Äänestys

Eli montako sarjakuvaa sinulla on ?

1-50
9 (4.2%)
50-100
11 (5.2%)
100-300
23 (10.8%)
300-500
28 (13.1%)
>750
17 (8%)
750-1000
19 (8.9%)
>2000
27 (12.7%)
2000-5000
35 (16.4%)
5000-10000
25 (11.7%)
10000-20000
14 (6.6%)
20000-50000
3 (1.4%)
<50000
2 (0.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 185

Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvakokoelmasi  (Luettu 140792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Papurys

• Vieras
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #240 : 13.01.2011 klo 19:02:27 »
Mangat 467 kpl
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
----------
Tex Willer 64 kpl
----------
Aku Ankka kirjat 6 kpl
----------
Eurooppalaiset sarjakuvat 15 kpl
----------
Alan Mooren kirjoittamia 2kpl
----------

Ajan kuluksi tein tarkemman listauksen. Kokonaismäärä kirjoissa on 554. Laskuvirheitä on sattanut eksyä joukkoon, mutta pistin parastani  :)

Spunkmeyer

• Jäsen
« Vastaus #241 : 06.06.2011 klo 17:54:56 »
Marvel-mies kun olen, kokoelmani koostuu lähinnä seuraavista:

lähes kaikki suomalaiset Marvel-julkaisut (poislukien Ihmesarjat ja muut mustavalkojutut)
98 tradea (mm. 11 Marvel Masterworksia)
7 Essentialia
28 Omnibusta
75 muuta oversize-kovakantista
21 standardikokoa olevaa kovakantista (mm. 8 Marvel Masterworksia)
Arviolta neljätuhatta jenkki-irtonumeroa

Marvelin ulkopuolelta mulla ei sitten olekaan kuin sattumanvaraisia juttuja. Jotain DC:tä ja Dark Horsea, ja lähes kaikki Suomessa 80-luvun jälkeen julkaistut Star Warsit. Calvin & Hobbes löytyy yhtenä laitoksena. Disneytä mulla on yksi kovakantinen Barks-joulukokoelma.
Jos jotain kruununjalokiviä pitäisi miettiä, niin mulla on pari hyväkuntoista Hämähäkkimies 1/80:ää ja Fantastic Four Omnibus vol 2 muoveissa. Vanhimmat lehteni ovat varmaankin Ihmesarja 5 ja TASM annual 4. Haaveena on hyväkuntoinen Amazing Fantasy 15.

Kovasti koitan ajatella itseäni tarinoiden lukijana enkä keräilijänä :D En tosin huijaa sillä edes itseäni.
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #242 : 25.09.2011 klo 19:36:01 »
Olen näköjään aikoinaan arvioinut kokoelmani haarukkaan 750-1000 julkaisua. Tämä on ehkä edelleenkin, ainakin lähes, ajankohtainen haarukka. Rekisteröidyin nimittäin Comic Book Databaseen ja listasin sinne suurin piirtein kaikki lehteni ja albumini, joita tuolta vain löytyi. Samalla vähän karsin turhia lehtiä, joita löytyi yllättävän suuri pino. Joka tapauksessa tuonne lisäämieni sarjakuvien määrä on tällä hetkellä 864 kappaletta. Listassa ei ole suurinta osaa euroalbumeista, eikä oikeastaan lainkaan Teräsmiehiä, Mustanaamioita ja Agentti-X9:ä. Tähtien Sota -lehtiä (Semic ja Yhtyneet kuvalehdet) en vielä ole lisännyt. Pokkareistakin aika iso on semmoisia, että eivät löydy tuolta. Todennäköisesti siis lopullinen määrä menee jonkin verran yli tuhannen, mutta ei välttämättä kovin paljoa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #243 : 26.03.2013 klo 12:33:39 »
Viimeisen kahden vuoden aikana lähinnä tilanpuute on ajanut siihen että kokoelmaa on joutunut tarkastelemaan kriittisesti ja etsimään ne sarjat joita ei oikeasti kiinnosta kerätä loppuun.
Täytyi oikein lukea mitä olin kokoelmastani kirjoittanut ja päivittää hieman missä mennään.
Vuonna 2009 tuli tosiaan tilanne vastaan että tila loppui täydellisesti. Silloin jouduin toteamaan että hieno unelma kerätä kaikkia sarjakuvia ei tule toteutumaan. Olen  vuosina 2009-2013 myynyt/vaihtanut kohta 1700kpl sarjakuvia ja hieman kirjojakin. Aluksi oli todella vaikea luopua mistään mutta aina kun luopuu siitä huonoimmasta albumista, lehdestä tai koko sarjasta on seuraavan huonoimman löytäminen käynyt yllättävän helposti. Kaikki olen pyrkinyt lukemaan vielä kerran. Lukutahdiksi on näyttänyt tulevan noin 400kpl/vuosi ja siihen muutamia kymmeniä uusia vielä päälle. Samalla olen huomannut sen että jos tätä tahtia lukeminen onnistuu niin menee 15-18 vuotta että olen saanut koko kokoelmani luettua. Samalla kuitenkin tulee koko ajan ostettua uusia joten tuo aika on sitten oikeasti X vuotta.
Itse ongelma ei kyllä näytä poistuvan mihinkään koska uusia tulee ostettua vuodessa suunnilleen saman verran kuin myytyä/vaihdettua.

