www.bdangouleme.comOhjelma myös englanniksi. Tuon perusteella minä meen perjantaina klo 14.30 kuuntelemaan Charles Burnsia ja lauantaina Blutchia & Jessica Abelia sekä Alison Bechdelia & Fabrice Neaudia. Isompiakin tähtiä sieltä löytyy, mutta just nuo kiinnostaa minua eniten.
Näyttelyistä kiinnostaa Richard McGuire, Jim Woodring ja Comics World Expo - se on Lucie Lomin eli Marc-Antoine Mathieun puljun suunnittelema. Ne on olleet jo vuosia parhaiten rakennettuja sarjakuvanäyttelyitä mitä olen missään nähnyt. On siellä Tinttiä ja muutakin, kuten muuten myös Pariisin Centre Pompidoussa. Ja Mezieres ja Christiniä yms. Onneksi en oo töissä vaan lomalla tuolla...
Ensikertalaisille suosittelen sarjakuvamuseo CNBDI:tä kokonaisuudessaan. Vanhojen, isokokoisten Krazy Kat-originaalien ja vastaavien näkeminen on vaikuttava KOKEMUS. Näyttelyt ja kirjaständitkin kannattaa kiertää to-pe, la-su on niin valtava tungos että kirjaimellisesti ei pääse liikkumaan. Ja muistakaa tankata ruoka-aikaan 12-14, iltapäivällä ei saa kuin pahaisia voileipiä klo 20 asti. Tulee halvemmaksi vetää kunnon kolmen ruokalajin tarjouslounaspaketti, sillä jaksaa.
Mielenkiinnolla odotan uutta kirjamarkkina-aluetta, kaikki kustantamot, isot, pienet ja ulkomaiset ovat vihdoin yhdessä, VALTAVASSA paikassa vähän keskustan ulkopuolella alakaupungissa. No, ilmaiset navettet kulkevat.
Sateenvarjoa tarvitsee sitten 120% varmuudella.