Kirjoittaja Aihe: Taikaviitta - Duck Avenger - Paperinik  (Luettu 101677 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

KaiketsuZ

• Jäsen
Vs: Taikaviitta - Duck Avenger - Paperinik
« Vastaus #135 : 16.08.2016 klo 01:58:43 »
En tiedä onko KaiketsuZ tietoinen tuon "Jag, "Stål-Kalle" kirjan tarinoiden leikellystä sivutaitosta, mutta kenties häntä kiinnostaa enemmän taskarista ja muista julkaisuista ulkoasultaan poikkeava Taikaviitta kirja. Sellaiset kun ovat suomessa ikävän harvinaisia. Minäkään en arvosta alkuperäisten piirrosten pilaamista, mutta myönnän, että olen muutaman kerran kateellisena katsellut Ruotsalaisten julkaisuja ja myös tätä Taikaviitalle omistettua jättikirjaa.
Jättikirjat ovat taitoltaan toki vähän ikävästi tehty, mutta ei se minua ole estänyt niistä nauttimasta, varsinkin kun ne olivat nuorempana ensimmäinen tutustumiseni Barksin pidempien seikkailutarinoiden & Gottfredsonin pulp-henkisen Mikki Hiiren maailmoihin.

Taikaviitan ongelman Dennis aikaisemmin jo mainitsikin, tarinat on ripoteltu sinne tänne. Taskareita on niin paljon ja ainakin omani ovat pahvilaatikkoihin pakattuina kun hyllyssä vaan ei ole tilaa, yritä siinä sitten lukea Taikiksia kronologisesti tai etsiä joku tietty tarina helposti. Taikaviitan kostaja-kauden voisi ainakin kerätä kokoelmiksi, supersankaroinneilla ei niin väliä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #136 : 16.08.2016 klo 11:51:49 »
IDW suunnittelee/li jotain lehteä jossa olisi uudempaa Taikista (aiemmin on tullut jo täällä Superissa nähtyä ja täällä näkemättömiä tarinoita omassa lehdessään) mutta mene ja tiedä milloin se mahd. tulee.
Ihan IDW:n sivuilta löytyy vastaus. Eli lokakuussa ilmestyy eka numero Duck Avengeria. Nollanumero ilmestyy tässä kuussa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

KaiketsuZ

• Jäsen
« Vastaus #137 : 16.08.2016 klo 14:04:04 »
IDW:n linja toivottavasti sallii sädeaseet sun muut, vaikka ovatkin Murryn vanhoja Mikki-tarinoita "realististen" aseiden kohdalla sensuroineet. Jos TK2000-jatkumoa aletaan sensuroimaan niin se on aivan loputon suo.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #138 : 16.08.2016 klo 20:02:06 »
IDW:n linja toivottavasti sallii sädeaseet sun muut, vaikka ovatkin Murryn vanhoja Mikki-tarinoita "realististen" aseiden kohdalla sensuroineet. Jos TK2000-jatkumoa aletaan sensuroimaan niin se on aivan loputon suo.

Ei ainakaan tähän mennessä ole sensuroitu oli sitten kyseessä wanhat alkupään sarjat tai sitten uudemmat sarjat.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

taikisfani

• Jäsen
« Vastaus #139 : 18.08.2016 klo 22:21:48 »
Itse rupesin tällä viikolla keräämään Taikaviitta 2000 lehteä (tai siis TK joskus). Eilen tongin ullakon ja kaikki muut Ankkapinot mitä vanhempien luota löysin ja sain 2 hyväkuntoista Taikaviitta 2000 lehteä. Muussa tapauksessa olen ostanut 7 Taikaviitta lehteä huuto.netin kautta.

Itsekin toteutin samaisen urakan kuutisen vuotta sitten sillä erotuksella että minulla ei ollut itselläni yhtään TeeKoota jemmassa (olin tosin lukenut kirjastosta lainaamalla kaikki paitsi kaksi viimeistä, ja voi pojat että niitä silloin lainailtiinkin).

