Kirjoittaja Aihe: Mitä kioskilta tänään löysin...  (Luettu 29261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rac

• Jäsen
Re:Juhannuksen pelastus kaupoissa
« Vastaus #30 : 15.07.2004 klo 17:04:35 »
Tuli tuo Seittiklassikot muuten maanantaina lootaan. Neljä euroa maksoin postikuluista, mutta silti Egmontti lähettää sen normaalissa kirjekuoressa ilman minkäänlaisia pehmusteita = selkämyksen alakulmat hiukan rutussa. No, pahemminkin olisi voinut käydä. Kirjaan olisi muuten voinut kertoa myös mikä tarinan oli kenenkin suosikki.

EDIT: Megalomanical Spider-Man oli muuten varsin huono. Samanlaista muka-hauskaa kuin Jay Leno -juttu. Tämä oli nyt kuitenkin aavistuksen verran parempi.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2004 klo 17:05:48 kirjoittanut Rac »
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #31 : 16.07.2004 klo 20:07:08 »
Lueskelin taas Mile high comicsin Marvel-ensikatseluja.

X-Force #1
Tämä oli ihan pakko lukea, kun piirtäjänä oli niinkin legendaarinen nimi kuin Rob Liefeld! Ensimmäinen ajatus, mikä tuli mieleeni tätä lukiessa (itse lukukokemus tuntui aika tuskallisen uuvuttavalta) oli, että eikö kukaan halunnut tussata Liefeldin työtä, kun tussaajaa ei ole. Vai haluttiinko näin antaa Robille kaksinkertainen aika piirtää numeroa. Niin tai näin, ei voi kuin ihastella, miten lihavia hevosia mies osaa piirtää. Kyllähän sarjassa ihan hyviäkin puolia oli. Joissain kohdin Liefeldin kuvitus näytti jopa hyvältä... Ehdottomasti paras ja hauskin kohta oli sivulla 16 oleva pieni keskustelunpätkä:
Shatterstar: Will it involve mindless violence?
Nathan: Of course.
Shatterstar: Sounds good to me.
Harmittaa vain, että joku luultavasti maksaa tästä :'(

She-Hulk #5
Tämä oli jo aika hyvä yritys. Sarjassa on ehkä pientä hakemista Byrnen She-Hulkien suuntaan. Pymin miniatyyrivankila supersankareille oli oiva keksintö (tosin se on kai keksitty jo aikaisemmin).
En ostaisi, mutta oli melkein mukava lukea.

Ultimate X-Men #50
X-kiintiön pitäisi olla aika lailla täynnä tällä määrällä (X-Force ja tämä). Kubertin kuvitus oli ihan kivaa vakiolaatua. Ultimate-maailmaan en pahemmin ole tutustunut lukuunottamatta ultimate-spesiaalien pläräilyä kaupan lehtikioskilla. Tämä vain vakuutti siitä, että turhaa se pidemmän päälle olisikin. Vaihtoehtoista X-men jatkumoa tämä ei hirveästi muistuta. Toisaalta onhan se varmaan selkeämpää aloittaa juttu täysin puhtaalta pohjalta.

X-Men: The End 1/6
No kerta kiellon päälle. Tämä vaikutti jo melkein mielenkiintoiselta. Claremont on aina osannut tehdä mukiinmenevää sci-fiä ja tämä on aika hyvä todiste siitä, vaikka ei vedäkään vertoja vaikkapa v. 87 Ryhmä-X -spesiaalille, jossa Claremont ilotteli yhdessä Paul Smithin kanssa niljahirviöillä ja muilla.
Jos tämä joskus tulee suomeksi, niin saattaisin jopa ostaakin.

