Kirjoittaja Aihe: Miksi luet mangaa? Perustele.  (Luettu 30957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Conan

• Jäsen
  • Jep...
Miksi luet mangaa? Perustele.
« : 26.12.2004 klo 08:22:43 »
Kuinka moni lukee mangaa?Must sitä sais tuoda enemmän tänne Suomeen  :(
Hmm,tiedättekö mitään paikkaa mistä tilata enkunkielisiä sarjiksia??

EDIT: Muutin otsikon. Tätä ketjua on turha kasvattaa viesteillä "Mä luen mangaa" ja "Mä luen dragonballii" 
- Joe -

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:Kuinka moni lukee mangaa?
« Vastaus #1 : 26.12.2004 klo 11:54:58 »
Ei paljon suurisilmät ja pikkunenät kiinnosta. Katotaan nyt, kestääkö mangabuumi Suomessa yli vuoden.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Pic

• Jäsen
  • That's fuckin' stupid!
« Vastaus #2 : 26.12.2004 klo 12:32:05 »
No minä luen, sen on varmaan kansa huomannutkin... Jos tarkotat, että mistä voi tilata mangaa, niin ainakin Akateemisen kirjakaupan nettisivuilta voi jotain löytää, ihan edulliset postikulut... sitten Fantasialinnan, Fantasiapelien ja Kukunorin nhettisivuilta ´löytyy kans. Kannattaa vertailla hintoja, niissä on paikoitellen melko isot erot, samoin kuin tarjonnassa.
I'd prefer naked SnaPe. Nyahah.

Nikkelimarkka

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #3 : 26.12.2004 klo 20:10:52 »
Itse luen, mutten niin kauhian aktiivisesti.
Suomen manga tarjonta on niin aneemista, ettei sitä pahemmin viitti seurata.
Detective Conan saattaa muodostua hyväksi sarjaksi, Ranmaa ei ole jaksanut lukea ja DB on luopunut kaikesta siitä, mikä oli niin hienoa sarjan alkuaikoina.

On se surku kun kaikki ne sarjat, joita todellakin jaksaisin lukea, ovat pysyneet poissa kauppojen hyllyiltä.
Edes Battle Royalea ei kaupata kiskalla, vaikka alkp. leffa on ollut alekopissa jo pitkään :'(
« Viimeksi muokattu: 26.12.2004 klo 20:12:20 kirjoittanut Nikkelimarkka »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 27.12.2004 klo 15:15:00 »
Ei paljon suurisilmät ja pikkunenät kiinnosta. Katotaan nyt, kestääkö mangabuumi Suomessa yli vuoden.

:-\ Jos sitä lähtisi ulos juoksentelemaan huutaen, että "ei kiinnosta eurooppalainen sarjakuva kun kaikilla on pottunenä eikä amerikkalainen kun niillä kaikilla on trikoot" niin ei sitä taitaisi kukaan ottaa vakavasti.... Vaan ei kaikilla ole trikoita tai pottuneniä ...eikä kaikilla mangahahmoilla isoja silmiä tai pientä nenää. No, mutta en halua riidellä, piti vain sanoa.... eihän kaikesta toki tarvitse pitää.

Minä luen mangaa, ja kaikkea muutakin. (Toisivat Nausikaän Suomeen! Yksi parhaista mangoista ja sarjakuvista yleensä. 8))

Eiköhän Fantasiapeleillä ja Fennicalla ole suurin valikoima, Akateemisen kautta voi käsittääkseni tilata aika lailla kaikkea jos vain pystyy antamaan tiedot kirjasta. Japaninkielisiä ei kait.... muistelisin.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #5 : 27.12.2004 klo 15:33:59 »
Manga jäänyt itselleni kovin vieraaksi. En oikein ole pitänyt kyseisestä tvasta piirtää. Jokin vierastuttaa...sekavan näköistä...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #6 : 27.12.2004 klo 16:05:46 »

:-\ Jos sitä lähtisi ulos juoksentelemaan huutaen, että "ei kiinnosta eurooppalainen sarjakuva kun kaikilla on pottunenä eikä amerikkalainen kun niillä kaikilla on trikoot" niin ei sitä taitaisi kukaan ottaa vakavasti.... Vaan ei kaikilla ole trikoita tai pottuneniä ...eikä kaikilla mangahahmoilla isoja silmiä tai pientä nenää. No, mutta en halua riidellä, piti vain sanoa.... eihän kaikesta toki tarvitse pitää.

Aura, Aura, en tahdo sinua enkä muitakaan vakavamielissään mangaan suhtautuvia loukata, minua ei vaan juuri tuo perustylsästi rustattu kioskimanga (Ranmat, DragonBallit, Conanit) juuri liikuta. Sitten taas Adolf ja Eagle toimivat mielestäni erittäinkin hyvin. Mutta kohta on tämäkin maa lastattu täyteen mangaa ja kaikki pienlehteilijät piirtävät mangatyylillä (niinku ennenvanhaan kaikki piirsivät Barksin ja sittemmin Franquinin tyylillä...) ja se rupee ahistaan. Manga on tämän päivän Masters of the teenage mutant ninja Transformers.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2004 klo 16:06:50 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 27.12.2004 klo 16:19:47 »
Olen porttiteorian vankkumaton kannattaja. Tänään Aku/sukkahousumiehet/manga. Huomenna Maus. Mutta suurin yleisö on tietty stripeillä. Stripit opettaa. Sarjakuvan lukijaksi ja tekijäksi. Sanotaan että sarjakuva on helppoa lähestyä. Tietty Hesarilla on enemmän lukijoita kuin gallerioissa kävijöitä. Mutta myös sarjakuvan kielioppi on huomaamatta hallussa. Ja sitä kautta paljon muutakin kuvienluentaa.

Mä tykkään Lone Wolf and Cubista ja niist mitä jo mainitsin siellä yhdessä toisessa ketjussa. Ylipäätään pidän sarjakuvista joissa ei tapahdu paljon mitään. Olisipa elämäkin sellaista.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #8 : 27.12.2004 klo 16:40:30 »
En lue mangaa - tällä hetkellä. Ajauduin hedelmättömään ja äärimmäisen kiehtovaan keskusteluun siitä, oliko Macross ensimmäinen TV-anime, joka sisälsi kolmiodraaman. Jos en muuta keksi, huitaisen opponenttiani Candy Candyllä.
Jatkakaa.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #9 : 27.12.2004 klo 16:42:55 »
Niin, enhän minäkään TÄYSIN mangaton ihminen ole enkä sitä sarjakuvataidemuotona tyrmää. Taannoinen Hiroshima-juitsualppari oli oikein mielenkiintoinen. Ja...ja...ja...noh, ei vaan tule muita nyt mieleen. Jotenkin kovin vaan on kylymäksi jättänyt...eivätkä pirulaiset jää edes mieleen kun on kerran lukenut!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 27.12.2004 klo 22:04:37 »
Olen porttiteorian vankkumaton kannattaja. Tänään Aku/sukkahousumiehet/manga. Huomenna Maus.

Toimi mun kohdallani: Aku Ankka -> sukkahousumiehet -> Maus.

Luen yhä Dragonballia, kun sen kerran aloitin. Käy viihteeksi. Muutkin kioskilta löytyvät mangapokkarit lienevät sujuvaa hömppää, mutta yksi kuussa sitä lajia riittää kyllä mulle.

Akirat on hyllyssä ja Hiroshiman poika, siitä tykkäsin tosi paljon. Vakavampaa mangaa kun vaan saataisiin lisää suomeksi, ei oikein riitä intoa metsästellä englanninkielisiä.

Pjuntta

• Vieras
« Vastaus #11 : 28.12.2004 klo 15:38:50 »
"Mangaa piirtävät infantiilit ja lukevat pedofiilit."

Näin jämäkän kommentin oli joku jättänyt Turussa CCC:n vieraskirjaan. Sarjakuvabaarissa on jokin finnmanga-henkinen näyttely, jonka tarpeellisuudesta en minäkään kyllä täysin vakuuttunut.

Mangaa on tullut luettua melko vähän, mutta onhan se muinainen Hiroshiman poika tosiaan aika kova...ja jotkut samurai-jutut, niin kuin Lone Wolf pentuineen.  

Jari Lehtinen

• Jäsen
« Vastaus #12 : 28.12.2004 klo 15:47:06 »
Mainiota! Tämä tietää sitä, että päätin juuri kaksinkertaistaa ponnisteluni alan lähetyssaarnaamisen alalla.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 28.12.2004 klo 15:49:47 »
Olen porttiteorian vankkumaton kannattaja. Tänään Aku/sukkahousumiehet/manga. Huomenna Maus.

Tai Nausicaa. ;)  ...joka minun kirjoissani oli yhtä päätäkivistävän rankka ja ajatuksiaherättävä kuin Maus. (Tosin Maus oli ehkä kokonaisuutena hieman ehyempi.)

Jari Lehtinen

• Jäsen
« Vastaus #14 : 28.12.2004 klo 15:56:37 »
Tai Yokohama Kaidashi Kikou. Tai Aruku hito. Tai 20th Century Boys. Tai Galaxy Express 999. Tai Phoenix, uskaltaako tätä enää mainitakaan infantiileille pedofiileille.
Mutta mikä sarjakuva suomalaisella kielialueella yleensä myy mitenkään. Se ikuinen kysymys.