Author Topic: UNWF-Sarjis: PÄIVITETTY! Uutta materiaalia!  (Read 8897 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chameleon-unwf

• Guest
UNWF-Sarjis: PÄIVITETTY! Uutta materiaalia!
« on: 07.04.2005 klo 22:50:03 »
Under the Night Wind Fantasy on sarjakuvani nimi
Link 1Link 2Link 3Link 4Link 5Link 6Link 7Link 8Link 9Link 10Link 11Link 12Link 13Link 14Link 15Link 16Link 17Link 18Link 19
Oho taisin innostuu noitten linkkejen laitossa heheh ... ;D :D
Olen aina halunnut tehdä omaa sarjakuvaa niin ku julkassa myös se.
Olen suunnitellut tota sarjakuvaa koko ikäni ja voi olla että on valmis 2007. :D ;) :)
Mun sarjakuva liittyy näin suoraa sanoen maailmanlopun jälkeiseen aikaan enkä oikeen viitti enempää kertoo tästä.

Huom! mulla on lisää niitä sivulla :
http://chameleon-unwf.deviantart.com/
Miun pieni työ pisteeni:  ;D :D

« Last Edit: 09.08.2005 klo 16:27:41 by chameleon-unwf »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Suunnittelemassa omaa sarjakuvaa UNWF
« Reply #1 on: 08.04.2005 klo 12:29:29 »
Lyhensin sun linkit. Ne kannattaa vastaisuudessa tehdä noin.
Mutta hyvältä näytti. Onko noi siis yksittäisiä kuvia siitä sarjakuvasta?
Noi väritetyt kuvat oli sitten vähän liian tietokoneella väritetyn oloisia mun silmääni. Mutta mustavalkoisena toimi oikein hyvin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Reply #2 on: 08.04.2005 klo 17:23:32 »
Jepp, hienoilta näyttää ja olisi kivaa nähdä kuinka tyyli toimii pitemmässä sekvensissä. Tässähän yksittäisinä kuvina noi on ihan ok. Pidin varsinkin 2., 9. ja 12.

Joskin sitten huomautuksena ... Jos käytät hyväksi perspetiiviä noin tiukasti kuin 2. niin
määrittele pakopiste/horisonttilinja. Tuossa hiukan häiritsee sen selkeä puute. Ja kontrasti on mielestäni parhaimillaan 9.

Tuon pelkän ouhuen viivan käyttöä ´harmaasävyyn´ voisit vaihdella eri paksuuksilla. Se saa aikaan mielestäni hiukan tasaisen tai tasaharmaan ´pinnan´. Siis mitä taaemmille kohdin kuvaa, sitä paksumpaa viivaa. Voi antaa ehkä enempi syvyyttä. Valo/varjotasapaino on niitä vaikeampia pulmia .. Hyvä myös muistaa että viivoilla voi saada esiin esineiden tms. ´muodon´ jos et käytä vain suoraa linjaa ´harmaasävyssä´ mutta muotoa seuraavaa.

-- j --
« Last Edit: 08.04.2005 klo 17:29:41 by jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Sika

• Jäsen
« Reply #3 on: 08.04.2005 klo 20:06:16 »
juu u hienoja on ja yksityiskohtiin on panostettu reilusti

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #4 on: 09.04.2005 klo 00:28:55 »
Aina silloin tällöin täällä kvaakissa tulee näitä WAU elämyksiä. Näistä luonnoksista tuli!!! Varsinkin alkupään kuvista. Olen ihan myyty!!! Osaat piirtää hienosti ja sinulla on luovaa näkemystä tyylissäsi. Sitten kritiikkiä. Väritys ei pääse lähellekään sitä tasoa, jota piirustustaitosi on. Se jopa "pilaa" erinomaisen kuvan välillä. Anteeksi kun sanon näin kovasti, mutta koska piirustus on noin hyvin hallussa niin en haluaisi, että väritys vie siitä kaiken tehon. Ehdotan joko treenaamaan värittämistä tai pyytämään joku muu värittämään. Silloin tuosta matskustasi saa irti vaikka mitä. HYVÄ!

