Lähikirjaston poistohyllyyn oli ilmestynyt vino pino Tinttejä. Nappasin niistä kaksi korvaamaan irtosivuiset kappaleet omissa kokoelmissani (niin moneen kertaan 80-luvulla ostamani albumit on luettu).
Mutta sitten siihen tärkeimpään tämän viestiketjun kannalta. Olipa joukossa nimittäin pari Yoko Tsunoakin. Henkien portti minulla olikin jo, joten sen ostin lukukappaleeksi ja toinen oli...
Taivaallinen dzonkki! Kun maksoin albumeista yhteensä euron, kappalehinnaksi tuli näppärät 25 senttiä. Sanoisin, että aika hyvä kauppa (vieläpä varsin hyväkuntoisesta) Taivaallisesta dzonkista, joka minulta puuttui ja jota en ollut vielä ostanut sen korkean hinnan vuoksi. Joka paikassa, niin kivijalka-kuin nettilafkoissakin, jotka minä olen tutkaillut, se maksaa 50 euroa. Eihän tuo kappale tietenkään ole sen viiskymppisen arvoinen niinkuin noin keräilymielessä, mutta luettaviksi minä näitä kuitenkin ostan, en kassakaappiin säilöttäviksi

Osaako kukaan muuten sanoa, miksi juuri tuo Yoko Tsuno -albumi on melkeinpä se kaikkein arvokkain? Tavallista pienempi painos vaiko siksi, kun se on ensimmäinen Egmontin julkaisema Yoko vai jokin muu syy?
- Jukka