Author Topic: Blueberry le film  (Read 14858 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
Blueberry le film
« on: 19.11.2003 klo 19:08:21 »
http://www.blueberry-lefilm.com/#

Tuolta löytyy mm. teaser- traileri. Mielenkiintoiset tekijät.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
Re:Blueberry le film
« Reply #1 on: 20.11.2003 klo 09:32:12 »
Mielenkiintoiset tekijät.

Joo, tuota olen odotellut jo pitkään. Sarjakuvaa en tunne kovinkaan hyvin, mutta leffan tekijätiimi on sen verran pätevän oloinen, että Blueberryä vähemmänkin tuntevä pääsee mukaan menoon.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

kalmakoura

• Jäsen
« Reply #2 on: 02.01.2004 klo 13:39:19 »

tertsi

• Guest
« Reply #3 on: 02.01.2004 klo 14:56:31 »
Mielenkiintoiset tekijät.

Sarjakuvaa en tunne kovinkaan hyvin, mutta leffan tekijätiimi on

Sitten vain pikapikaa tutustumaan Blueberry-sarjakuvaan. Se on yksi parhaista,  mielestäni.

Ruutujätkä

• jauhaja
  • Jäsen
« Reply #4 on: 02.03.2004 klo 16:14:56 »
Mahtava elokuva! Spedelänkkärit meets 90 luvun trancevideot! Hauskinta kalkkunaa pitkään aikaan! Ei juuri mitään tekemistä sarjakuvan kanssa tai ylipäätänsä minkään kanssa! Paljaana olevia naisen sukupuolielimiä ja puupennin tietokonegrafiikkaa.  :P

Hankala uskoa, mutta psykedeeliset huumeet ja western ei oikein miksaa. Varsinkaan kun niitä hallusinogeenejä vedetään enemmän kameran takana kuin edessä!

Voi hyvä jumala, millainen leffa!
Vai olenko väärässä? Onko siitä liian kauan kun luin viimeksi Carlos Castanedaa? Onko minulta unohtunut jotain tärkeää Don Juanin opeista ja senkö vuoksi ei tämä ranskalaisen elokuvan hieno klassikko avautunut?

No okei, paikotellen leffassa on komeaa kuvaa (poislukien ne photoshop -psykedeliajaksot).

Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #5 on: 02.03.2004 klo 16:46:29 »
Ruutujujätkän viestin luettuani oli pakko katsoa tuo traileri.. ;D

Varsin oli hmm.. mielenkiintoisen näköinen äksönwesterni. Enpäs ole sarjakuvaa lukenut, ehkä täytyy lukaista että voi sitten kritisoida tuon leffan aivan lyttyyn kun se tulee..

Tuli trailerista mieleen Kari Grandi ja Tomb Raider leffat.
;D
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Red pill

• Guest
Blueberry le film
« Reply #6 on: 02.03.2004 klo 17:32:56 »
Onko minulta unohtunut jotain tärkeää Don Juanin opeista ja senkö vuoksi ei tämä ranskalaisen elokuvan hieno klassikko avautunut?

Ei... kyllä se on sitä itseään. Silkkaa jaskaa.

Se tuli ilmeisesti Suomeen ensimmäisenä Ranskan jälkeen. Ehkä muissa maissa ollaan viisaampia ja se menee suoraan videolle. Sinne se täälläkin kuuluisi, jonnekin makuunin pimeimpään nurkkaan, alahyllylle, Rambo III:n ja Jason X:n väliin.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #7 on: 02.03.2004 klo 17:38:04 »
Ahaa! Näin vastikään elokuvissa trailerin westenistä nimeltä Blueberry. Ihmettelin kovasti, kun mitään yhteneväisyyttä sarjakuvaan ei ollut silmin havaittavissa. Hetken jo epäilin, että minulla on hallusinaatioita.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Reply #8 on: 03.03.2004 klo 15:28:43 »
Minusta se oli ihan hupaisa. Siis ihan järjetönhän se oli mutta silti...

Ja ne fraktaalit whatever olivat ihan mielenkiintoisia. Tosin olin hieman olusessa katseluhetkellä - onneksi?  ;D

tertsi

• Guest
« Reply #9 on: 07.03.2004 klo 14:38:41 »
tämän viikonlopun IltaSanomissa olevan ensimmäisen Blueberry -albumin kansikuvan on piirtänyt Jijé, ei Giraud. Siinä on oikein Jijén signeerauskin. Ja osa albumistakin on muistaakseni Jijén piirtämä. samoin kuin osa Kilpaa kuoleman kanssa-albumista.

Nippelitietoa.

tertsi

• Guest
« Reply #10 on: 07.03.2004 klo 15:35:57 »
Kansi on kyllä Jijén mutten löytänyt albumin sisältä signeerausta eikä tyylikään vaikuta häneltä.

Kilpaa kuoleman kanssa -albumissa Jijé on piirtänyt sivut 18-32 (alkup. numerointi)
Sorry! ei ollutkaan se eka albumi.
Tokan albumin Tucson-kohtaus ja autiomaan ylitys on Jijén.
Muisti pätkii.

tertsi

• Guest
« Reply #11 on: 07.03.2004 klo 16:06:38 »
http://membres.lycos.fr/jeanse/BLUEBERY/BLUEBERY.HTM

tossa linkki blueberry sarjakuvassa oleviin pikku virheisiin.

edit: saamme tietää mm. että Blueberryn alkuperäinen nimi onkin

Mike T.
ei suinkaan Mike Steve
« Last Edit: 07.03.2004 klo 16:08:42 by tertsi »

Rac

• Jäsen
« Reply #12 on: 09.03.2004 klo 16:29:07 »
Mun mielestä tämä oli ihan ok, vaikkei olekaan paljon missään tekemisissä sarjisten kanssa. Hienot maisemat.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #13 on: 09.03.2004 klo 16:40:11 »
Joo, unohtakaa sarjakuva tyyten jos/kun tätä menette katsomaan. Siinä tapauksessa tosin voi hiukan ihmetyttää, että mistä näitä tyyppejä elokuvaan oikein putkahtaa, kun Kounen vetelee vähän mutkia ja henkilöhahmoja suoriksi että saadaan psykkedeelisille shamaanitripeille (by Commodore 64+) tilaa kankaalta.

Hyvä peijoona sentään, että minnuu rupes ahistamaan tuossa tunnin ja kolmen vartin kohdalla. Tomb Raider kakkonen oli sittenkin taidetta tämän rinnalla.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #14 on: 09.03.2004 klo 17:50:24 »
itse en ole tätä vielä nähnyt, mutta odotan innolla...

Vidocq murskattiin miediassa (ja muualla) täysin, mutta itse pidin siitä aivan valtavasti. Samoin Susien Klaani kolisi. Odotan, että tämä menisi siihen samaan sarjaan.

jan Kounen muuten taisi askarrella tämä teoksen parissa noin 6 vuotta. Voimme siis päätellä, että te olette kaikki vain moukkia jotka ette vain ymmärtäneet tätä. ;D

Kumma muuten, että jos minä olisin ruvennut vuodottamaan täällä, että Jackie Brown on laimea kakka, jossa kyllästyminen iskee puolessa välissä, niin olisin saanut kimppuuni kiukkuisia saarnamiehiä, jotka olisivat takoneet päähäni muutaman asian taiteesta yms. ;)
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern