Kirjoittaja Aihe: Miksi luet mangaa? Perustele.  (Luettu 31010 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lumidee

• Uusi jäsen
Re: Kuinka moni lukee mangaa?
« Vastaus #75 : 12.07.2005 klo 17:51:06 »
Kylläkyllä. Mangaan olen jäänyt koukkuun. Vaikka monet ovat kielteisiä Ranmaan, luen jopa sitäkin. Minusta Ranma ei ole paras, hitaasti etenevä juoni jokseenkin häiritsi aikoinaan, mutta en tujua. Minusta hahmot ovat kehittyneet aika mielenkiintoiseksi! Tiedän, että joku voi pitää, etten tiedä paremmasta, muttamutta. ^^'  Tämä harrastus tulee vain aika kalliiksi todellakin, ajattelin, etten enää osta Anime -lehteä.. :)

Reika

• Jäsen
Re: Manga faneja?
« Vastaus #76 : 07.09.2005 klo 20:33:33 »
Mä tykkään myös lukee tai katsoo mangaa telkkarista.
Täytyy vähän pilkuttaa. ::) Telkkarista tuleva "manga" on animea. Eli, manga on sarjakuva, anime piirretty.

Itse en ole kovin paljon kokeillutkaan piirtää mangaa, kuin pari vuotta sitten kun olin Witch -lehden lumoissa (mikä tämäkään ei ole varsinaisesti mangaa). Nykyään varsin surkea sarja vaikuttasi olevan. Miksi ensimmäiset osat ovat aina ne parhaimmat... ???

Elaynea

• Jäsen
« Vastaus #77 : 12.10.2005 klo 18:29:16 »
Mangaan koukussa. Hirveästi erilaisiin sarjoihin en ole ehtinyt tutustua. Hyllystäni löytyy: Ranmaa osaan 17 saakka suomeksi,
Naruto vol.3 englanniksi ,
Fushigi Yugi vol.3 saksaksi,
Ragnarök vol.1 saksaksi(ostin ennenkuin alkoi suomessa ilmestyä),
D.N.Angel vol.1 englanniksi,
Conan vol.3 suomeksi,
Kenshin vol.1 englanniksi.
One Piece osat 1-5 suomeksi.
Tässä vaatimattoman hyllyni sisältö,joka on koko ajan kasvamaan päin,nuo ovat vain mangoja elfquesteja ja Nemiä lötyy kanssa aika reippaasti. ;)
Kaverilta tällä hetkellä lainassa High school girls, se on hiukan rivo joten nuorimmille en suosittele xD *Naur* ja imu jaska.. siis Inu-yasha vol1,englanniksi.

Lukenut joskus. Demon diary vol. 3 englanniksi
Fushigi Yugia vaikka kuinka monta osaa.
Chobits , Flower of the deep sleep ja vaikka mitä. Suomesta löytyy kyllä vaikka mitä mangoja,jos vain osaa etsiä oikeista paikoista ;) *wink,wink*
« Viimeksi muokattu: 12.10.2005 klo 18:31:06 kirjoittanut Elaynea »

Elaynea

• Jäsen
« Vastaus #78 : 17.10.2005 klo 13:44:01 »
onko one piece hyvä sarja kannaisiko lukea mistä se kertoo onko naruto englannin kielinen

Kyllä One Piece ihan hyvä sarja  on. Siitä vain lukemaan.  Naruto on englannin kielinen. Tähän mennessä ei suomennoksia ainakaan ole tulossa.
(En haluaisi nipottaa, mutta pilkkujen, pisteiden ja isojen kirjainten puuttuminen vaikeuttaa lukemista ja näyttää ärsyttävältä.)

Ossi-kun

• Uusi jäsen
« Vastaus #79 : 28.10.2005 klo 19:14:06 »
Eka Manga jota luin on varmaankin.... juuri nimenomaan YWAM, jota nyt suomennan, sittemmin olenkin lueskellut Love Hinaa ja seuraavaksi oletettavasti alan lukemaan Cowboy Bepoppia.  ;D

Terv,
Ossi-kun
"Building the future and keeping the past alive are one and the same thing." - Kojima/Solid

Elaynea

• Jäsen
« Vastaus #80 : 30.10.2005 klo 17:10:10 »
Lauantaina tuli ostettua Demon diary vol.4 (joo englanniksi sekin on), ja eikun hyllyn anti karttuu :) Hjuva.

