Author Topic: Keskustelua Palasta  (Read 15846 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tertsi

• Guest
Re: Keskustelua Palasta
« Reply #30 on: 11.11.2005 klo 04:29:59 »
Aika julmaa...
 Ekebom paras näistä?  Mitä huumeita kaikki muut vetävät? Ilmaisesta sarjakuvasta valitetaan ja tositv on katsojien suosikki. Kuolinko ja päädyin helvettiin huomaamatta mitään?
Kerroin vain mielipiteeni.

Kehukoot muut Palan vaikka maasta taivaaseen, jos siihen on aihetta.

Täällä on mm. Kynsinnässä ja raatelussa ollut säännöllisesti marinaa siitä, että kvaakkilaisten kritiikki on hymistelyä. Ja kuitenkin lähes kaikki täällä ovat puhtaita amatööripiirtäjiä.

Miksi tätä huippuosaajien julkaisua pitäisi nyt käsitellä silkkihansikkain?
« Last Edit: 11.11.2005 klo 04:48:00 by tertsi »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #31 on: 11.11.2005 klo 11:40:51 »
Kerroin vain mielipiteeni.
Miksi tätä huippuosaajien julkaisua pitäisi nyt käsitellä silkkihansikkain?

Siihen sinulla on toki oikeus, mutta teepä Tertsi nyt vielä palvelus ja jatkoluovuta Palasi jollekulle joka ymmärtää jostakin jotakin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #32 on: 11.11.2005 klo 22:17:47 »
  Mainoksia saisi puolestani olla niin paljon kuin saavat, auttavatpa lehteä pysymään hengissä (täydellisessä maailmassahan mainoksia ei olisi). Tuskin tästä ansioistaan huolimatta mitään Aku Ankan uhkaajaa nääs tulee, on sen verran tinkimätöntä tavaraa.
  Itse tykkäsin Rapin jutusta. Lietzenin kaksipäinen sika piti lukea moneen kertaan, jolloin lopulta aloin pitää sitä mainiona. Just tuollaista on maalla, ongelmat haudataan ja pönötetään!
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #33 on: 12.11.2005 klo 11:01:04 »
Puolustetaan nyt tertsiä vähän. Kritiikkiä saa aina esittää, oli kyseessä sitten huippuosaaja tai ei. Oman mielipiteen esittäminen on ihan sallittua.
Onko Pala seppä syntyessään ja se media jolla briljeerata niin kustannusmaailma kuin suuri yleisökin.
Ei.
Ei ainakaan vielä. Tasossa on yhä nostamisen varaa. Ei sitä tekniikkaa ja tarinankerrontaa pidä neuroosiin asti hioa, siitä ei ole kyse.
Pala on jo nimenkin perusteella sukua ajatuksellisesti jysäykselle. tuoda näyte, otanta= pala jotain mitä mahdollisesti kasvattaa ja kehittää.
Kokeilla kepillä jäätä. Murtautua ulos vain aktiivi ja kaveripiireistä. Tinkiä ja olla tinkimättä.
tahtoisin vain että kritiikki pysyy kritiikkinä, aiheesta. Palassa on yhä parantamisen varaa. Sitä tarvitaan silti.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Reply #34 on: 12.11.2005 klo 13:22:57 »
Puolustetaan nyt tertsiä vähän. Kritiikkiä saa aina esittää, oli kyseessä sitten huippuosaaja tai ei. Oman mielipiteen esittäminen on ihan sallittua.

Yhden one-linerin kritiikki on yhtä hyödyllistä, kuin konsanaan parhaat manga-keskustelut eli heitetään jotain eikä perustella kunnolla. Pyh, sanon minä.

Kommentoin itse vasta, kun olen saanut luettua. Löytyi loppujen lopuksi Corona-baarista parin turhan yrityksen jälkeen (mm. Filmifriikki Eerikinkadulla)...

-P.

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #35 on: 12.11.2005 klo 16:01:17 »
Perinteisempiä kertovia sarjakuvia, sellaisia kuin Jysäyksessä, on helpompi kritikoida. Mutta tässä Palan tapauksessa esmes Marko Turusen ja Jenni Ropen jutut eivät sano mulle yhtään mitään, mulla ei ole reseptoreita niille, joten palautetta on mahdoton antaa.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #36 on: 12.11.2005 klo 20:41:12 »
Marko Turusen ja Jenni Ropen jutut eivät sano mulle yhtään mitään, mulla ei ole reseptoreita niille, joten palautetta on mahdoton antaa.

Sama vika. Tykkäsin eniten Lietzenin ja Rapin jutuista. Mestarismiehiä molemmat!

KalleH

• Sekatyömies
  • Jäsen
« Reply #37 on: 20.11.2005 klo 10:40:15 »
Palaa on saatavilla listan lisäksi Taikin-kirjastosta, eli Sarjakuvaseuran kokoelman hyllystä. Samalla voi käydä katselemassa kokoelman nykytilaa.

Kalle H.

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Reply #38 on: 21.11.2005 klo 15:15:23 »
Onhan tätä jo kyselty, mutta toiston voimaan uskoen: tuleeko/tuliko Pala Tampereelle? Onko kaikki jo menetetty ja jos on niin löytyykö vielä Helsingistä jos pyydän kaveria nappaamaan talteen? Inhottavaa missata budjetille sopivia sarjakuvia.

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Reply #39 on: 21.11.2005 klo 15:24:13 »
Vissiin Telakalle oli menossa tyyliin viikonloppuna, TTVO:lla näin pari Palaa viiem viikolla... muista paikoista en o varma... Voltti? Valo? Artturi? Klubi?
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

terhie

• Guest
« Reply #40 on: 21.11.2005 klo 16:55:02 »
Pala-lehtiä on (tai on ollut, riippuu tamperelaisista) Tampereella seuraavissa paikoissa: Artturi, Tamk (TTVO), Valo, Klubi (tulee vielä muutamaan muuhun paikkaan).

sami w

• Guest
« Reply #41 on: 23.11.2005 klo 00:35:42 »
pienempiin kaupunkeihin tuota ois kanssa hyvä saada jakoon..

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #42 on: 23.11.2005 klo 12:23:35 »
Tampereella Artturista oli loppu, mutta kahvila Valosta vielä sai. Jatkossa niitä voi yrittää lähettää Pub Kaksiin Kasvoihin, kun siellä on meidän sarjistapaamisetkin.

Olipas komee läpyskä, ihan yllätyin. Odotin jotain tabloidlirua. Miten nyt käy omakustantajien, kun näin hienoja sarjiksia jaetaan jo ilmaiseksikin?! Seuraavaa numeroa innolla odotellen.

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Reply #43 on: 23.11.2005 klo 15:36:45 »
Nyt oli Valostakin loppu, eikä Klubillakaan niitä maanantaina näkynyt vaikka etsiskelin. Niinhän sitä sitten. Tämä ei jätä muita vaihtoehtoja kuin tuomita lehti niin huonoksi etten olisi kuitenkaan lukenut.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Reply #44 on: 23.11.2005 klo 16:19:20 »
Hilvata. Kaverinikin joka ei sarjakuvista mitään ymmärrä oli kuullut Palasta! Minä kuulin vasta viime torstaina miitinkissä ja siellä jonkun piti mulle antaa se mutta taisi unoittaa. Nyt en sitten kai saakaan tietää mikä läpyskä se nyt sitten oli... :-[