Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74875 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset
« Vastaus #210 : 20.06.2006 klo 15:01:30 »
Sokeri-Jussi saapi minunkin äänen. Ja kyllähän sinne alaikäsetki pääsee sisälle kun ollaan alkuillasta liikkeessä.

Potkupalloa pelaan vain ja ainoastaan muiden vastuulla.

mari

• Jäsen
« Vastaus #211 : 20.06.2006 klo 15:43:53 »
hii. Matti on vissiin tullu takas enklantista?! oliko kivaa? :)

mmm... JOO, siis mäpä käyn heti ku kerkeen kattoo ton sokeri-jussin (tosin luotan kyllä sanaan, että se on hyvä :) ) Jos vaikka alotetaan lukupiiri niin, että päätetään täällä joku aihe, ja sit elokuussa kokoonnutaan... vai onko kuukausi liian pitkä aika, riittäiskö pari viikkoa??
Musta kuka vaan haluaa (ja sanoo ekana!) voi päättää tekijän ny ekalla kerralla, tuskin ketään haittaa... periaatteessa se vois olla joku TOSI tunnettu, vaikka tove janssonin Muumi-sarjikset :) tai tintit tms... näin ekalla kerralla, sit siirrytään noihin muihin... vai?? Matti tais ekana ehdotella joitain, musta sä voisit ihan hyvin päättää ekan aiheen??

JOO, mun vastuulla kaikki pelaamaan  ;D
Millon olis hyvä? alotetaanko heti juhannuksen jälkeen vai?
Niin, siis ne jotka ei oo listalla (käykää heti liittymässä! http://www.sarjakuvaoulu.tk :) ) niin ehdotin, että mentäisiin vähän potkimaan palloa huuhkajan puistoon...? ei tartte osata sääntöjä, en mäkään osaa. Sitäpaitsi on paljon kivempää kun ei osatakaan!

Näin. Kaikki ollu aika hiljasia... varmaan juhannuksen vietossa jo...

mari

• Jäsen
« Vastaus #212 : 27.06.2006 klo 21:26:45 »
jalkapallosta lisää tuolla:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=6503.msg112840;topicseen#msg112840

Mitenkäs sen piknikin laita? mä ehdottaisin ajankohdaksi 7.7. perjantaita tai 8.7. lauantaita? kumpi kävisi?

Mä oon luultavasti reissussa 10.-23.7. joten silloin ei mulle itselle sovi... entä teille?

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #213 : 28.06.2006 klo 00:30:44 »
hii. Matti on vissiin tullu takas enklantista?! oliko kivaa?

Juu, kotiuduttu on! Lontoossa oli mukavaa: säät suosivat ja kaikenlaista tuli nähtyä ja koettua, mutta siitä sitten enemmän myöhemmin.  :)

Jos vaikka alotetaan lukupiiri niin, että päätetään täällä joku aihe, ja sit elokuussa kokoonnutaan... vai onko kuukausi liian pitkä aika, riittäiskö pari viikkoa?? Matti tais ekana ehdotella joitain, musta sä voisit ihan hyvin päättää ekan aiheen??

Lukupiirin voisi tosiaan käynnistää elokuussa. Ja mikäli saan tosiaan valita ensimmäisen aiheen ja päätetään pitäytyä yhden ainoan sarjakuvatekijän teoksissa, niin voisin ehdottaa, että aloitetaan touhu lukemalla perinteikkäästi "Tinttiä". Kyse on eurooppalaisen sarjakuvan klassikosta, ja albumien saatavuuskin on erinomainen (kuten kaikki tietävät, on meillä kaupungissa tavattoman laadukas kirjasto, josta saa hyvää ja asiantuntevaa palvelua).  ;)

Mitenkäs sen piknikin laita? mä ehdottaisin ajankohdaksi 7.7. perjantaita tai 8.7. lauantaita? kumpi kävisi?

Näyttäisi siltä, että olen matkoilla tuohon aikaan.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

mari

• Jäsen
« Vastaus #214 : 28.06.2006 klo 09:44:30 »
jeps, tintti on hyvä.
onko mielipiteitä siitä, mitkä tintti-sarjikset kannattaa ainakin lukea? siis mitä suositellaan?
Mä laitan tuosta postia s-listalle sekä uutisiin juttua sivuille... tietty ajankohta pitäis vielä sopia, olisko se elokuun alussa vai lopussa?

äh, voipi olla että piknikiä on tosi vaikea järjestää heinäkuuksi, kun kaikki on varmaan matkoilla eri aikoihin... onko sulla jotain ehdotusta toiseksi ajankohdaksi? ...pitää katsoa sopiiko tuo aika kenellekään...

mari

• Jäsen
« Vastaus #215 : 30.06.2006 klo 14:23:58 »
Ehdottaisin nyt siis piknikin ajankohdaksi 7.7. perjantaita! Jos kaikki on lomilla, niin voidaan varmaan aloittaa aikaisemminkin, muuten ajankohdaksi menee varmaan taas tuo 16.30-17.00

Piknikille mukaan evästä (nyyttärimeininki, jotain kivaa kesäruokaa :) ) ja omat juomat...
Mä voin koittaa tuoda vilttejä, nakittelen hommaa jos en löydä kotoa sopivia...

pitää kehittää näihin päivämääriin joku systeemi, ettei joka kerta tartte ehotella erikseen tapaamisen ajankohtaa...
ilmoitelkaa ny kuitenkin sopiiko tää teille :)

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #216 : 03.07.2006 klo 08:52:23 »
Tuun, jos vain töiltä pääsen.

mari

• Jäsen
« Vastaus #217 : 03.07.2006 klo 20:00:19 »
kiva, että porukkaa näyttää pääsevän piknikille!
eli siis tämänviikon perjantaina 7.7. kokoonnutaan klo. 17.00 ainolanpuistoon. Nähdään aluksi vaikka siinä kahvilan/kasvihuoneiden edessä, ja edetään siitä sitten mieluisalle paikalle.

