Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74936 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset
« Vastaus #150 : 23.04.2006 klo 12:58:29 »
Onko Jouko Turkan esipuhe kans? Tulen ihmettelemään opusta pe 28.4 sinne Oulun tapaamiseen. 
Eiku Pommi-Villen piirtämä esipuhe. Korjaan heti etten ole sukua August Ahlqvist-Oksaselle joka aiheutti Kiven tuhon, vaikka minustakin Seitsemän veljestä on tylsä.

Tervetuloa kaunis poika.

Avaamme tuolloin myös 7-veljestä oheisnäyttelyn Sweco PIC -firmassa Elektroniikkatie 3:ssa klo 16. Siellä näkee kirjan sivuja, mutta värillisinä.

Sori Mari, ilmoiteltu on joka yhteydessä paitsi Kvaakissa vasta nyt.

mari

• Jäsen
« Vastaus #151 : 23.04.2006 klo 13:27:12 »
hei, seitsemän veljestä ei oo tylsä! yks parhaimmista kirjoista, mitä oon lukenu...

laitakko keijo mulle jonkinlaisen mainostekstin tonne sarjakuvaoulu@gmai.com osoitteeseen tuosta teidän kevätnäyttelystä ja 7-veljeksestä, niin laitan sen sinne sivuille, jooko?

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #152 : 23.04.2006 klo 23:13:10 »
Filpan ansiosta meillä on nyt sitten sähköpostilista (kiitos siitä!)!! käykääpä laittamassa s-osoitteenne sinne, ja mä lisään teidät listalle.

Listalle on liitytty ja paikalle yritetään päästä 28.4. Pelkään kyllä  istuvani silloin töissä kuuteen asti, mutta pitänee yrittää vaihtaa vuoroa jonkun kanssa.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

mari

• Jäsen
« Vastaus #153 : 24.04.2006 klo 00:06:07 »
ja listalle liitetty :)
eiköhän me siellä vielä kuuden jälkeenkin istuta, jos suoraan jaksat töistä tulla, siis jos et saa vuoroa vaihdettua... mutta toivottavasti kuitenkin pääset mukaan jossakin välissä...

mari

• Jäsen
« Vastaus #154 : 26.04.2006 klo 16:17:36 »
Muistaahan kaikki nyt:

tapaaminen=
Perjantaina 28.4. (ylihuomenna!)
klo. 17.00
Nukun Kahvilassa.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #155 : 26.04.2006 klo 21:27:02 »
Sori Mari, mutta Kiven kirjoittama kirja Seitsemän veljestä on tylsä. Yritin olla tunnollinen opiskelija ja lukea teoksen, mutta en päässyt oman osuuteni kohdalle läheskään. Sovituksemme ei kylläkään ole tylsä. Se on hemmetin hieno. En tosin ole vieläkään jaksanut lukea sitä läpi. Mutta vielä joskus...

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #156 : 26.04.2006 klo 21:46:28 »
Rami perkele! Aiotko jättää Raamatunkin lukematta (minä aion)?

mari

• Jäsen
« Vastaus #157 : 26.04.2006 klo 22:29:48 »
menee ehkä aiheen vierestä keskustelu, mutta...

seitsemän veljestä on vähän niinku taru sormusten herrasta: niissä on molemmissa (mun mielestä!) aika tahmee alku, mutta kun sitä jaksaa lukea,  niin varmasti tykästyy :)

..ehkä meidän pitää jatkaa tätä keskustelua sitten perjantaina...

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #158 : 27.04.2006 klo 06:39:59 »
Tämä lienee jonkunlaista kohtalon kiusaa, ivaa taikka suurempaa johdatusta. Olen yritellyt päästä näihin tapaamisiin jokaikiseen, mutta aina iskee joku homma.
Luulin jo että tällä kertaa pääsen varmana, mutta nyt on taas melko epävarmaa. Eli en taida tulla.