Numeron 11/2000 kohdalla saattaa homma hankaloitua jos ei kokoelmista löydy, nimittäin kyseinen numero näyttäisi olevan tavallista harvinaisempi nettihuutokaupoissa, syystä jota en tiedä. Itse jouduin siitä aikoinaan maksamaan muistaakseni nelisenkymmentä euroa huutonetissä, eikä tietääkseni ole sen koommin ilmaantunut myyntiin.

Lainaus käyttäjältä: Dennis
Olisi kyllä aika jo saada yhtenäistä julkaisulinjaa Taikikselle, nyt näitä on ripoteltu sinne tänne. Unelmoin vielä siitä ihmeestä että Taikis saisi oman julkaisun muodossa tai toisessa.
Samaa olen unelmoinut minäkin penskasta asti, mutta toivottomalta kuulostaa. Olen kyllä ikionnellinen supertaskareistakin mutta piru kun ilmestyvät niin harvoin ja kaikki ekstramateriaalit on karsittu pois. Jos ilmestyisivät kerran kuussa (tai kahdessa) vaikkapa digitaalilatauksina, mutta täysin samassa formaatissa kuin lehtikin aikoinaan, maksaisin vaikka tuplahinnan. Tai sitten joku kovakantinen vaikka!

PKNE:n (New Era) julkaisuun taskarissa en pysty uskomaan kun ei ole tuota PKNA:takaan vielä kokonaan julkaistu, ja kaikki tuossa New Erassahan perustuu PKNA:n ja sen jatko-osan PK2:n tapahtumille. Vaikka tsekkaan taskarin kaikesta huolimatta, kun eihän sitä ikinä tiedä...

Lainaus käyttäjältä: KaiketsuZ
Eikös amerikkasensuuri oo yleensä pyyhkinyt sarjakuvista lähinnä vain nuo realistisen näköiset aseet? Muistan joskus lukeneeni aitoa PKNA Style Guidea (löytyy jostain netin syövereistä), johon oli kirjattu, ettei TeeKoo saa koskaan käyttää mitään mikä olisi helposti sekoitettavissa oikean näköiseen aseeseen. Sensuurista siis tuskin on pelkoa tämän sarjan kohdalla (toivottavasti, koska muuten menee tosiaan lörinäksi pahemman kerran).

Ps: Ja toivottavasti PKNA:n suomentajat pysyisivät nyt tarkkoina noissa hahmojen nimissä. Alkuperäisen nimen tsekkaus toistakymmentä vuotta vanhoista lehdistä voi tuntua turhauttavalta, mutta noissa supertaskareissa on nyt ollut pari sellaista lipsahdusta, että superfani turhautuu  :laugh: Inducksiinkaan ei ole aina luottaminen.

Vern

• Jäsen
« Vastaus #140 : 22.08.2016 klo 11:55:40 »
Itsekin toteutin samaisen urakan kuutisen vuotta sitten sillä erotuksella että minulla ei ollut itselläni yhtään TeeKoota jemmassa (olin tosin lukenut kirjastosta lainaamalla kaikki paitsi kaksi viimeistä, ja voi pojat että niitä silloin lainailtiinkin).

Numeron 11/2000 kohdalla saattaa homma hankaloitua jos ei kokoelmista löydy, nimittäin kyseinen numero näyttäisi olevan tavallista harvinaisempi nettihuutokaupoissa, syystä jota en tiedä. Itse jouduin siitä aikoinaan maksamaan muistaakseni nelisenkymmentä euroa huutonetissä, eikä tietääkseni ole sen koommin ilmaantunut myyntiin.
Samaa olen unelmoinut minäkin penskasta asti, mutta toivottomalta kuulostaa. Olen kyllä ikionnellinen supertaskareistakin mutta piru kun ilmestyvät niin harvoin ja kaikki ekstramateriaalit on karsittu pois. Jos ilmestyisivät kerran kuussa (tai kahdessa) vaikkapa digitaalilatauksina, mutta täysin samassa formaatissa kuin lehtikin aikoinaan, maksaisin vaikka tuplahinnan. Tai sitten joku kovakantinen vaikka!
Itse kiertelen kirppareita jatkuvasti täällä Joensuussa ja jos tuuri sattuu niin löytyy noita puuttuvia Taikaviitta 2000 lehtiä. Yhden löysin 50 sentillä (tais olla Mystikko). Tosin jälkeen päin huomasin että omistin sen jo ennestään mutta kirpparilta löytämäni lehti innosti mua keräämään lehteä uudestaan. Koska kierrän 4 kirppistä kerran viikossa läpi niin tiedä vaikka noita löytyisikin?