8)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #5 on: 09.04.2005 klo 00:58:37 »
Aina silloin tällöin täällä kvaakissa tulee näitä WAU elämyksiä. Näistä luonnoksista tuli!!! Varsinkin alkupään kuvista. Olen ihan myyty!!! Osaat piirtää hienosti ja sinulla on luovaa näkemystä tyylissäsi. Sitten kritiikkiä. Väritys ei pääse lähellekään sitä tasoa, jota piirustustaitosi on. Se jopa "pilaa" erinomaisen kuvan välillä. --

Ihan samoilla linjoilla olen Hazartin kanssa. Tosin uskallan väittää, että tuleva sarjakuvasi ei tarvitse ollenkaan väritystä. Etenkin jos kyseessä on post-apokalyptinen tarina. Mikään siloiteltu photoshop väritys ei mielestäni sellaisessa tarinassa toimi.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #6 on: 09.04.2005 klo 03:17:36 »
Yksittäiset kuvat olivat vallan hienoja! Mutta se ei anna lopultakaan vähäisintäkään kuvaa varsinaisista sarjakuvakerronnan taidoistasi. Ruutuja kehiin?

Timo

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #7 on: 09.04.2005 klo 10:47:03 »
Mun sarjakuva liittyy näin suoraa sanoen maailmanlopun jälkeiseen aikaan enkä oikeen viitti enempää kertoo tästä.

Hmm. On aika yleistä antaa yksittäisiä kuvia arvioitavaksi ja esimulkaistavaksi, ja pitää KÄSIKIRJOITUS ihan omana tietonaan. Voisi miettiä, onko se viisasta. Käsikirjoitus on vaativa ja olennainen osa juttuasi, ehkä haluaisit siitäkin kommentteja ennen lopullista toteutusta? Mie ainakin haluaisin nähdä joskus edes pätkän jonkun tekeillä olevaa käsistä.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

chameleon-unwf

• Guest
« Reply #8 on: 09.04.2005 klo 12:03:30 »
kiitos , tota en ite tajunnut ;) Juuh oli se mun sarjakuvaani kuuluva  :D
ja mitä tulee noihin väritettyihin niin  mä vaan yleensa varitän kun 
suunnittelen minkälaista lisää kuvia teen eli niiku ajatus tuö on toi värilliset
;D ei kovin lupaava ajatus väri maailma heheh noo..ja mitä tulee noihin kuviin
siis miks en oo piirtänyt laatikoitten sisälle.öö mä piirrän aina eka noin kun on
helpmpi sit kasata ne niihin ja mää haluun vaan tehdä omanlaisen sarjakuvan heh
Elikkä tahtoo eroa muista kun yleensä on toi anime tyyli niin suosittu heh aika
noloa kun en osaa piirtää animea yhtään heheh.

Kaikkein eniten mä pidän Musta valkoisista sarjakuvista ja on niin ku pakko
piirtää tarkkaa työtä taisiis on niin ku pakkomieli siihen.

mulla on lisää piiroksia näillä kahdella sivullakain heheh

http://www.virhe.org/jasen.php?nick=NightWind
http://chameleon-unwf.deviantart.com/

Mun lempi sarjakuva piirtäjä on Petri Hiltunen and Kari T. Leppänen.
Moni sanoo että mulla on Petri Hiltusen tyyli  mukamas mut en oo huomannut tai tajunnut.
Mää mieluummin haluun tehdä ihan omaa luokkaa olevaa sarjakuvaa heh tahtoo erillaisen.
Ja mitä käsikirjotukseen kuuluu niin sekin on aika heh pitkä lukeinen heh yleensä mä suunnittelen kirjottamisella ja tarkalla piirtämisellä kun ei oo muutakaan tekemista mulla oikeen ollutkaan Näin lyhyesti kerrottuna..
Mää vietän yleensä kaiken aikaa piirtämässä mun sarjistani ja etsien elokuvia ja sarjoja internetistä..
Mä pidän anime-sarjoista kuten X-tv, Macross Zero, Angel Sanctuary ,
Argentosoma, Chrno Crusade ,Blood the Last Vampire, Ghost in the Shell TV :tä...
toisaalta mä pidän seikkailla internetissä..XD.. vietän ja tapan aikaa ..ja mä pidän siitä..xD..
Mä pidän nukkumisesta todella paljon
ihan kahjo oon  ::)

EDIT: Kvaakin netiketin vaatimuksesta hymiörivistö poistettu.

« Last Edit: 15.04.2005 klo 12:51:49 by Hazart »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #9 on: 09.04.2005 klo 13:22:32 »
Ei mulle kyllä Hiltunen tule mieleen muuten, kuin että realistisesti piirrettyä kotimaista mustavalkosarjakuvaa.

Komean näköisiä piirroksia, mutta suurin osa on niin poseerauksia, että vaikea kuvitella niiden toimivan sarjakuvana. Kuvituksena kyllä ihan jees. Ootko tarjonnu Tähtivaeltajaan?

Tahtoisin nähdä yhden valmiin sarjakuvasivun, jossa on useampi ruutu. Puhekupliakaan ei olis pakko olla, mutta ruutusommittelu pitäis nähdä, ennen kuin vois sanoa onko tämä hyvää sarjakuvaa vai ei.

Tarinan puolesta kiinnostaisi synopsis tai jonkinlainen kuvaus juonesta, tai esim. joku kohtaus käsikirjoituksesta. Koko kässäriä tuskin kannattaa nettiin laittaa.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #10 on: 09.04.2005 klo 14:47:55 »
Virhe.org:in juttujesei perusteella tarina vaikuttaa varsin lupaavalta. Suosittelen kuitenkin että esim. lisää puhekuplat ja tekstit jälkeenpäin tietokoneella, sillä silloin niitä voi vielä jälkeenpäin korjailla. Osa puhekuplista oli aivan liian pieniä kuvan kokoon nähden. Piirtää ainakin osat, osa zombiekuvista oli hämmästyttävän hienoja. Tosin minäkin kaipailisin näytettä sivusommittelusta, muuten on vaikea sano miten juttu toimii sarjakuvana.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Reply #11 on: 09.04.2005 klo 15:04:16 »
Nuo mustavalkokuvat olivat sarjakuvallisesti todella hienoja, perskeles tarjoaisin heti kaljat sulle noiden kuvien vuoksi. Tälläiset jutut saavat taas uskomaan että Suomestakin löytyy taas uusia rehellisen seikkailusarjakuvan tulevaisuuden taitajia. Isoisoisoiso plussa vielä siitä että et ole sortunut tosiaan tuohon mangaroskatyyliin, mahtavaa.

Väritystä en suosittele, ei toimi noihin kuviin. Muutenkin jos väritys meinataan tehdä kliinisesti ja tylsästi tietokoneella se kannattaa unohtaa. Tulee vain paha mieli.

Tämä sarjiksesi lähti nyt odotuslistalle. Toivottavasti kässäri on kuvituksen tasolla.
__
Matti Veekamo
Veksu

chameleon-unwf

• Guest
« Reply #12 on: 11.04.2005 klo 16:40:02 »
Noo mä en koskaan pidä kiirettä tossa piirtämisessä, ajattelin ehkä  saada se valmiiksi ennen mun synttäreitä 18.07.2007 mun oma päämäärä tavoitteeni   ;D .

EDIT: Kvaakin netiketin vaatimuksesta hymiörivistö poistettu.
« Last Edit: 15.04.2005 klo 12:51:08 by Hazart »

lasse

• Jäsen
« Reply #13 on: 12.05.2005 klo 16:52:08 »
Osaat kyllä piirtää!
Näissä on tyyliä.Nuo tietokoneella väritetyt eivät olleet oikein hienoja,mutta mustavalkoisissa oli sitä jotakin...

Lurker

• Guest
« Reply #14 on: 12.05.2005 klo 17:28:02 »
Linkissä 10 ollut dinosauruksen pää oli todella hieno! Kyseissä kuvassa oli myös liikettä ja ilmeikkyyttä, jota sarjakuvassa pitää olla. Monesta muusta kuvasta jäi tunne, että ne olivat vaikkapa kuvitusta johonkin novelliin, eivät sarjakuvaa.

Voisi myös olla hyvä ajatus käyttää kuvissa vauhtiviivaa (hillitysti toki) ja rohkeampia perspektiivejä.

Vielä kerran, hyvää piirrostyötä!