Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74878 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuva-immeiset!
« Vastaus #75 : 30.01.2006 klo 10:20:42 »
Oulun kaupuginkirjastossa on muuten Suomea kiertelevä Aku Ankka -näyttely parasta aikaa pystyssä, käykää katsomassa, jos ette ole vielä ehtineet.

tuo 17.2. näyttää sopivan aika monelle... se taitaa olla nyt lukkoon lyöty, vai onko jollakin sitä vastaan?

Päivämäärä näyttäisi sopivan, joten ehkäpä uskaltaudun paikalle minäkin.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

mari

• Jäsen
« Vastaus #76 : 30.01.2006 klo 15:22:44 »
Oulun kaupuginkirjastossa on muuten Suomea kiertelevä Aku Ankka -näyttely parasta aikaa pystyssä, käykää katsomassa, jos ette ole vielä ehtineet.

kiitos vinkistä, huomenna onkin juuri sopivasti vapaapäivä (tai siis "itsenäistä opiskelua") niin etii mahdollisesti poiketa kirjastollakin...

mari

• Jäsen
« Vastaus #77 : 09.02.2006 klo 19:20:09 »
Onko kenelläkään muuten mielipidettä siitä minkä väriset sivut tapaamisille halutaan? mulla tyssäs suunnittelu nyt väreihin kokonaan...
siis ehkä sinisen sävyjä?
ruskeaa?
vihreää?

mä luultavasti tänään ja huomenna kyhään jonkunlaiset sivut, niin niitä voi sitten kommentoida vapaasti...
...kunhan ensin keksis ne värit...

kuarakainen

• Jäsen
« Vastaus #78 : 09.02.2006 klo 20:07:10 »
Hei ja moi.

Siis 17.2. eli ensi viikon perjantaina koputellaan taas viisaita päitä yhteen vai?
Voisin yrittää vääntäytyä paikalle tuohon tapaamiseen, sikäli mikäli en ole liian kiireinen,humalassa tai krapulassa moiseen urheilusuoritukseen. Kattellaan nyt mihin suuntaan sitä kallistuu...

Ja mitä sivuihin tulee,niin värillähän ei ole väliä.
"Kaikki on pilalla."

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #79 : 09.02.2006 klo 21:03:28 »
Väri?

Itsepähän kysyit. Nythän me halutaan pohjaväriksi violetista tervanruskeaan vaaleneva liukusävy johon neonvihreää tekstiä ja kärpäsenkokoisia magentapompuloita joissa jin ja jang -kuvio. Käykö? ;D

mari

• Jäsen
« Vastaus #80 : 09.02.2006 klo 21:35:48 »
jos mä kuitenkin otan jotain taiteilijan vapauksia...? :)

HYVIN yksinkertaiset sivut on tulossa, joku saa tehdä paremmat sitten kun haluaa...

joo, 17.2. näemmä taas Nukun kahavilassa viideltä (jos joltakin on mennyt paikka ja aika ohi...)

mari

• Jäsen
« Vastaus #81 : 09.02.2006 klo 21:51:13 »
kirjoitetaanhan sarjakuva-tapaamiset viivalla, kirjoitetaanhan?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #82 : 09.02.2006 klo 22:08:51 »
Olen pahoillani, ei taida olla perusteita yhdysmerkin käyttöön. Tavallinen kolmiosainen yhdyssana.

kuarakainen

• Jäsen
« Vastaus #83 : 10.02.2006 klo 11:34:44 »
Olen pahoillani, ei taida olla perusteita yhdysmerkin käyttöön. Tavallinen kolmiosainen yhdyssana.