JJ

• Uusi jäsen
Re: Miksi luet mangaa? Perustele.
« Vastaus #81 : 31.10.2005 klo 15:18:26 »
Joo,siis mähän aloitin mangan lukemisen jo ennen tota buumia ja olen kyllä tykännyt.Sitä saa kaikkiin mielentiloihin sopivaa.Ja kyllä on kiva lukea välistä suomeksi kun enkuks on suurimmaks osaks luettu.Fantasiapeleistä olen tilaillut.(tilausten peruminen on siellä aivan mahotonta!!)

naka 619

• Jäsen
  • -nopea kana jyvän nappaa ja hidas sen syö-
« Vastaus #82 : 14.11.2005 klo 13:13:49 »
luen mangaa. se vaan onnniiiin mukavaa ja erikoista ja osana japanin kulttuuria... ;D
enkun kielisiä pokkareita saa ainakin fantasiapeli- kaupoista ja akateemisista kirja kaupoista...

devilis6

• Mr.Devilish
  • Jäsen
  • To Live Is To Die...
« Vastaus #83 : 14.11.2005 klo 20:16:01 »
Jotain todella kiehtovaa siinä on...

Jotkut tuntuu aivan hirveältä jaskalta,
jotkut lehdet/sarjat/hahmot taas aivan mahtavilta.

Kannatan ehdottomasti myös sitä,
että kaiken ei pidä olla niin perk... amerikkalaista.

San-san

• Vieras
« Vastaus #84 : 17.11.2005 klo 21:22:15 »
No, en minä kyllä aivan kaikkia mangoja lue.
Mutta kuitenkin... Niitä mangoja joita minä luen luen siksi, että niissä on hyvä juoni. Ei oikein kiinnosta vaikka manga olisi kuinka hyvin piirretty mutta idea olisi kokonaan täysin idioottimainen.

Michiro

• Vieras
« Vastaus #85 : 20.11.2005 klo 18:50:32 »
No aloitin lukee mangaa,ku nappasin jotain luettavaksi kirjastosta...no tietenkin tartuin siihen mahtavaan juoneen!

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #86 : 22.11.2005 klo 01:59:23 »
Minulla on tapana sanoa etten lue mangaa mangan takia. Luen niitä vain hyvinä sarjakuvina niinkuin lukisin mitä tahansa sarjista. Mangan valtteina vain on se että monet sarjat ovat tuhansia sivuja pitkiä jolloin niistä riittää iloa pitkäksi aikaa.  :)
Ja yleensä päädyn lukemaan jotain  mahdollisimman länsimaistyylistä mangaa/manhwaa, samurait sun muut Japanin kulttuuriin liittyvät eivät minua voisi kiinnostaa tipan vertaa, ja mitä ns. länsimaisempi piirrostyyli, sitä iloisempi olen.
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #87 : 22.11.2005 klo 12:09:48 »
No, Lone Wolf & Cub (joka on minusta parasta mangaa) kertoo samuraista, ja on verrattain länsimaisesti toteutettu. Historiallista sarjakuvaa joka ei kuitenkaan vaadi pahemmin tietoa etukäteen Japanin historiasta.

On eroa, onko sarjakuvassa japanilainen aihe vai japanilainen toteutustapa. Eivätkä nuo sulje pois tai edellytä toisiaan.

No jaa. Kyllä mielestäni "sivuja tuhlaileva" ja taisteluissa runsaasti vauhtiviivoja käyttävä tyyili on melko leimallisesti japanilainen.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 klo 12:29:49 kirjoittanut Marsumestari »

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #88 : 22.11.2005 klo 13:21:18 »
Vauhtiviivoja käytetään länsimaissakin, ja hahmot muistuttavat Hugo Prattin tekemiltä ennemmin kuin Osamu Tezukan.

Mutta ei kuitenkaan yhtä paljon kuin Japanissa, etenkään 70-luvulla.

Hugo Pratt-vertaus menee hieman ohi. Tietenkin kaksi jotenkuten realistisesti piirrettyä sarjista muistuttavat enemmän toisiaan kuin realistinen ja lähes täysin karrikoitu mutta muita yhtäläisyyksiä Goseki Kojimasta ja Prattista löydä. Kojima ei piirrä lähellekään yhtä pelkistetysti tai karkeasti kuin Pratt. On kuitenkin mahdollista, että hän olisi saanut jostain länsimaisia vaikutteita.

Maria Eastwood

• Uusi jäsen
« Vastaus #89 : 23.11.2005 klo 09:20:46 »
Luen mangaa ja katselen animea ihan mielellään. Tällä hetkellä hyllystä taitaa löytyä seuraavat:
XXXholic
Dragon Ball
Conan
Time Stranger Kyoko
Azumanga Daioh
Hellsing

Ja niin edelleen.

Itse asiassa taidan lukea enemmän mangaa kuin katson animea. Ja animenkin valitsen yleensä mangan perusteella. Mangaa luen siksi, että olen japanissa asunut ja siihen tottunut. Tyyli miellyttää (yleensä) silmää, ja hahmosuunnittelu on loistavaa (tosin poikkeuksiakin on).
Get... motivation!