Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset
« Vastaus #195 : 21.05.2006 klo 23:31:29 »
Jos haluatte minut mukaan, pitäkää 2.6. Voisin silloin reissata Ouluun.
Lyhyt viesti. Tota noin niin. Pitkitän tätä turhalla hörinällä. Plääplää. Voitaisiin keskustella seuran toiminnasta ja muuta asiaan liittyvää ja ei-liittyvää.

mari

• Jäsen
« Vastaus #196 : 24.05.2006 klo 15:53:18 »
NO NIIN!
Ehdotan, että seuraava sarjakuvatapaaminen pidetään  perjantaina 2.6. klo 17.00 NuKun kahvilassa.

Jos suurimmalle osalle ei sovi niin pidetään joskus muulloin.. mutta jos kukaan ei ilmottele mitään piakoin niin toi päivämäärä lyyään lukkoon..

Oulun sarjakuvaseuran virallinen kokous menee syksyyn, mutta mikään ei estä meitä suunnittelemasta kesällä kaikkea kivaa (esim. nettisivut kuntoon, yms..)

toivottavasti porukkaa pääsee taas mukaan... jos on hyvä ilma, voidaan pohtia jos vaikka siirrytään ulos piknikille...?

laureline

• Vieras
« Vastaus #197 : 24.05.2006 klo 16:52:29 »
NO NIIN!
Ehdotan, että seuraava sarjakuvatapaaminen pidetään  perjantaina 2.6. klo 17.00 NuKun kahvilassa.
toivottavasti porukkaa pääsee taas mukaan... jos on hyvä ilma, voidaan pohtia jos vaikka siirrytään ulos piknikille...?
Koetan nyt päästä paikalle... Maria mun piti käydä Kemin basaarissa moikkaamassa, mutta jostain syystä en nähnyt sinua, mulla on niin putkinäkö että varmasti olit paikalla, mutta enhän minä ikinä ketään huomaa, saa tulla nykimään hihasta ensi kerralla, oletin että sulla on samanlainen tukka kuin avatarillasi, olitkin valokuvassa hieman eri näköinen, joten se hämäsi...
Jope oli ihan oman avatarinsa näköinen  ;D

mari

• Jäsen
« Vastaus #198 : 24.05.2006 klo 17:29:11 »
Koetan nyt päästä paikalle... Maria mun piti käydä Kemin basaarissa moikkaamassa, mutta jostain syystä en nähnyt sinua, mulla on niin putkinäkö että varmasti olit paikalla, mutta enhän minä ikinä ketään huomaa, saa tulla nykimään hihasta ensi kerralla, oletin että sulla on samanlainen tukka kuin avatarillasi, olitkin valokuvassa hieman eri näköinen, joten se hämäsi...
Jope oli ihan oman avatarinsa näköinen  ;D

voi olla että olin sillon just tauolla... mäkin koitin tähyillä sua, mutten ihan varma ollu sitten minkä näköinen oot :)
Mun avatar on ihan täydellisesti jäljessä, mulla on tosiaan paljon lyhyemmät hiukset nykyään (enkä oo noin rauhallinen...)
Olisi hienoa, jos pääsisit paikalle, niin vihdoin nähtäis!

mari

• Jäsen
« Vastaus #199 : 29.05.2006 klo 09:54:41 »
Eli lyödäämpä päivämäärä lukkoon:

seuraava sarjakuvatapaaminen perjantaina 2.6. klo 17.00 alkaen. Aloitetaan ainakin NuKun kahvilasta, katsotaan sitten, jos vaikka olisi nätit ilmat, että voisi siirtyä ulos... ennusteet ei kyllä lupaa kovin hyvää, mutta aina voi toivoa parasta :)

Jos joku on vailla mun puhelinnumeroa,niin laittakaa postia sarjakuvaoulu@gmail.com, niin saatte senkin. siis siltä varalta jos tulet myöhemmin paikalle ja olemme ehtineen vaihtaa paikkaa... voi sitten soitella... no, saa mulle muutenkin soittaa, en mä sitä ;D

mitäköhän muuta... en tiiä, oon ehkä liian positiivisella tuulella kun puhun piknikistä ja perjantaiksi on luvattu 9 astetta lämmintä ja sadetta... mutta ei sitä koskaan tiedä! musta olisi niin kiva mennä jonnekkin muualle kuin nukun kahvilaan, kun se ei oo kaikista kotoisin paikka... No ehkä me joskus löydetään joku täydellinen paikka, ja kesähän on vasta tulossa...

mari

• Jäsen
« Vastaus #200 : 01.06.2006 klo 13:18:57 »
Muistutus kaikille!

