Kirjoittaja Aihe: Korkeajännitys  (Luettu 200957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Korkeajännitys
« Vastaus #180 : 17.09.2008 klo 09:27:07 »
SUOMEN SOTIEN KORKEAJÄNNITYS bongattu lähimarketissa. Nopean selailun perusteella vaikutti oikein hyvältä.

Aika jötkäle olikin! Mukana siis aiemmin erillään julkaistut neljä Suomen sotien korkkaritarinaa yksissä kansissa.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #181 : 17.09.2008 klo 10:37:55 »
Neljä tarinaa, viisi opusta.
Kansalaissodan punainen ja valkoinen korkkari sisältävät suurelta osalta saman kuvituksen, mutta ne ovat mukana kokonaisina kumpikin näkökulma.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #182 : 20.09.2008 klo 21:09:20 »
Näin hienoja Avaruuden Korkkareita Briteissä julkaistaan.
Rick Random: Space Detective: 10 of the Best Space Adventure Picture Library Comic Books Ever! (Paperback)

Tuon voisi jouluksi vaikka itselleen tilata!

ilmari

• Jäsen
« Vastaus #183 : 22.09.2008 klo 15:15:58 »
Ostin tuon Suomen sotien korkeajännityksen. Oikein hieno opus, hinta oli kyllä aika korkeahko, mutta onhan kirjassa toki neljä tarinaakin. Ja vielä Suomikorkkareita... 8]

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #184 : 27.09.2008 klo 00:07:26 »
Tässä uudessa Merten Korkeajännityksessä oli mukavasti nuo tekijätiedot tarinoiden alussa. Harmi kun Henkimaailman pläjäyksessä ei ollut, olen jo pitemmän aikaa koettanut metsästää tämän piirtäjän nimeä, jonka hahmot puhuvat aika paljon käsillä (ei vain italiaanojen etuoikeus). Häneltä oli kaksi tarinaa tuossa numerossa.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2008 klo 00:13:59 kirjoittanut AapoK »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #185 : 27.09.2008 klo 14:54:36 »
Jostain luin, että Briteissäkin olisi tekijätiedot Commandossa nykyään näkyvillä. Hyvä juttu, kunnia niille joille kunnia kuuluu.

Asko AA

• Jäsen
« Vastaus #186 : 27.09.2008 klo 22:34:05 »
...olen jo pitemmän aikaa koettanut metsästää tämän piirtäjän nimeä, jonka hahmot puhuvat aika paljon käsillä (ei vain italiaanojen etuoikeus). Häneltä oli kaksi tarinaa tuossa numerossa.

Epäilenpä erään toisen Commando-numeron perusteella, että kyseessä on
Jordi (Jorge) Macabich.
http://lambiek.net/artists/m/macabich_jordi.htm
http://elinspectordan.blogspot.com/search/label/JORDI%20MACABICH

Kovin ajankohtaisia kuvanäytteitä ei löydy. Lisäksi hän on ollut piirrosstudion vetäjä ja opettaja, jonka nimiin on vahingossa mennyt mm. Jodi Martin töitä.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #187 : 05.10.2008 klo 16:49:04 »
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

pikku-ukko

• Uusi jäsen
« Vastaus #188 : 16.10.2008 klo 10:14:47 »
Olen keräillyt Korkeajännitys -lehteä noin parinkymmenen vuoden ajan, keräilyn kohdistuen Gordon Livingstonen teoksiin. En ole onnistunut löytämään listausta hänen kädenjälkeään olevista Korkeajännitysnumeroista (Commando -julkaisusta kylläkin) ja nyt tiedustelenkin foorumin käyttäjiltä josko joltakin tällainen löytyisi.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #189 : 16.10.2008 klo 12:51:19 »
Minä olen kerännyt samalta tekijältä myös. Listausta ei taida keneltäkään löytyä. Itse ajattelin sellaisen listan tehdä jahka olen päässyt pläräämään lehtiä kansalliskirjastoon. Siellä ne ovat kaikki. Joten, jos malttia on odottaa, niin kyllä minä sen listan tänne kvaakkiin joskus tuuppaan.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #190 : 16.10.2008 klo 15:17:55 »
Kyselin Moogilta joka vastasi hänellä olevan tekeillä täydellinen listaus Gordon Livingstonen suomeksi julkaistuista tarinoista. Eli tulossa on! Jahka Moog saa homman loppuun pistän listan vaikka tänne.

sarja

• Jäsen
« Vastaus #191 : 16.10.2008 klo 18:49:35 »
Tuo Jodi Macabichin Inspector Dan vaikutti mielenkiintoiselta. Voisiko mahdollisesti kyseistä sarjaa saada julkaistuksi suomeksi?

Asko AA

• Jäsen
« Vastaus #192 : 16.10.2008 klo 19:01:56 »
En ole onnistunut löytämään listausta Gordon Livingstonen kädenjälkeään olevista Korkeajännitysnumeroista.

Minäkin olen loppasuisesti luvannut listata Livingstonet (ja Jorget ja mahd. muitakin) omalta toimittajakaudeltani. Ne ovat helpoimpia tunnistaa, eikä niitä montaa tullut sen jälkeen, kun hän jäi eläkkeelle vuonna 1999. Kyllä minä sen vielä jossain katveessa kerkeän.

Moogille annoin juuri käännettäväksi tulevan ilmasodan korkkarin aineistoa, jossa oli yksi Livingstonen suomentamaton Commando-uusinta Brewstereistä. Lisääkin on luvassa, sillä tihentyneet Commando-uusinnat saa käteävästi tsekattua hra Konttisella, josko suomennosta on näkynyt. Parin vuoden kuluttua uusinnat tulevat niihin vuosiin (1993 jne), joista voin itsekin tehdä tsekkailut.

Macabichin inspehtoorin julkaisijasta, oikeuksien omistajasta ja materiaalin saannista ei ole mitään tietoa. Sitä olisi myös erittäin vaikea lanseerata täällä, vaikka itsekin tykkään tyylistä.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #193 : 17.10.2008 klo 13:06:17 »
Brittiläisistä "Korkkari"-kansista kiinnostuneille Today's Inspiration on aarreaitta.
http://todaysinspiration.blogspot.com/

Blogi sisältää paljon muutakin, selailkaa siis alaspäin ja klikkailkaa arkistoa.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #194 : 17.10.2008 klo 23:17:16 »
Hyvä juttu, jos listausta tulee peräti kolmelta taholta. Itse aion mennä ensi viikolla pengastuskäynnille kansalliskirjastoon, joten sieltä saan täydennystä omaan listaukseeni. Tiedotelen sitten täällä, jos muualta ei ole tietoa tulossa ennen sitä.
"Tex-tieteen yli-morisco"