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #141 : 22.08.2016 klo 13:06:10 »
Taikaviittaa on nyt tarjolla monena eri tulkintana. Perustaskareissa on sekä Akun että Fantom Ankan edesottamuksia, supertaskareissa jatketaan Taikaviitta 2000:n julkaisemista.

Olen aiemminkin Kvaakissa kirjoittanut, kuinka Taikaviitta 2000 -tarinoiden pyrkimyksille rakentaa tavanomaista Disney-tuotantoa tiiviimpää jatkumoa palvelivat hauskasti vuosituhannen vaihteen lehdissä nähdyt lyhyet "tunnelmapalat", joissa päärooliin nostetaan uutiskanavan väen ja Everett Ducklairin tapaisia sivuhahmoja. Ne antavat sarjan maailmalle lisää syvyyttä, ja toivoisin niitä nähtävän supertaskareissakin.

Taikaviitasta on moneksi, mutta yksikään kirjoittaja ei ole innostunut palauttamaan hahmoa juurilleen lähinnä Akun yksityiselämän epäkohtien korjaajaksi. Sellaisena Taikaviitta on mielestäni riemastuttavin.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #142 : 22.08.2016 klo 19:36:56 »
Taikaviitasta on moneksi, mutta yksikään kirjoittaja ei ole innostunut palauttamaan hahmoa juurilleen lähinnä Akun yksityiselämän epäkohtien korjaajaksi. Sellaisena Taikaviitta on mielestäni riemastuttavin.

Joku arvioija halusi Taikiksen pikaisesti rosmojen (perus-Taikis) tai avaruusörkkien (TK2000) kimppuun eikä kiusaamaan Akun sukulaisia.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #143 : 22.08.2016 klo 22:45:33 »
Taikaviittaa on nyt tarjolla monena eri tulkintana. Perustaskareissa on sekä Akun että Fantom Ankan edesottamuksia, supertaskareissa jatketaan Taikaviitta 2000:n julkaisemista.

Ranskassa tuotettiin 1980-luvulla pieni määrä Taikaviitta tarinoita mitkä poikkesivat italialaisista. Niissä Tupu, Hupu ja Lupu tietävät Akun kaksoiselämästä ja auttoivat tätä selviämään sankarin tehtävistä Akun itsensä luullen koko ajan toimivansa yksin.

Näissä tarinoissa Taikaviitalla ei tainnut pomppusaappaidensa lisäksi muita erikoisvälineitä ollakaan.
Suurin osa näistä on julkaistu Parhaat Sarjat-kirjojen numerossa 48 mikä koostui albumeista "Maailman ympäri 80 päivässä" ja "Taikaviitta tempaisee".

Kolme näistä löytyy muuten Lataamosta Aku Ankan 47B/2002 erikoisnumerosta. Ihan huvittavia tarinoita, lähinnä erilaisuutensa vuoksi. Eivät muuten kovin ihmeellisiä.
Kääk13-kirjoittaa!

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #144 : 24.08.2016 klo 10:53:21 »
Muistaako kukaan Markku Kivekkään tuntenut tai muuten miehen kanssa keskustellut hänen kommentoineen näitä italialaisia innovaatioita?