Huomenna eli 2.6. perjantaina sarjakuvatapaaminen klo. 17.00 alkaen NuKulla!

come one, come all!

laureline

• Vieras
« Vastaus #201 : 01.06.2006 klo 13:48:56 »
Muistutus kaikille!
come one, come all!
Joo, Mari. Nyt tulen paikalle. Kyyläsin sun valokuvankin Kemi On linesta ja nyt tiedän kuka olet  ;D See you!

Magetsu

• Jäsen
  • Ajattelen, siis olen
« Vastaus #202 : 01.06.2006 klo 14:01:02 »
Jooh, itsekin väännyt paikalle kunhan parturista pääsen :)

Marko.

mari

• Jäsen
« Vastaus #203 : 06.06.2006 klo 16:24:24 »
niin, anteeksi nyt kaikille, kun en ole ehtinyt päivittää nettisivuja! Mulle iski ihan kamala flunssa, enkä oo oikeen mitään saanu tehtyä.

Viime tapaaminen meni mukavasti, oli kiva nähdä uusia kasvoja :) toivottavasti nähdään jatkossakin!
Tälläiset tuli ainakin esille jutustelussa:

Seuraava tapaaminen järkätään piknikinä! Luultavasti ens kuussa, pitää katsoa, miten säät sitten lupailee. Jos on toiveita jo nyt mihin ajankohtaan, niin ilmoitelkaa...

Järkätään meillekin LUKUPIIRI! eli ajatuksena oli, että otetaan teemaksi aina joku sarjakuvantekijä, ja keskustellaan sitten tämän kyseisen henkilön koko tuotannosta... En muista mitä puhuttiin siitä, olisiko tämä kerran kuussa, vai harvemmin...? miten olisi hyvä?

Filppa on järkkäilly meille uusia hienoja sivuja, ja postituslistakin on siirtynyt kokonaan hänen hoidettavakseen. Varmaan otetaan ilomielin vastaan ehdotuksia nettisivujen tekoonkin...

mitäs muuta me puhuttiin? mulla alkaa muisti pätkimään...

joo, mutta ens kuussa sitten piknikille, en malta odottaa! ;D

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #204 : 06.06.2006 klo 16:32:05 »
Lukupiiri on oikein hyvä ajatus, tuolla malliesimerkki:
http://users.tkk.fi/~rauta/scifi/jetace.html
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #205 : 07.06.2006 klo 01:36:03 »
Järkätään meillekin LUKUPIIRI! eli ajatuksena oli, että otetaan teemaksi aina joku sarjakuvantekijä, ja keskustellaan sitten tämän kyseisen henkilön koko tuotannosta... En muista mitä puhuttiin siitä, olisiko tämä kerran kuussa, vai harvemmin...? miten olisi hyvä?

Ei taidettu puhua sen tarkemmin, miten usein lukupiiriä pidettäisiin, mutta ajatus on joka tapauksessa hyvä ja kannatettava. Kenestä lähdettäisiin liikkeelle? Miten olisi Lewis Trondheim, Hugo Pratt tai Christin & Méziéres -kaksikko? Kaikkien em. sarjakuvataiteilijoiden tuotantoa olisi ainakin hyvin saatavilla. Toinen vaihtoehto olisi tietysti pitää lukupiiriä siten, että jokainen esittelisi haluamansa sarjakuvan vapaamuotoisella tavalla, jolloin skaala olisi laajempi ja osaanottajilla olisi mahdollisuus kuulla jostakin sellaisesta, johon ei ehkä muuten tulisi tutustuttua.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