Sen olen huomannut että kiihtyvällä vauhdilla sarjakuvat muuttuvat divarien silmissä roskalehdiksi eikä niitä huutonetissäkään saa kaupaksi joten samojen lehtien kanssa saa kiertää divarista toiseen että niistä pääsee eroon. Divarien arvostamissakin lehdissä tulee hinnat alaspäin huutonetissä jatkuvasti ja yhä enemmän niitä tulee myyntiin. Divareissa niistä vielä saa vaihdossa useimmiten paremmin kuin huutonetissä mutta näkee aika paljon lehtiä jotka on vienyt divariin olevan siellä vielä parikin vuotta myöhemmin. Huomaa todeksi sen mitä divareissa valitellaan: keräilijät ovat jo kaikki vanhempaa polvea ja nuoria ei sarjikset kiinnosta. Täytyy kyllä sanoa että ei muistu mieleen koska olisin divarissa viimeksi selannut lehtiä niin että siellä olisi ollut nuoria tekemässä samaa hommaa. Ehkä nuoria keräilijöitäkin löytyy paljon mutta tekevätkö he sitten ostoksensa pääasiassa netissä?

Takaisin kokoelmasta kirjoittamiseen. 1700kpl on tosiaan lähtenyt myyntiin/vaihtoon aika kivuttomasti ja noin 500-600kpl on jo valmiiksi mietittynä seuraavaksi vaihtoon/myyntiin mutta sen jälkeen meneekin hankalaksi. Kaikkiin muihin alkaa olemaan sellaisia tunnesiteitä että yhdestäkään niistä ei tällä hetkellä halua luopua. Ehkä sitten kun on päässyt noista huonoimmista eroon on helpompi taas löytää se vähiten merkitsevä sarja josta malttaa luopua. Lukutahtia täytyisi vain kiristää huomattavasti että saisi sitä tilaakin koska oikeasti tällä tahdillä määrä ei ole vähentynyt ollenkaan 

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #244 : 03.04.2013 klo 15:48:37 »
Piätis wanhan joskus istua alas ja laskea lehtiläjät.
Oliskohan n. 10 tuhatta. Pääosin lootissa: hyllyyn kuuluvat vain ns. oikeat kirjat.
Ihmeneloset ja Hulk parhaita supersankareista; Ken Parker-parka lännenosastolta.

kimmokissa

• Uusi jäsen
« Vastaus #245 : 14.05.2013 klo 23:25:34 »
http://coa.inducks.org/collection.php?statistics=1&bypub=1&xuser=kimmokissa

Siinä minun aku ankka kokoelmani

myöskin löytyy täysi transformers sarjakuvakokoelma (87-91) + G.I Joe:n vuoden 94 transformers tarinan lehdet
« Viimeksi muokattu: 15.05.2013 klo 00:25:30 kirjoittanut kimmokissa »

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #246 : 15.05.2013 klo 10:41:44 »
Se on hienoa että suhtaudut noinkin intohimoisesti sarjakuvien keräämiseen. Anteeksi, mutta mielestäni KIMMOKISSA on ehkä koomisin nimimerkki täällä. Selittämättömällä tavalla minua huvittaa melkein joka kerta kun näen nimimerkkisi.
Kello- viiden- tee.

kimmokissa

• Uusi jäsen
« Vastaus #247 : 02.06.2013 klo 22:54:06 »
Se on hienoa että suhtaudut noinkin intohimoisesti sarjakuvien keräämiseen. Anteeksi, mutta mielestäni KIMMOKISSA on ehkä koomisin nimimerkki täällä. Selittämättömällä tavalla minua huvittaa melkein joka kerta kun näen nimimerkkisi.

Ei se mitään, itseänikin usein naurattaa oma nimimerkki. Joskus ylä-asteella rupesin käyttämään kyseistä nickiä Diablo 2sessa. Sitä en muista mistä sen keksin.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #249 : 07.08.2013 klo 15:03:25 »
Siinä on heppu minun makuuni. Ei mikään kermapersekeräilijä vaan harrastaja, jonka sarjikset on "Comics well read and well loved."

Bretall jää kuitenkin toiseksi jos verrataan Japanin tunnetuimpaan keräilijään, vuosi sitten taivaallisten kirjahyllyjen ääreen muuttaneeseen Toshio Naikiin. Näköjään kokoelmamuseon ja kaupan sivut on uudistettu eikä siellä enää ole englanninkielistä osiota. Kuitenkin jo ainakin 6 vuoden ajan on ilmoitettu kokoelman laajuudeksi 180 000 lättyä (tuplasti Breatallin lehti- ja kirjamäärä) vaikka kirjasto karttuu koko ajan hirmuvauhtia. Kirjoitin aiheesta jutun Animeen syksyllä 2007.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #250 : 07.08.2013 klo 20:03:46 »
Ahdistun kun luen tuommoisista jättikokoelmista. Rupean ajattelemaan oman kokoelmani paisumista ja sitä, miten paljon se nielee tilaa ja rahaa. Kokoelmani käsittää vasta 1638 sarjakuvajulkaisua (olen tehnyt Excel-listan niistä) ja tuntuu, että siinä alkaa tulla kohta jonkinlainen katto vastaan. Silti himoan vielä kaikkia sellaisia sarjoja, joita en aiemmin ole edes lukenut. Tämä on tauti, josta ei parane.