Ei kyllä vaikuta siltä, että jättikirjojen Topolino-tarinoita olisi valikoitu kauhean inspiroituneesti. Juuri sattui kirjastossa käteen "Mikki ja Hessu mullin mallin", jonka jutut ovat enimmäkseen aika haukotuttavia.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #145 : 24.08.2016 klo 13:07:28 »
Ranskassa tuotettiin 1980-luvulla pieni määrä Taikaviitta tarinoita mitkä poikkesivat italialaisista. Niissä Tupu, Hupu ja Lupu tietävät Akun kaksoiselämästä ja auttoivat tätä selviämään sankarin tehtävistä Akun itsensä luullen koko ajan toimivansa yksin.

Näissä tarinoissa Taikaviitalla ei tainnut pomppusaappaidensa lisäksi muita erikoisvälineitä ollakaan.
Suurin osa näistä on julkaistu Parhaat Sarjat-kirjojen numerossa 48 mikä koostui albumeista "Maailman ympäri 80 päivässä" ja "Taikaviitta tempaisee".

Kolme näistä löytyy muuten Lataamosta Aku Ankan 47B/2002 erikoisnumerosta. Ihan huvittavia tarinoita, lähinnä erilaisuutensa vuoksi. Eivät muuten kovin ihmeellisiä.

Itse en välittänyt kyseisestä Taikaviitta - tulkinnasta edes lapsena. Taikaviitan yksi viehätyksistä on just se, että Aku saa hengähdystauon huonosta onnestaan ja tällä on lupa voittaa tarinan lopussa.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #146 : 24.08.2016 klo 13:38:34 »
Taikaviitan yksi viehätyksistä on just se, että Aku saa hengähdystauon huonosta onnestaan ja tällä on lupa voittaa tarinan lopussa.

Juu, tämä aspekti vetosi minuunkin pienenä. Silloin en sillä tavalla pohtinut sitä, ettei Taikaviitta ensiesiintymisissään varsinaisesti ole kauhean sankarillinen tai oikeudenmukainen. Akun velkojat pelotellaan kaasupyssyllä ja hirmuisen koston uhalla luopumaan oikeutetuista saatavistaan taskarin 41 välinäytöksissä ja Kroisos Pennosen ilmeisesti aivan laillisesti hankkima muinaismuisto ryöstetään tältä ja luovutetaan Roopelle taskarissa 48.

Vanhoissa tarinoissa hauskinta onkin tämä pidäkkeetön riehuminen, jossa ei pyritä suotta mihinkään esikuvallisuuteen. Nämä varhaiset jutut voi halutessaan nähdä vaikka jonkinlaisena voimaannuttavana eskapismina.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #147 : 26.08.2016 klo 20:31:02 »
^Aivan samaa mieltä, Taikis toi aikanaan  uutta näkökulmaa ja puhtia jo väsähtäneeseen Aku Ankkaan ja Aku-julkaisuihin

Tässä suomenkielinen Wikipedia sivusto Taikiksesta Suomessa, ei täydellinen mutta lähinnä koottua infoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Taikaviitta

PS Itse toivoisin että tuo italialainen Taikis-jättkirja joskus julkaistaisiin Suomessa, itseäni ei haittaa nuo "viat".

Je suis alle kuuden euron pizza!

Vern

• Jäsen
« Vastaus #148 : 27.08.2016 klo 16:04:52 »
Löysin divarista tuon Super taskari vitosen 4,5€ hintaan. Ostoon vaikutti huomattavasti se että siinä oli kaksi Taikaviitta 2000 seikkailua joita ei olla julkaistu aiemmin Suomessa.

Miten usein noita AATK Supertaskareita oikein ilmestyy?

Mietin että ostaisin kaksi Super taskaria lisää AkuAnkka.fi kaupasta. Tosin jos ostaisi kolme taskaria niin lähetykseen ei tulisi postikuluja.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #149 : 27.08.2016 klo 19:31:08 »
Miten usein noita AATK Supertaskareita oikein ilmestyy?

Reilussa 2 vuodessa tullut 5 kipaletta eli ei kovin usein, 1 tullee vielä tänä vuonna.