kolme, ja jokainen sisältää monta pientä novellia joita yhdistävät vain samat päähenkilöt...
Kirjoja on itse asiassa neljä ( ainakin tässä painoksessa, jota minulla on ). Itse omistan nyt kolme ensimmäistä ja neljännenkin olen jo lukenut.
Kustantaja on VIZ, ja miten nämä nyt menee... Kun esim. ykkösessä lukee että "First printing June 2004, First English edition November 1994", niin onko tämä siis ensimmäinen painos, joka on tehty 2004? Vai onko tämä painos ensimmäinen laatuaan tässä muodossa ja aikaisemmin novellit on julkaistu erilaisena koosteena vuonna -94.
Käsittääkseni VIZ on julkaissut englanniksi ainakin yhden version tai osia merenneitosarjasta jo 90-luvulla.
Minun omistamassani kirjasarjassa ykkösessä on novellit Mermaid Never Smiles, The Village of the Fighting Fish ja Mermaid Forestin ensimmäinen osa. Kakkosessa Mermaid Forestin toinen osa, Dream's End ja Mermaid´s Promise. Kolmosessa Mermaid´s Scar ja The Ash Princess. Nelosessa Mermaid´s Gaze ja Mermaid's Mask.
Kertokaa, ken tietää, mitä nuo vuosiluvut tarkoittavat? Voisiko novelleja olla vielä lisääkin? Onkohan Takahashi tehnyt lisätarinoita Japaniksi, joita ei vielä ole käännetty englanniksi ja näin ollen niitä ei osaa etsiä esim. netistä ?