Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74928 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuva-immeiset!
« Vastaus #60 : 15.01.2006 klo 20:49:06 »
Ens kuussa on varmaan liian aikaisin järjestää jo miitti?

Ei toki.
Ehdotin jo seuraavaksi päivämääräksi pe 17.2. klo 17. Ottakaa kantaa. Perjantaisin ihmiset muutenkin liikkuu Ouluun päin joten kyytejä on helpompi järjestellä. Tuolloin on Angouleme takana ja Kemin kilpailun dedlain edessä. Töitä voisi ottaa mukaan, tai lempparilukemistoja.

mari

• Jäsen
« Vastaus #61 : 15.01.2006 klo 22:25:09 »
kuukauden välein on mun mielestä just hyvä!
ei liian aikaisin, mutta niin ettei tartte kauheesti odotella seuraavaa tapaamista! (malttamaton kun olen...)

joo! kemin kisatyöt mukaan, loistava idea! ...siis jos saa tehtyä sellaisia...

Holle

• Jäsen
« Vastaus #62 : 15.01.2006 klo 22:31:51 »
Mukavastihan tuolla on ollut porukkaa. Pääasia että homma on käynnistynyt.
Yritän ensi kerralla ehtiä minäkin.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Magetsu

• Jäsen
  • Ajattelen, siis olen
« Vastaus #63 : 16.01.2006 klo 10:55:25 »
Jees, ihan mukavasti oli porukkaa. Kyllä tästä vielä jotain saadaan aikaan.
Tuo pe 17.2. klo 17.00 kuulostaa ihan sopivalta ajalta. Ja paikkana
voisi olla sama paikka.

Marko.

henna

• Uusi jäsen
« Vastaus #64 : 17.01.2006 klo 12:24:06 »
hei! mää oon kanssa ton ravintolaympäristön kannalla, jota Kaltsu ehotti (terveiset takas). Syitä tähän on se, että miellän sarjistapaamiset illan/alkuillan vietoiksi, joissa on mahdollisuus jutella sarjakuvista, mutta jos ei huvita tai ei tuu mitään mieleen niin voi jutella jostain ihan muusta myös. Tapaaminen noin aikasin jossain kolisevassa tyhjähkössä tilassa edellyttää että pitäis ollakin jotain puhuttavaa sarjiksista tai muuten voi olla aika hiljasta ja olettaisin että sellasissa tapaamisissa tulis käytyä ehkä pari kertaa kunnes ei enää jaksais. Baaritapaamisissa en oo tähän ongelmaan niin törmänny...

Onko esim bisketin b-puolelle alaikäsiltä jossain illan vaiheessa pääsy kielletty? ainaki lapsen kanssa siellä on voinu istua 5-6 maissa, myös seurueessa jossa toiset on ottaneet sen drinksun.

-h

mari

• Jäsen
« Vastaus #65 : 17.01.2006 klo 19:41:11 »
kyllä nukullakin saa puhua muustakin kuin sarjakuvista  ;D

ymmärrän kyllä pointin, mutta jotta saadaan kaikki mukaan, se ei oo oulussa mahdollista (ellen mä unohda jotain oulun paikkaa)... bisketti olis muuten täydellinen, mutta kun sinne ei mahdu suurta porukkaa...

on ihan totta että nuku on aika kolkko paikka, varsinkin kun ei (vielä) toisiamme tunneta niin hyvin että juttua riittäis... silti mä koittaisin puolustaa jotain paikkaa mihin kaikki pääsee. Myöhemminhän voisi miettiä koti-juhlia tai sauna-iltoja...? ;)

tää on kyllä ikävä ongelmia, sillä mä henk. koht. haluaisin ettei ketään jätetä ulkopuolelle, edes teinejä :)
...silti nuku on kyllä tosi kolkko paikka...

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #66 : 17.01.2006 klo 21:05:24 »
Ei minusta oo kolkko. Viherkasveja (parasta muovia?), vanha rakennus joka on remontoitu kulttuurikäyttöön -  positiivista Oulua. Tila on riittävän avara että muut asiakkaat ei häiriinny eikä me häiriinnytä muista. Valoisa ja varmaan joustava jos haluaisi siirtää pöytiä.

Kallista siellä kyllä on. Opiskelijan pitää dyykata ja palauttaa kauppaan 8 pikkupuolloa tai 4 isoa että saa kahvin.

Storm_

• Vieras
« Vastaus #67 : 18.01.2006 klo 21:26:37 »
Sori, kun nyt kiireessä en jaksa kirjautua *nolo*
Mutta yritän tällä kertaa päästä mukaan sinne 17.2, jos ei mitään pahaa tule. Tosin mietin, että jos tässä helmi-huhtikuun aikana saataisiin joku elokuva tapaaminen. Minä surkea sain 4 elokuvalippua jouluna ja pitäisi 4kk sisällä käyttää...
Mutta itse tulevaan miittiin... Minä voin kyllä tehdä pienen kyltin seuraavaan miitiin, jos kukaan ei laita vastaan?
Minulla kun on aikaa ja ei ole tekemistä pahemmin.
Kyllä niissä miiteissä yleensä puhutaan harrastuksista tai jopa elokuvista, ettei aina siitä yhdestä aiheesta puhuta.