Jos se yhtään lohduttaa,niin oisin miekin kirjottanu sen viivalla...
"Tavallinen kolmiosainen yhdyssana"... Only in Finnish.. ;D

Niin ja kiitoksia vielä tuosta kellonajan tarkennuksesta. Eipähän tartte alkaa kyselemään sitten perjantaina puol viiden aikaan...
Oltiinko sinne tapaamiseen nyt sitten ottamasa niitä Kemin kilpailutöitä? Entäs ku en oo vielä tehny tämän vuotista? En oo joutanut työstämään ylimääräisiä urapaineiden sun muiden tulevaisuussuunnitelmien sekä lopputyön hönkiessä niskaan,mutta nyt aamuisen hammaslääkärin jälkeen olisi idea kilpailutyölle...
« Viimeksi muokattu: 10.02.2006 klo 11:36:18 kirjoittanut kuarakainen »
"Kaikki on pilalla."

mari

• Jäsen
« Vastaus #84 : 10.02.2006 klo 12:26:43 »
hyvä että joku muukin tunnustaa yhdyssanojen vaikeuden :)
saa sitten korjailla vapaasti nettisivujen kirjoitusvirheitä, kunhan ne saan pystyyn... kyllä ne aika nopeesti valmistuu kun ei oo vielä paljoa materiaalia mitä sinne laittais...

en mäkään oo vielä tehny mun kisatyötä... tai siis toisesta oon tehny luonnokset valmiiksi ja toinen on ihan vasta päässä prosessoitavana... mä ainakin ajattelin, että voin hoputtaa itteni tekemään sen toisen valmiiksi ja toiseen luonnokset tuonne tapaamiseen, ni saattais jopa ehkä pysyä aikataulussa...

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #85 : 10.02.2006 klo 16:37:53 »
Jaahas, 17.2. Nyt vaivaudun paikalle varmasti paikalle. Ensimmäisellä kerralla menin nukkumaan noihin aikoihin, mutta voisinpa tuoda näytille tällä hetkellä työstämääni projektia.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #86 : 10.02.2006 klo 16:47:02 »
Minäkin yritän tulla paikalle.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #87 : 10.02.2006 klo 18:51:15 »
joo, 17.2. näemmä taas Nukun kahavilassa viideltä (jos joltakin on mennyt paikka ja aika ohi...)

Työvuoroista ei ainakaan näyttäisi jäävän kiinni, joten yritetäänpä eksyä paikalle, jos vaan onnistun saamaan jussijäniksen pois selästäni. Sosiaaliset tilanteet tahtovat olla aina vähän hermostuttavia, etenkin jos paikalla on paljon uusia ihmisiä, jotka jo entuudestaan toisensa tuntevat.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

mari

• Jäsen
« Vastaus #88 : 11.02.2006 klo 10:52:55 »
...mulla ei toimi enää lainaus systeemi...

niin, se on kyllä tosi ärsyttävää, kun on sellaisessa porukassa jossa kaikki muut tuntevat toisensa, mutta ei kai meillä oo sellasta tilannetta...? en mä ainakaan tuntenu ku muutaman ihmisen viimekerralla... ja mä ainakin mielelläni tutustuisin uusiinkin tyyppeihin. sen takia noi esittely kierrokset on kivoja, että kuulee vähän kaikista jotain... tosin sitä taidettiin viimeksikin karsastaa, joten voipi olla että se jää tällä kertaa pois, vai?

asiasta toiseen, mä nyt laitoin nettisivut meille pystyyn!
ei siellä mitään vielä ole (saa --ei ku PITÄÄ-- lähettää kaikkea mahdollista materiaalia, uutisia, juttuja, kuvia, piirustuksia, luonnoksia, grafiikkaa....)
osoite on tällä hetkellä http://www.sarjakuvaoulu.tk
sitäkin voi muuttaa jos haluatte... tosin .com domaineja mulla ei oo, jos joku tietää mistä niitä saa ilmaseksi (/halvalla) niin kertokaa toki...

nyt siis kommentteja sivuista, kiitos :)

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #89 : 11.02.2006 klo 11:31:45 »
Sivut näyttivät hyvältä! Yläpalkista löytää olennaisen nopeasti ja värimaailma on miellyttävä. Hakemiston fontin väri on ehkää aavistuksen turhan lähellä taustan väriä - vois olla isompi kontrasti.

Pitääpä itsekin yrittää päästä ensi kerralla paikalle... ja niin, minä en tunne sieltä varmaan ketään :)