Itse rupesin tällä viikolla keräämään Taikaviitta 2000 lehteä (tai siis TK joskus). Eilen tongin ullakon ja kaikki muut Ankkapinot mitä vanhempien luota löysin ja sain 2 hyväkuntoista Taikaviitta 2000 lehteä. Muussa tapauksessa olen ostanut 7 Taikaviitta lehteä huuto.netin kautta.
Itsekin toteutin samaisen urakan kuutisen vuotta sitten sillä erotuksella että minulla ei ollut itselläni yhtään TeeKoota jemmassa (olin tosin lukenut kirjastosta lainaamalla kaikki paitsi kaksi viimeistä, ja voi pojat että niitä silloin lainailtiinkin).
Numeron 11/2000 kohdalla saattaa homma hankaloitua jos ei kokoelmista löydy, nimittäin kyseinen numero näyttäisi olevan tavallista harvinaisempi nettihuutokaupoissa, syystä jota en tiedä. Itse jouduin siitä aikoinaan maksamaan muistaakseni nelisenkymmentä euroa huutonetissä, eikä tietääkseni ole sen koommin ilmaantunut myyntiin.
Olisi kyllä aika jo saada yhtenäistä julkaisulinjaa Taikikselle, nyt näitä on ripoteltu sinne tänne. Unelmoin vielä siitä ihmeestä että Taikis saisi oman julkaisun muodossa tai toisessa.
Samaa olen unelmoinut minäkin penskasta asti, mutta toivottomalta kuulostaa. Olen kyllä ikionnellinen supertaskareistakin mutta piru kun ilmestyvät niin harvoin ja kaikki ekstramateriaalit on karsittu pois. Jos ilmestyisivät kerran kuussa (tai kahdessa) vaikkapa digitaalilatauksina, mutta täysin samassa formaatissa kuin lehtikin aikoinaan, maksaisin vaikka tuplahinnan. Tai sitten joku kovakantinen vaikka!
PKNE:n (New Era) julkaisuun taskarissa en pysty uskomaan kun ei ole tuota PKNA:takaan vielä kokonaan julkaistu, ja kaikki tuossa New Erassahan perustuu PKNA:n ja sen jatko-osan PK2:n tapahtumille. Vaikka tsekkaan taskarin kaikesta huolimatta, kun eihän sitä ikinä tiedä...
IDW:n linja toivottavasti sallii sädeaseet sun muut, vaikka ovatkin Murryn vanhoja Mikki-tarinoita "realististen" aseiden kohdalla sensuroineet. Jos TK2000-jatkumoa aletaan sensuroimaan niin se on aivan loputon suo.
Eikös amerikkasensuuri oo yleensä pyyhkinyt sarjakuvista lähinnä vain nuo realistisen näköiset aseet? Muistan joskus lukeneeni aitoa PKNA Style Guidea (löytyy jostain netin syövereistä), johon oli kirjattu, ettei TeeKoo saa koskaan käyttää mitään mikä olisi helposti sekoitettavissa oikean näköiseen aseeseen. Sensuurista siis tuskin on pelkoa tämän sarjan kohdalla (toivottavasti, koska muuten menee tosiaan lörinäksi pahemman kerran).
Ps: Ja toivottavasti PKNA:n suomentajat pysyisivät nyt tarkkoina noissa hahmojen nimissä. Alkuperäisen nimen tsekkaus toistakymmentä vuotta vanhoista lehdistä voi tuntua turhauttavalta, mutta noissa supertaskareissa on nyt ollut pari sellaista lipsahdusta, että superfani turhautuu

Inducksiinkaan ei ole aina luottaminen.