Omaken kanssa en nyt tiedä miittiä...

mari

• Jäsen
« Vastaus #68 : 18.01.2006 klo 23:42:24 »
joo tee ihmeessä kyltti! olis kyllä tosi kiva jos jaksaisit...

niin, en tiiä miitistä omaken kanssa, mutta ainakin jotain yhteistyötä voisi kehittää... heillä kun alkaa olemaan kokemusta tälläisten tapaamisten järjestämisessä... ja omake järjestää tosi hyviä tapahtumia :)

leffa miitti kuulostaa mielenkiintoselle... meniskö nyt mitään sarjakuviin perustuvaa elokuvaa leffassa....?

-filppa-

• Jäsen
« Vastaus #69 : 22.01.2006 klo 00:25:46 »
Ensimmäinen tapaaminen heilahti huomaamattomasti ohitseni. En ole opiskelukiireiden vuoksi ehtinyt kovin ahkerasti kvaakia ja muita listoja seuraamaan.

Laitoin tuon 17.2. kalenteriin ja pääsisin silloin paikalle mitä todennäköisimmin saapumaan.

mari

• Jäsen
« Vastaus #70 : 23.01.2006 klo 09:45:14 »
tuo 17.2. näyttää sopivan aika monelle... se taitaa olla nyt lukkoon lyöty, vai onko jollakin sitä vastaan?
jos Strom tekee hianon kyltin meille, niin mä koitan tehdä alustavat nettisivut meille, voitte sitten kommentoida sivuston hyviä ja huonoja puolia...

ja voisi kysellä nukulla (jos me nyt siellä kokoonnumme..?) voiko niitä pöytiä hieman järjestellä... ehdottakaa muita paikkoja, ja vaikka me nyt tavataan nukulla, niin voidaanhan me siellä vielä jatkaa sitten keskustelua...

mitäköhän vielä...  niin, mitä mieltä ootte siitä, että ne jotka piirtää tuo näytille hieman kemin kisatöitä? mä ainaki mielelläni näkisin muiden juttuja (vai aiheuttaako se liikaa mielipahaa, kun huomaa oman työnsä olevan ihan susi...? ;)

ei muuta pohdintaa tälläkertaa, kyllä näistä mun viesteistä huomaa, ettei mulla oo samanlaisia opiskelukiireitä kuin flipalla ;)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #71 : 23.01.2006 klo 13:34:05 »
ja voisi kysellä nukulla (jos me nyt siellä kokoonnumme..?) voiko niitä pöytiä hieman järjestellä...

mitäköhän vielä...  niin, mitä mieltä ootte siitä, että ne jotka piirtää tuo näytille hieman kemin kisatöitä? mä ainaki mielelläni näkisin muiden juttuja (vai aiheuttaako se liikaa mielipahaa, kun huomaa oman työnsä olevan ihan susi...? ;)
Sain sen käsityksen että Nukun kahvilassakin halutaan asiakkaan viihtymistä että voi niitä sen verran järjestellä.

Ei sun työ voi olla susi, tai jos on, sittenhän sillä on mahdollisuuksia palkinnoille. ;D

Ottakaa paksuja tusseja mukaan niin piirretään iso vuorotellen-sarjis. Me otetaan fläppilehtiö mukaan.

Storm_

• Vieras
« Vastaus #72 : 23.01.2006 klo 22:06:17 »
joo tee ihmeessä kyltti! olis kyllä tosi kiva jos jaksaisit...

niin, en tiiä miitistä omaken kanssa, mutta ainakin jotain yhteistyötä voisi kehittää... heillä kun alkaa olemaan kokemusta tälläisten tapaamisten järjestämisessä... ja omake järjestää tosi hyviä tapahtumia :)

leffa miitti kuulostaa mielenkiintoselle... meniskö nyt mitään sarjakuviin perustuvaa elokuvaa leffassa....?

Taas pahoittelen laiskuuttani, mutta käyn taas pikapikaa netissä... Kylttiä voisi alkaa hiljalleen suunnittelemaan, kun on aikaa... Mutta... minä olen ollut myös ollut miiteissä mukana, mutta ne vaan kehittyy, mitä sovitaan ja tietysti muutoksia tulee, mutta mitä olen kuullut, niin jättisuuret miitit ovat olleet omalla tavalla menestys, omalla tavalla ei.
Isoissa miitti porukoissa ei pääse tutustumaan ollenkaan muihin ihmisiin, kun taas pienissä miiteissä pääsee helposti.

Mutta kait mekin pystytään järjestään hyvä miitti, vaikka onki pientä porukkaa?

Keijo, mitä jos ei osaa ku piirtää tikku-ukkoja?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #73 : 23.01.2006 klo 22:46:36 »

Keijo, mitä jos ei osaa ku piirtää tikku-ukkoja?

Tikku-ukot on puhdasta sarjakuvaa. Niitä luolaihmisetkin piirsi ja tänään ovat maailmankuuluja.

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #74 : 24.01.2006 klo 04:23:14 »
Viherkasveja (parasta muovia?)

Aitoja kyllä ovat.