Äänestys

Teetkö itse sarjakuvia?

Koko ajan!
37 (34.9%)
Satunaisesti!
29 (27.4%)
Koitin joskus, mutta ei...
25 (23.6%)
En koskaan.
15 (14.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 96

Kirjoittaja Aihe: Tekijä vai lukija!  (Luettu 9976 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
Re: Tekijä vai lukija!
« Vastaus #30 : 01.08.2005 klo 19:28:45 »
Nyt vastaan satunnaisesti. Parin kuukauden päästä vastaisin että koko ajan. Nyt alko ensimmäinen isompi projekti ja kirjoitan jo seuraavaa. Siihen päälle vielä aloitus Limingan sarjakuvalinjalla niin eiköhän tuo ala ihan kokopäivä työtä olemaan.

Ghaassas

• Vieras
« Vastaus #31 : 01.08.2005 klo 19:47:25 »
Teen jos inspiraatio sattuu tulemaan. Olisi nyt tarkoitus tehdä erästä scifi-sarjakuvaa, minkä lisäksi löytyisi ideat kahteen sarjakuvaan. Kun vielä jaksaisi piirtää ne...
« Viimeksi muokattu: 06.08.2005 klo 17:31:11 kirjoittanut Ghaassas »

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #32 : 06.08.2005 klo 00:24:40 »
Kyllähän noita tulee tasaisin väliajoin väsäiltyä :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

RikkiLusikka

• Vieras
« Vastaus #33 : 13.10.2005 klo 20:39:04 »
Sekä ja että. Joskin enemmän edellämainittu.
Mitään julkaisukelpoista en ole tähän mennessä saanut koskaan valmiiksi. Piirrän pöytälaatikkoon omaksi ilokseni.
Kerran tein 30-sivuisen romanttisen sarjiksen jossa oli unhappy ending(kolmikymppinen mies ja 13-vuotias tyttö? ei synkkaa). Toivottavasti ei jää viimeiseksi. :P
Pari vuotta takaperin tein verisiä ja irstaita vampyyrisarjiksia. Koelukijani (blackmetallisti) nauroi katketakseen niitä lukiessaan.

Sukulaiset ja kaverit ovat kehuneet ja kehottaneet piirtää puhtaaksi. En vaan ole jaksanut. Lisäksi se välitön fiilis joka sarjakuvaa suoltaessa oli läsnä kärsii jos yrittää kopioida orjallisesti.

Vihaan luonnostelua ja käsikirjoittamista. Mieluummin teen ex temporena tussilla sitä mitä mieleen juolahtaa (ruudut ilman viivoitinta, vähänkö olen kapinallinen) ja voalaa - siinä minulla hieno A3-lipare joka pitäisi vielä kutistaa aaneloseksi tahikka vitoseksi.

Laatu tosin kärsii. Mutta kyllä Joann Sfarkin menettelee näin, eikö mitä? Suurin innoittajani tältä saralta!

Innoitusta, man!

Daddy Duck

• Jäsen
Re:Tekijä vai lukija!
« Vastaus #34 : 13.10.2005 klo 20:44:50 »
Osta tai lainaa kirjastosta joku kirja, joka lähtee perusteista. Minulla on kirjahylly täynnä tällaisia. Harva sitä suoralta kädeltä osaa. Piirtäminen on opeteltavissa ja kaikki oppivat tekniikan. Se, että saa jotain omaperäistä aikaan onkin sitten toinen juttu.

Älä luovuta!

Mua kiinnostaa kanssa piirtäminen...mistä nuita kirjoja saa? olen kirjastoista etsinyt mutta ei? Apu ei olisi pahitteeksi ;D
"Kolmen sekunnin kuluttua voimme katsella itsellemme uutta setää!"

feniks

• Uusi jäsen
  • Cannot change fate...
« Vastaus #35 : 15.05.2006 klo 09:23:18 »
Minä piirrän sarjakuvia jatkuvasti! Minulla on pari 30 sivuista lehteä jo valmiina ja nyt aloitin piirtämään serkkuni kanssa ideoimaa fantasia sarjaa. Kas kun nuo todenmukaiset aiheet eivät oikein kiinnosta.

Myytti

• Jäsen
  • Aina menossa...
« Vastaus #36 : 25.05.2006 klo 16:02:33 »
Joo tuleehan niitä luettua mutta ehkä kuitenkin enemmän teen niitä itse melkein joka päivä...

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #37 : 25.05.2006 klo 17:32:09 »
Tekijä ja lukija. Olen aina piirtänyt ja kuvia olen piirtänyt sarjaan 7-vuotiaasta. Sillon ne oli niitä hulluja tiedemiehiä ja outoja tapauksia täynnä. 11-vuotiaasta sitten melkeen tosissaan tehtyä. Ja nyt tosissaan, sisältäen edelleen outoja tilanteita. Luen paaaljon saaarjaaakuuuvia.

Joonas

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #38 : 25.05.2006 klo 20:45:41 »
Sekä että. Aktiivisuuteni vaihtelee, toisinaan tulee luettua paljon, kun taas toisinaan lähinnä piirtelen. Viime aikoina olen parantuneesta rahatilanteesta johtuen ostellut aika paljon uusia sarjiksia, joita mieleni on tehnyt jo kauan (mm. Jeffrey Brownia ja Marjane Satrapia), mutta kovasti on tehnyt taas mieli alkaa piirtää pitkähkön tauon jälkeen. Tuntuu vain etten saa mitään aikaiseksi, olo on aivan vetämätön. Pöytälaatikossa on tosin iso nippu vanhempia luonnoksia, joten alku ei liene ihan kovin tuskallinen kun on jo jotakin konkreettista mistä aloittaa taas.
Klik klik --> Sarjisblogini

MEH

• Vieras
« Vastaus #39 : 26.05.2006 klo 20:24:33 »
Minä olen täysin lukija. En ole ikinä piirtänyt tai käsikirjoittanut sarjakuvaa, enkä aio piirtää. Vihaan piirtämistä ja vihasin koulussa kuvaamataitoa.  Vihasin koska se oli yksi heikoimmista aineista ja en ole ikinä osannut piirtää. Mutta onneksi toiset sentää pitää siitä ja piirtävät hyvin ja keksivät  hyviä juttuja sarjakuviin.