Itse asiassa kaikki ovat käytettyjä kaavoja/rukouksia vähän roomalaiskatolilaisuuden suuntauksesta riippuen.
"Yhdestä totuudesta" kun on kovasti monta eri versiota saatu aikaan.
Kysehän ei ole kaavoista, vaan latinasta, mikä on kieli, jolla on kielioppi, jota pitäisi seurata. Mustanaamion pappi ei latinaa tunnu osaavan, vaan vetää kolminaisuuden nimet yksikössä genetiivin sijaan. Tietenkin kyseinen pappi on saattanut sekoittaa esimerkiksi piispallisessa siunauksessa olevan lopun, jonka aikana tehdään ristin merkki (myös tuon in nominen aikana se tehdään, kuten aina, kun Isä ja Poika ja Pyhä Henki mainitaan). Siinä kun nimet ovat yksikössä, mutta siitä puuttuu tuo in nomine.
Toisaalta perinteinen litania on Isä ja Poika ja Pyhä Henki (ja-sanat ovat tärkeitä sisällyttää mukaan, koska kyse ei ole listasta) ei Jumala, Poika ja Pyhä Henki, joten Mustiksen pappi saattaa tosiaan edustaa jotakin hämärää lahkoa. Siihen viittaa sekin, että vaihtaa kesken kaiken suomesta latinaan. Vihkikaava kun katolisessa kirkossa vedetään kokonaan latinaksi, jos latinaa ylipäätään halutaan käyttää.