DC sais kanssa ruveta antaan Mile highille koko lehden näytteitä...
« Viimeksi muokattu: 16.07.2004 klo 20:08:57 kirjoittanut Welzu »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #32 : 16.07.2004 klo 22:41:19 »
Pitää muuten palata aiheeseenkin vielä. Ostin viime viikolla Ihmesarja nelosen ja olen sitä hiljakseen nauttien lukenut (ennen nukkumaanmenoa, jos olen jaksanut). Ja hyvä on ollut. Tulee vaan todistettua se, että nälkä kasvaa syödessä ja rupeaa kaipaamaan enemmään tällaista...
Kyllä Egmontin pitäisi ruveta julkaiseen Ihmesarjaa vähintään neljä kertaa vuodessa.
Ja voi kun vielä nähtäis Leen/Kirbyn Ihmenelosia, Ryhmä-X:ää ja kostajia ja Kapteeni Amerikkaa ja Rautamiesta ja...

Rac

• Jäsen
« Vastaus #33 : 20.07.2004 klo 23:51:14 »
Kyllä on tainnut Ihmesarja 4 mennä hyvin kaupaksi, kun jouduin metsästämään sitä aina Savion Ärrälle asti, josta löytyi yksi kappale. Pelko ja ahdistus valtasi minut, kun joka kaupan hyllyllä oli tyhjä kohta, jossa oli ennen pidettu Ihmesarjaa.

Seittiklassikot sain luettua ja on se kumma kun kirjan parasta antia oli jo ennestään julkaistut tarinat. Palautusoikeutta ei taida olla. Tosin en sitä kyllä palauttaisikaan.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #34 : 21.07.2004 klo 16:31:07 »
Juhannus meni jo, mutta Alan Mooren Across the (DC) Universe saapui vasta nyt. Eipä niinkään kummallisia juttuja, eipä, paitsi "For the man who has everything", siinä oli fjongaa.  

Kaikkea sitä... ja nyt Andy Rileyn "Pupujen itsemurhakirja" (BAZAR) - no, jos piti kaikenmaailman 100 tapaa käyttää kuollutta kissaa - opuksista, minä en, mutta on tää kyllä niitä hauskempi. Glen Baxteria saisi joku julkaista lisää.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #35 : 22.07.2004 klo 14:08:14 »
Jahas. Juhla-Hämäristä ei jäänytkään sitten muuta mieleen kuin HYVIN Peter Bradleymainen Peter Parker by Bagge. Mieshän oli ihan sika - siis Peter. Ainakin tulevaisuudessa (vai menneisyydessä kun kyse v. 1984?Öh?). Laittoikos Rautkorpi niitä poisjätettyjä kahta sivua tänne palstalle vai miten? Ei näy meinaan minun koneellani...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 22.07.2004 klo 14:41:10 »
Laittoikos Rautkorpi niitä poisjätettyjä kahta sivua tänne palstalle vai miten? Ei näy meinaan minun koneellani...

Jaaha, taidat olla edelleenkin person/anti-person complex. Voisit kokeilla vaikka sellaista vanhaa salapoliisikikkaa, että rullaat tuonne sivun alussa olevan tyhjän tilan kohdalle, laitat paperiarkin monitorin ruutua vasten, ja sitten hankaat sitä kursorilla, samalla painaen kevyesti mutta tasaisesti hiiren vasempaa nappia.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #37 : 22.07.2004 klo 15:11:30 »
Hitto. Ei kai "joku" taas tee pilaa kustannuksellani, eihän? Eihän?  ;D

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #38 : 23.07.2004 klo 10:44:09 »
Tuo Identity Crisis on ehkä huono esimerkki. Vakaa aikomukseni oli muuten ostaa se kokoomana, mutta kun kuulin tuosta, niin kiinnostus lopahti.
Ja kyllähän tiedän, että DC:lläkin huonoja sarjoja on. Hyväksi   (Marvelia paremmaksi ainakin) sen tekee kaksi asiaa: John Byrne (kuten arvata saattaa) ja tietyt sankarit (Teräsmies, JLA ja jokunen muu).