Lohduttaa ajatella, että 2000 sarjakuvaa tuntuu tällä hetkellä minusta haamurajalta, jota en ehkä ikinä saavuta. Moni keräilijä sentään pistää tuosta reippaasti paremmaksi. Eli en ole pahinta sorttia.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #251 : 07.08.2013 klo 20:11:57 »
Tämä on tauti, josta ei parane.
Tämmöistä olen ollut minäkin havaitsevinani.

Tein päätöksen, että en osta sarjisfestareilta kuin kolme sarjista. Olipa kerran Ranskassa ja Tex: Kadonnut poliisipäällikkö -maxin. Ja ehkä sitten vielä jonkun muun, jos OIKEIN kovasti tekee mieli.

Ranskasta tulee kohta Quelques pas vers la lumière 4, Jenkeistä Rip Kirby by John Prentice 2 ja Hal Fosterin Tarzan sunnuntaisivut 1.

Syksyllä ilmestyy Didier Conradin Asterix; sen ostan, jos se on hyvä. Sitten voisikin mieluusti olla sarjisrintamalla omalla kohdalla hiljaisempaa piiiitkän aikaa.

Jospa keskittyisin jatkossa opiskelemaan ja kirjoittamaan juttusarjaa: Eurooppalaiset sarjat. Riittää sitä puuhaa siinäkin. Ai joo, sitten se Tappaja-sarjakuvan piirtäminenkin on vielä pahasti vaiheessa.  :)

EDIT:
Onnistuin muuten kieltäytymään uusimman Gaston Lagaffe vo. integraalin ostamisesta. Kyllä tuli tuosta hyvä mieli!

MUTTA ostin kaikki ilmestyneet (ruotsalaiset) Utopi-lehdet, paitsi kolmosen, se oli loppu. (Hiukan kaduttaa ostos, mutta on tuo Utopi melkoisen hieno ilmiö!)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2013 klo 20:25:48 kirjoittanut Tertsi »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #252 : 08.09.2013 klo 15:55:10 »
Sain vihdoinkin kokoelmani excel-tiedostoon. Tai ainakin melkein. Albumeista ja omakustanteista vielä iso osa listaamasta, mutta siitä ei tule kuin noin sata lisää. Eli virallinen luku täällä on tällä hetkellä reilut 1500 yksikköä. Määrä kasvaa pikku hiljaa, mutta kasvua hillitsee jonkin verran se, että varsinkin olen suomalaisia Marvel-lehtiä pistänyt pois ja hankkinut samoja juoksuja mm. Essential-kokoelmina.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #253 : 08.09.2013 klo 18:19:13 »
Oma luetteloni on erilaisina word-taulukkoina, jotta siitä saa printattua helpommin mukana kulkevan listan. Kokonaismäärän joutui siis ihan laskemaan:
Albumeita 696kpl
Kirjoja ja pokkareita 1210kpl
Lehtiä 4636kpl
Yhteensä 6542kpl.

Kyllä tuohon 10000 rajaan pitäisi ainakin päästä.

EDIT 25.9: lienee nyt n. 6700 kpl.. ::)
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013 klo 07:54:18 kirjoittanut sämpy »

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
« Vastaus #254 : 28.09.2013 klo 07:51:11 »
Kerään itse ainoastaan Disneytä. Pääasiassa sarjakuvia, mutta myös muita julkaisuja ja erilaista nostalgiakamaa aina elintarvike-etiketeistä tilaajalahjoihin. Lähestyn kokoelman esittelyä seuraavalla tavalla: Nykyään ilmestyvistä Disney sarjoista täynnä on 28 sarjaa ja vaillinaisia 3 sarjaa. Ilmestymisensä lopettaneista sarjoista täysiä on 55 sarjaa ja ei-täysiä 24 sarjaa. Aika monesta puuttuu harmillisesti vain 1 tai muutama numero. Hajanumeroita olen lisäksi kerännyt 28 sarjasta. Mahdollisesti alan jossain vaiheessa kerätä niitäkin täyteen. En kerää 10:tä Disneysarjaa laisinkaan. Erillisiä sarjoihin kuulumattomia Disney kirjoja on 131 kpl ja ulkomaisia Disney julkaisuja 31 kielellä. Kaikkiaan sarjakuvia on noin 5800 numeroa ja siihen kuvakirjat ym. päälle.  Tilaa tällaiseen kokoelmaan menee 1 vaatehuone ja 2 erillistä kirjahyllyä!
Hannibal