Otetaan samalla käytäntöön uusi systeemi noiden tapaamisaikojen kanssa: eli tästä lähtien Oulun sarjakuvaporukka kokoontuu joka kuun ensimäisenä perjantaina klo.17.00 lähtien!
Paikka katotaan vielä erikseen, nyt mennään ainolaan, toivottavasti myös elokuussa päästään piknikille! eli siis seuraavia tapaamisaikoja on:
4.8.
1.9.
6.10. jne.
asiasta voidaan tietty keskustella vielä, mutta musta tuntuu että toi olisi ihan hyvä systeemi, niin ei tarvitse joka kuu huudella erikseen sopivia aikoja...
näin.
Piknikistä vielä, ottakaa tosiaan jotain evästä ja juotavaa mukaan. Mä tuon jalkapallon, jos sitä halutaan potkia samalla... Olisi kiva tosiaan tietää ketkä pääsee paikalle, niin osaa varata vilttejä tarpeeksi :)

mari

• Jäsen
« Vastaus #218 : 09.07.2006 klo 13:30:52 »
Korjaus edelliseen:
Suurimmalle osalle näyttää perjantai olevan huono päivä tapaamisille, JOTEN tälläisiä vaihtoehtoja on esitetty:
*Tapaamiset joka kuun ensimmäinen TORSTAI
*Tapaamiset joka kuun (esim.) 3. päivä, niin että viikonpäivä vaihtelee

Pidetään seuraava tapaaminen kuitenkin TORSTAINA eli (heh) 3.8. koitetaan piknikkiä toisen kerran, kun oli niin mukavaa viimeksikin :)
eli seuraava tapaaminen 3.8. klo.17.00 kokoonnutaan ainolanpuiston kahvilan eteen!

puhutaan tuolla sitten vielä siitä, pidetäänkö torstait vai päivämäärä-systeemi...

laureline

• Vieras
« Vastaus #219 : 11.07.2006 klo 14:47:14 »
Pidetään seuraava tapaaminen kuitenkin TORSTAINA eli (heh) 3.8. koitetaan piknikkiä toisen kerran, kun oli niin mukavaa viimeksikin :)
Jep, kivaa oli. Pistänpä joku kerta asiasta piirroksenkin, kun jaksan. Kiitos mansikoista!

mari

• Jäsen
« Vastaus #220 : 29.07.2006 klo 11:25:59 »
kivaa oli tosiaan viime piknikillä, seuraava olisi sitten ens torstaina eli

3.8. klo 17.00 alkaen

piknikille mennään taas, toivottavasti on hyvät ilmat... katotaan joku varasuunnitelma jos kylmyys iskee.
Ilmoitelkaa kuinka moni pääsee paikalle, niin osaan varata lautasia ja mukeja (ja valkoviiniä... jos mulla on rahaa...)
nyyttärimeiningillä siis mennään :)

mari

• Jäsen
« Vastaus #221 : 15.08.2006 klo 12:19:47 »
Taas ilmoittelen, jahka joku ei ole tietoinen...

LUKUPIIRI alkaa 24.8. torstaina klo.17.00. Paikkana Sokeri Jussi, aiheena Tintti-sarjakuvat...

seuraava TAPAAMINEN on siis "joka kuun ensimmäinen torstai" periaatteella 7.9. klo.17.00 alkaen... Paikka ei käsittääkseni ole vielä päätetty, mahdollisesti NuKulla niin kuin tavallisesti, jos ei keksitä mitään mukavempaa paikkaa.

näin. kaikki vaan mukaan :)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #222 : 15.08.2006 klo 12:58:48 »

LUKUPIIRI alkaa 24.8. torstaina klo.17.00. Paikkana Sokeri Jussi, aiheena Tintti-sarjakuvat...

näin. kaikki vaan mukaan :)
Mitäs siellä lukupiirissä tehdään? Kyselen, kun en ole koskaan ollut semmoisesa.

mari

• Jäsen
« Vastaus #223 : 15.08.2006 klo 13:19:01 »
en mäkään :D

öö, en tiiä. Jutellaan tietyistä sarjakuvista (tässä tapauksessa Tinteistä). Tarkoituksena on siis että kaikki lukevat kotona niin paljon kuin haluavat/jaksavat/kykenevät ja sitten kokoonnutaan ja jutellaan mitä mieltä oltiin sarjiksista, mitä ajatuksia nousi esiin, tekniikasta, juonesta ,piirrostyylistä, tekijästä... aika sellasta yleistä keskustelua varmaan tulee olemaan, aiheen rajoissa tietty...

jos oon ymmärtäny väärin niin korjatkoon kellä on parempi näkemys asiasta :)

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #224 : 22.08.2006 klo 17:27:35 »
No. Minulla loppuu työt siinä 16 aikaan, että kaitpa minä ehdin alppilasta pyörällä tulla nopeasti sinne torstaina.
Tosin ennen sitä pitää poiketa fantsussa (yllätys, yllätys).
Joten minä tulen ainakin torstaina sinne.
I live, when my heroes live...