Pitäisköhän lopettaa yrittämästäkin.. Kaikkea.. Ja vajota kahtakymmentä vaille seitsemän harmaaseen massaan.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #159 : 27.04.2006 klo 08:28:16 »
Olen yritellyt päästä näihin tapaamisiin jokaikiseen, mutta aina iskee joku homma.
Älä välitä. Kysymys on aina priorisoinnista, vanha veikko.

Ja tottahan se on: ei sinne kannata tulla. Meilläkin on tässä lähellä poniaitaus mitä seuraa mieluummin kuin oulunseutulaisia sarjakuvaharrastajia. ::)

mari

• Jäsen
« Vastaus #160 : 27.04.2006 klo 10:57:25 »
keijjo nää oot hassu.

toivottavasti kuikka pääset jossain välissä... ja eikö se mee sillälailla,että kun lakkaa yrittämistä niin onnistuu... vähän niinku menee pääsykokeisiin ajatuksella "en mä kuitenkaan TÄNNE pääse" ni pääsee varmasti...

..tai sillon ku ei oo rahaa, löytää kirppikseltä vaikka mitä...

Magetsu

• Jäsen
  • Ajattelen, siis olen
« Vastaus #161 : 27.04.2006 klo 11:32:02 »
Mmm...

Pitää ottaa se kalevan artikkeli mukaan jossa Maria haastateltiin tuonne miittiin. Ei kai me niin vaikeita löydettäviä olla? :)

Marko.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #162 : 27.04.2006 klo 22:30:42 »
Ei kyse ole mistään priorisoinnista, vaan siitä että paha karmani estää minua pääsemästä mihinkään, missä voisin toteuttaa todellisen kutsumukseni ihmiskunnan toivona, johtotähtenä ja innoittajana.

tai sitten ei

Mutta lakkaan yrittämästä päästä seuraavaan tapaamiseenne, joten nähhään siellä.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #163 : 28.04.2006 klo 03:19:27 »
seitsemän veljestä on vähän niinku taru sormusten herrasta: niissä on molemmissa (mun mielestä!) aika tahmee alku, mutta kun sitä jaksaa lukea,  niin varmasti tykästyy :)
Taru sormusten herrasta tahmaa alussa, keskellä ja lopussa. Teokseen voi tykästyä, mutta kun se on niin tylsää luettavaa.

Lainaus
..ehkä meidän pitää jatkaa tätä keskustelua sitten perjantaina...
Itsepä tätä kerjäsit:)

Rami perkele! Aiotko jättää Raamatunkin lukematta (minä aion)?
En lupaa vielä mitään. Ehkä voisin silmäillä tai... jättää kokonaan lukematta. Raamattukin on kirjoitettu tylsästi ja hankalasti, joten mulle voisi antaa selkosuomella lyhennelmän omasta osuudestani.

Lainaus käyttäjältä: mari
keijjo nää oot hassu.
Ja äreä. Ennen kaikkea äreä. Mutta älä vaan sano sitä sille.

Lainaus
..tai sillon ku ei oo rahaa, löytää kirppikseltä vaikka mitä...
Eikä voi ostaa, kun ei ole rahaa.

Ei kyse ole mistään priorisoinnista, vaan siitä että paha karmani estää minua pääsemästä mihinkään, missä voisin toteuttaa todellisen kutsumukseni ihmiskunnan toivona, johtotähtenä ja innoittajana.
Seli seli. Tänään illalla marsit Nukulle ja todistat itsellesi, että jaksat yhä nousta tuolilta. Mekin olemme joskus joutuneet sen tekemään. Kiertotietä ei ole. Vain suora toiminta tehoaa.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #164 : 28.04.2006 klo 09:21:25 »

Kun tulette tänään klo 17 Nukun tapaamiseen, varatkaa mukaan 15€, jolla saa haltuunsa suomalaisen sarjakuvakulttuurin merkkitapauksen, 7 veljestä sarjakuvasovituksen.

Ote oululaisen Jukka Vääräkankaan osuudesta.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2006 klo 09:24:09 kirjoittanut keijoahlqvist »