Äänestys

Eli montako sarjakuvaa sinulla on ?

1-50
9 (4.2%)
50-100
11 (5.2%)
100-300
23 (10.8%)
300-500
28 (13.1%)
>750
17 (8%)
750-1000
19 (8.9%)
>2000
27 (12.7%)
2000-5000
35 (16.4%)
5000-10000
25 (11.7%)
10000-20000
14 (6.6%)
20000-50000
3 (1.4%)
<50000
2 (0.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 185

Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvakokoelmasi  (Luettu 140609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sämpy

• Jäsen
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #255 : 28.09.2013 klo 09:28:03 »
Se on hienoa jos on saanut jonkun järjestyksen tuohon sekavalta vaikuttavaan Disneytuotantoon! Itse olen jättänyt paljon väliin, kun tuntuu tulevan niitä rönsyjä ja yksittäiskappaleita nykyään niin hirvittävästi.
Koin mukavan yllätyksen kun siskoni kiikutti kesällä kaikenlaisia tilaajien disney-liitteitä 70-90 luvuilta, kalentereita ja julistelehtiä sun muita joiden luulin aikoja sitten kadonneen, olivat vaan olleet hyvässä jemmassa. Osan olin ostanut jälkeenpäin mutta ihan helppo niitäkään ei ole löytää, ylimääräiset joutavat nyt sitten myyntiin. Omaa arvostusta kun nostaa se, että takakannesta löytyy tuttu osoite vaikka kunto olisi huonompikin.
Disney ei ehkä nosta arvoaan sillä lailla kuin jotkut muut sarjakuvat, mutta toisaalta se arvo pysyy tasaisemmin eikä poukkoile niin paljoa.
Asiasta toiseen, keskustelin tuossa erään saksalaisen media-alan professorin kanssa ja hän oli melko varma että nykyisen manga-sukupolven jälkeinen sukupolvi palaa perinteisemmän sarjakuvatyylin pariin. Ehkä jopa lehtien ja meidän hullujen keräilijöiden työ ei mene suoraan energiatuotantoon?

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #256 : 28.09.2013 klo 09:46:42 »
Psykologisesti kyse lienee lapsuuteen liittyvästä turvallisuudentunteesta, itse olen pieni ruma rillipää, jota 80-luvulla kiusattiin koulussa aamusta iltaan ja poljin joka päivä koulusta divariin etsimään puuttuvia hämähäkkimies-sarjiksia samaistuakseni Peter Parkerin ponnistuksiin. EIkä Aku-Ankkakaan huono lukukohde ollut, eli jollain voi mennä ehkä vielä huonommin.
Luonnollisesti Buster ei kuulunut lehtiini kun liikuntatunnit olivat pahinta kärsimystä.

Sitten on taiteellisen sielun ruokinta visuaalisella puolella, eli kun yksi huone näyttää tuolta, sinne on aina mukava mennä ja mieli piristyy:

Toisaalta eihän sitä voi vastustaa mielitekoja kuten joku suklaata, kun saa toisinaan läjäyttää tuollaisen pinkan pöydälle lajitteluun:

Lukemisesta, niin joka aamu luen yhden sarjakuvalehden tai albumin ennen töihin lähtöä. Toki tällä tahdilla selviän hädintuskin uusista hankinnoista, mutta mihin tässä on niin kiire? Siinä ehkä yksi puoli, eli pelko että jos ei osta nyt niin mistä myöhemmin lehden löytää, ja kun ne on tuolla kokoelmassa niin siellä ne odottaa eikä hätyytä minnekään vaikkei tulisi 15 vuoteen luettuakaan. En minä ainakaan aseta mitään tavoitteita tai ota stressiä, että tänä vuonna olisi saatava joku sarja luettua tms. Kivaa tämä on pelkästään ollut.

Joskus kun meinaa tulla stressiä muista asioista kuten työstä, varttituntikin sarjakuvalehti kourassa jo helpottaa oloa ja virkistää.

Ja vaikka keräilijät loppuisikin niin kai tuolla paremmin rahat on tallessa kuin ostamalla olutta. Tai mistä minä tiedän, olen tylsä absolutisti.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #257 : 28.09.2013 klo 10:14:03 »
Minun kokoelmani määrä on ehkä jotain 100 kpl ja sillein. Sopiva määrä (vähänhän noita on)  mutta laatu on sitten sitäkin parempaa.