mari

• Jäsen
« Vastaus #206 : 14.06.2006 klo 11:13:27 »
nuo kaikki kuulostaa hyvälle, pitää vaan suorittaa arvonta mistä aloitetaan. Enki bilal voisi olla kans joskus kohteena. Miten olisi sellainen systeemi, että jokainen saisi vuorollaan valita, mitä luetaan? silloin saataisiin varmasti erityyppisiä juttuja luettavaksi. Tekijöiden pitäsi kyllä olla tosiaan kuuluisia, jotta teoksia löytyy helposti...
Mun pitää käydä kattomassa sitä sokeri jussia, kun puhuit siitä että se olisi hyvä paikka. jos se on kotoinen, niin voisi miettiä noitten tapaamistenkin siirtämistä sinne...? tosin NuKu on siinä mielessä hyvä, että kaikki varmasti osaavat sinne...
Lukupiiriin voisi muuten ottaa jonkin järjestelmällisen systeemin esim. "joka kuukauden ensimmäinen perjantai/torstai/lauantai" tms. niin ei tarvitsis arpoa päiviä, ja kaikki tietäisi mihin mennessä pitää sarjakuvat lukea.

Miten muuten seuraava tapaaminen? Mä ehdotan tosiaan sitä piknikiä... Siihen ei vain voi ihan heti lyödä mitään päivämäärää lukkoon, kun noista säistä ei tiedä.

päivitin muuten vähän sivuja (http://www.sarjakuvaoulu.tk, anteeksi kun oon niin laska päivittämään. Onneksi Filppa tekee meille seuraavat sivut niin hienoksi, että ne on helppo päivittää :)

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #207 : 15.06.2006 klo 09:10:28 »
Bilal kuulostaa hyvältä. Mutta pitäiskö rajata tarkemmin, joku tietty aalbumi tai omat/Christinin kanssa tehdyt?

Seuraavan haukuttavan tekijän/tuotoksen voitaisiin valita porukalla aina haukkumisten jälkeen. Vai olisiko vuorojärjestyss parempi?

mari

• Jäsen
« Vastaus #208 : 15.06.2006 klo 10:30:24 »
me sitä rajausta mietittiin, että se voi tuottaa hieman onglemia, kun noita albumeita voi olla aika vaikea löytää loppujen lopuksi. Siis jos esim. kaikki käy hakemassa niitä kirjastosta... Mutta sitten taas voi olla ettei kukaan ole lukenut samoja kirjoja, ja sekin voi tuottaa pahasti ongelmia :)
Voisi tehdä niin, että kokeillaan ensin ilman rajausta, ja katsotaan miten se toimii. Jossain välissähän voi toki kokeilla myös rajata aihetta, varsinkin jos on kyseessä henkilö joka on tehnyt paaaaljon albumeita.
Mä tykkäisin siitä, että jokainen saisi vuorotellen vailita seuraavan tekijän, niin että samalla pystyisi myös suosittelemaan joitain teoksia... Näin mä kuvittelisin, että saataisiin paljon erilaisia  tekijöitä luettavaksi. En sitten tiedä miten vuorot arvotaan, onko se huutoäänestys tai vastaavaa.
vai tuleeko siitä sitten sellaista, ettei kukaan halua ehdottaa seuraavaa tekijää?
Pitäisi vain aloittaa toi lukupiiri, niin näkis mikä toimii ja mikä ei... onko ehdotuksia päiviämäärille?

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #209 : 20.06.2006 klo 13:44:25 »
Lukupiirin kannalta Pikisaaren Sokeri-Jussi olisi tosiaankin suositeltava paikka. Se on lähellä keskustaa, ja huonon sään sattuessa olisi mahdollisuus mennä istumaan myös sisälle.

Ja mitäkö luettaisiin? Allekirjoittaneelle käy oikeastaan kuka tahansa, mutta varteenotettava vaihtoehto olisi myös unohtaa yhteinen teema ja lähteä siitä, että jokainen esittelisi haluamansa sarjakuvan muille lyhyesti ja vapaamuotoisesti (ns. kirjavinkkausta). Keskustelua syntyisi epäilemättä sitenkin.

Ja mitä tuohon sähköpostilistalla olleeseen jalkapallo-ehdotukseen tulee, niin sehän olisi hauskaa! Olen potkinut palloa viimeksi joskus lukiovuosina, enkä osaa pelata silmääkään, mutta sitä suuremmalla syyllähän sitä voitaisiin olla pelailevinamme.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)