Byrneltä muuten alkaa ensi helmikuussa uusi sarja. Sarja ilmoitetaan nyt käynnissä olevilla sarjakuvafestareilla San Diegossa. Taitavat ilmoittaa sen peräti tänään.

Edit: Mitäs tää meinaa, kun Anonyymi siirsi viestinsä mun jälkeen? Nyt näyttää siltä, että olen käynyt tulevaisuudessa lukemassa Anonyymin viestin ;D Bugiko vai Anonyymi itse?
« Viimeksi muokattu: 23.07.2004 klo 10:45:56 kirjoittanut Welzu »

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #39 : 23.07.2004 klo 10:44:26 »
DC sais kanssa ruveta antaan Mile highille koko lehden näytteitä...

Tällaiset näytteet saattaisivat muuttaa jopa yllättävän myönteiseltä vaikuttavaa käsitystäsi DC Comicsin nykyisistä supersankaritarinoista. Otetaanpa esimerkiksi yhteensä seitsemänosainen, melkoiseksi menestykseksi ampaissut The Identity Crisis -minisarja, jossa raskaana oleva, vasta ruumishuoneella raiskatuksi paljastuva sankaritar lahdataan kylmäverisesti. Niinpä...

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 23.07.2004 klo 10:59:38 »
Otetaanpa esimerkiksi yhteensä seitsemänosainen, melkoiseksi menestykseksi ampaissut Identity Crisis -minisarja, jossa raskaana olevia, vasta ruumishuoneella raiskatuiksi paljastuvia sankarittaria lahdataan kylmäverisesti.

Sue raiskattiin vasta ruumishuoneella?!? Tämä juttuhan vain muuttuu koko ajan kauheammaksi...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #41 : 23.07.2004 klo 11:03:42 »
Edit: Mitäs tää meinaa, kun Anonyymi siirsi viestinsä mun jälkeen? Nyt näyttää siltä, että olen käynyt tulevaisuudessa lukemassa Anonyymin viestin ;D Bugiko vai Anonyymi itse?

Ilmeisesti hän katsoi sanavalintansa menneen niin pahasti mönkään, että piti ottaa ihan uusi viesti tilalle. Mutta olisi pitänyt korjata vielä vähän enemmän, hah!

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #42 : 23.07.2004 klo 11:37:47 »
Mitäs tää meinaa, kun Anonyymi siirsi viestinsä mun jälkeen? Nyt näyttää siltä, että olen käynyt tulevaisuudessa lukemassa Anonyymin viestin ;D Bugiko vai Anonyymi itse?

Eihän kukaan näistä meidän täysin tyhjänpäiväisístä jaaritteluistamme piittaa, ja The Identity Crisis -minisarja on sitä paitsi todistettavasti vasta vaatinut yhden uhrin, nimittäin hirvittävistä traumoista toipuvan sarjakuvakriitikko Randy Landerin...

Snap Judgments - Identity Crisis #2

Ja kyllähän tiedän, että DC:lläkin huonoja sarjoja on. Hyväksi (Marvelia paremmaksi ainakin) sen tekee kaksi asiaa: John Byrne (kuten arvata saattaa) ja tietyt sankarit (Teräsmies, JLA ja jokunen muu).

Welzu, Welzu, Welzu! Onhan Marvel-kustantamolla palkkalistoillaan ainakin Brian Bendis, Chris Claremont, Peter David, Alan Davis, Gary Frank, Alex Maleev sekä... Bill Sienkiewicz!!!

Black Widow #1

Holy shit! Olen ekstaasissa... ;D

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #43 : 23.07.2004 klo 11:44:32 »
Tämä juttuhan vain muuttuu koko ajan kauheammaksi...

Nekrofiliaa?!? Tästä hetkestä lähtien Welzu taitaa kiertää DC Comicsin tietyt lehdet erityisen etäältä...

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #44 : 23.07.2004 klo 12:04:00 »
Aivan uunituoreita uutisia rapakon toiselta puolelta...

Morrison Back to JLA

Grant Morrison on puolijumala!!!