Varmaankin tarkoittaa sitä, että se ei saa olla julkaistu missään kokonaisuudessaan.
Itse olen miettiny, et mitenköhän on sitten sellaisten töiden laita, joita on ilmestyny, mut ei juuri niitä versioita, jotka lähettää kilpailuun? Otetaan ny esimerkiks, että Roikonen lähettäis "ennaltajulkaisemattomia" Jasso-tarinoita, vaikka siis itse Jassohan on ilmestyny jo kymmenisen vuotta...
Eli jos mulla esimerkiks olis sarja, jota julkaistaan jo jossain, mutta haluaisin lähettää uusia tarinoita tuosta samasta konseptista (hahmot, idea, miljöö, historia, teema, tyylilaji jne.), ni mitenköhän ne suhtautuis? Toisaalta, jos on julkaissut jossain muutaman tuhannen asukkaan kunnan ilmaisjakelulehdessä, niin kukapa tuomaristosta sitä tietäisi? Eri asiahan on se, et jääkö siitä kiinni vai ei...
Henkilökohtaisesti katson Kemin "ennenjulkaisemattomia" vaatimuksen kiusalliseksi, sillä päätöstä joutuu odottamaan vuoden päivät ja esim. moni omista tekeleistäni on sellaisia, et olen ne yleensä ajatellu jo johonkin julkaisuun, mutta niiden tarjoamista joutuu odottelemaan jopa toista vuotta... nyppii todellakin...