Ihmettelin tätä viestiäsi kovasti hetken aikaa, koska muistin, että kirjoitit Mustanaamion ketjussa äskettäin, että sinulta puuttuu vain noin 90 Mustista. Nastiksiahan on ilmestynyt virallisen laskun mukaan 996 kappaletta plus albumit ja spesiaalit päälle. Mutta kirjoititkin siellä, että haluat vielä hankkia noin 90 Mustista.

Sämpy: oikein kiva huone sinulla!

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
« Vastaus #258 : 28.09.2013 klo 11:44:15 »

ps. Mikä ihme teidät saa keräämään tuhansia ja tuhansia sarjakuvia ja albumeja. Kukaan ei ole vastannut että miksi? Ihan vaan kiinnostaa tietää. ;) Tätä jaksan ihmetellä edelleen.

Keräilyhän on eräs ihmiskunnan varhaisimpia alkukantaisia intohimoja. Aiheesta on tehty  monia akateemisia tutkielmia kuten esim: Pöyhtäri, Ari: Keräilystä kokoelmaan: Sosiologisia ja filosofisia näkökulmia keräilyyn. SoPhi 8. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 1996. ISBN 951-34-0867-1. Sieltä saanet ainakin perusteellisen vastauksen kysymykseesi.

Itse en koskaan aiokaan lukea kaikkia keräämiäni teoksia. Eiväthän esim. useimmat asekeräilijätkään harrasta ampumista tai miekkailua. Keräilyni takana on muita syvällisempiä ja kunnianhimoisempia asioita
Hannibal

OM

• Jäsen
« Vastaus #259 : 28.09.2013 klo 13:11:09 »
Ihmettelin tätä viestiäsi kovasti hetken aikaa, koska muistin, että kirjoitit Mustanaamion ketjussa äskettäin, että sinulta puuttuu vain noin 90 Mustista. Nastiksiahan on ilmestynyt virallisen laskun mukaan 996 kappaletta plus albumit ja spesiaalit päälle. Mutta kirjoititkin siellä, että haluat vielä hankkia noin 90 Mustista.

Sämpy: oikein kiva huone sinulla!

Tilanne muuttuu ihmeen äkisti jos saa tehtyy  hyvät kaupat aikaiseksi Mustanaamioistani. Niillä on kysyntää, kuten minulle Antikvariaatti Suman rouva puhelimessa sanoi. Ja varsinkin hyväkuntoisista. Joten aina voi laskea puuttuvien mustanaamioiden hintaa, jotka olisivat todella tehneet 180 euroa.
Jos keäilijä  maksaa hyvä kuntoisista Mustiksista 3 euroa kpl..kannattaako miettiä hetkeäkään, vaikka niillä on tunne arvoa. Nyt kiva kun on tilaa. Joten asiat muuttuvat joskus. Joten sarjakuvieni määrä on nyt n. 100 kpl. Portti lehtiä en laske mukaan.

En ole sanonut, että olen hankkimassa puuttuvia mustiksii. Luehan tarkemmin mitä siellä Mustis ketjussa höpisen.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2013 klo 18:06:09 kirjoittanut Orjan May »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #260 : 28.09.2013 klo 20:06:58 »
Sitten on taiteellisen sielun ruokinta visuaalisella puolella, eli kun yksi huone näyttää tuolta, sinne on aina mukava mennä ja mieli piristyy:

Mahtavan näköinen paikka. Paitsi mittasuhteiltaan vaikuttava kokoelma, niin myöskin visuaalisesti näyttävästi aseteltu.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #261 : 28.09.2013 klo 21:03:25 »
Mahtavan näköinen paikka. Paitsi mittasuhteiltaan vaikuttava kokoelma, niin myöskin visuaalisesti näyttävästi aseteltu.

Varsin hieno kokoelma myös niitä Roope-setä-säästölippaita!

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #262 : 29.09.2013 klo 11:14:25 »
Nuo kaapin oviin nikkaroidut "ständit" on varsin oiva idea. Kopioin idean viimeistään sitten kun pääsen eroon kirjasto/työhuoneeni kirotuista liukuovistani.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #263 : 29.09.2013 klo 15:08:41 »
Joten sarjakuvieni määrä on nyt n. 100 kpl. Portti lehtiä en laske mukaan.

En ole sanonut, että olen hankkimassa puuttuvia mustiksii. Luehan tarkemmin mitä siellä Mustis ketjussa höpisen.

Juu, pitäisi lukea tarkemmin; pahoittelut. Halusin vain mainita, että luulin, että sinulla oli jo noin 900 Mustista kun halusit hankkia niitä 90 lisää ja käsitin, että tämän ketjun viestistäsi, jossa puhut noin 100 sarjakuvasta, puuttui nolla. 100 kpl on vähän. Asia on nyt selvä.

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #264 : 29.09.2013 klo 15:28:43 »
Hmm.. kysyppä kadulla kulkevilta reilu parikymppisiltä, onko kotiin kerätty sata sarjakuvalehteä paljon? Luulen että on yhtä liikaa ja ei-toivottu vieras kämpän sisustukseen kuin, hyi olkoon, kirjahylly.
Puhun sellaisista ihmisistä, joille 2 litteää kiveä valkoisella pöydällä on "sisustus".

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #265 : 29.09.2013 klo 15:59:34 »
onhan se varmaan paljon tuon ikäisille.
pitäisi rakentaa kirjahyllyt nro 20 ja 21.
Lehtiä tulee ~20 kpl viikossa ja siihensatunnaiset kirppari, kirjakauppa, sarjisliike, divarilöydöt päälle, mieluiten pehmytkantisina.

On minulla kyllä noita kirjoja, CDlevyjä, DVDlevyjä ja yleissälää vielä lisäksi(miekkoja, varstoja, hilpari, tikareita sarjisukkeleiden patsaita ja nukkeja[niitä toiminta-sellaisia niille joiden miehuus ei niin vahvoissa kantimissa ole] tms)

Excelkaavakkeita ei ole joskus päälle 30 vuotta sitten oltiin jo lukemissa 1000-1500 ja tavaraa ei ole kulkeutunut poispäin, vaan sisään.

Jossain määrin tämä on myös Y-krosomin tuoma ominaisuus. Naiskeräilijöitäkin on(tunnen muutamia) mutta kauniimman sukupuolen edustajista enin osa joka on pesäkoloon raahattua tullut on hämmentynyt lukemiston mittakaavaa.
vahvempi astia kai kaipaa seinätilaa ja pintoja, mihin sitä en tiedä

jos ei poikaa kiinnosta kun potkaisen lusikan nurkkaan niin eipä tarvita erikseen krematoriota viikinkihautajaisiin.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #266 : 29.09.2013 klo 17:40:25 »
Miten yltiöromanttinen mielikuva; tulla lopulta poltetuksi omien sarjakuviensa ja kirjojensa kanssa. Maan poveen niitä olisikin melko hankala ottaa mukaansa. Joutuisivat kaivamaan vähän hemmetin ison ja syvän montun.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #267 : 29.09.2013 klo 19:31:38 »
Sämpyn sarjishuone on tosiaankin oivan näköinen pyhättö!

OM

• Jäsen
« Vastaus #268 : 29.09.2013 klo 20:02:33 »
Sämpy,

En voi kuin ihailla tuota sinun sarjakuva-aarteistoasi. Sinulla on sarjakuvalliset helmet  miltei samalla tavalla kuin Roope Ankalla pennosensa. Pidän erityisesti siitä, että sinulla on looginen selvä järjestys. Ja tuossa yhdessä kuvassa ilmeisesti on niitä lehtiä, joita säännöllisesti luet. Huomasin, että siellä on yksi Russ Manningin erinomainen albumi Ajan kaivo ja muuta minua kiinnostavaa.
Hieno on kokoelmasi tottaviekööön.

marko70

• Vieras
« Vastaus #269 : 30.09.2013 klo 07:53:46 »
Onx isoi roope pankkei muunvärisii kuin sinisii pienet onkin mullakin kaikki?

Q=<>