Kirjoittaja Aihe: Supersankarisarjakuvia tytöille(?)  (Luettu 16273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
Re:Supersankarisarjakuvia tytöille(?)
« Vastaus #45 : 27.12.2003 klo 18:26:24 »
Ai mistä asiasta luotat minuun?
Itse omistan jotain viitisen X-Treme lehteä, kun Hesasta niitä on tullut ostettua ihan kivasti.
Tosin niillä on hintaa sillä yksi lehti maksaa lähemmäs 5 euroa, että aika kallilla myyvät niitä täällä päin.
Ultimate X-Meniäkään ei kuulemma tule ensi vuonna olenkaan. Mikähän Rmäkeen ja Koivumäelle on tullut, kun tekevät tuollaisia temppuja?
I live, when my heroes live...

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #46 : 27.12.2003 klo 21:00:00 »
Kun sanot heidän olevan ikäisiänsä nuoremman näköisiä. Tosin, en muista ryhmän kokoonpanoa, mutta Rogue, Gambiitti ja Storm ainakaan eivät olleet ryhmässä mukana alusta lähtien. Storm ja Rogue ovat 70-luvun tuotoksia, ja Gambiitti 80-luvun lopulta. Piispa taisikin olla jo 90-lukua?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #47 : 29.12.2003 klo 13:18:19 »
En tiennyt mihin lykätä tätä. Tsekatkaa, aika siistiä piirostyötä ja nimestään huolimatta NORJALAINEN. Hassua:

http://www.lambiek.net/huhtanen_noora.htm

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #48 : 29.12.2003 klo 17:57:36 »
Heitän noita lukuja ilman tarkistusta, jollei ne ole aivan pointin kannalta tärkeitä. -81 on kuitenkin aika lähellä seiskytlukua, eikö kyllä joo?  ::)

Lurker

• Vieras
Re: Supersankarisarjakuvia tytöille(?)
« Vastaus #49 : 06.06.2005 klo 21:41:33 »
Tehotytöt lonkeroiden uhreina!

Ja Townsvillessä on uusi roisto nimeltä... SEDUSA?
>> http://www.dccomics.com/comics/?cm=3682

Mihin tämä maailma on menossa? Ja lasten sarjakuvat...

Taavi Suhonen

• Jäsen
  • Don't dream it, be it
« Vastaus #50 : 06.06.2005 klo 23:38:48 »
Ja Townsvillessä on uusi roisto nimeltä... SEDUSA?

Sedusa on kyllä vanha hahmo, esiintyy jo ykköskaudella piirretyssä. Ymmärsit "new number one citizenin" väärin.

Lonkerot selittynevät Witchblade-kirjoittaja Christina Zetalla  ;D

Onhan sitä paitsi Tehotyttöjen vastustajissa itse vanha vihtahousukin ja vielä varsin genderbendaavana.

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #51 : 13.06.2005 klo 15:25:40 »
Mitäs tytöt/naiset pidätte muuten Authoritysta? Tuli vaan mieleen planeettojenräjäyttelystä ja toiminnasta. Ellisin alkujutut ovat aivan uskomattoman mainioita, Italiakin saa kyytiä ja Buckinhamin palatsi. Jes! Ja kaikkein olennaisin hahmohan on nainen eli Jenny.  ;D

Kas, että on jäänyt huomaamatta. Authority on yksi parhaimmista supersankarisarjiksista, mitä olen lukenut. Räjäytetäänhän siinä Helsinkikin! Kakkos TPB:ssä jos en aivan väärin muista. Ellis saa hahmoihinsa syvyyttä varsin pienillä asioilla, eikä Millarkaan huono kirjoittaja ole. Mie tykkään kyllä eniten Apollosta ja Midnighterista.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Gitte

• Jäsen
« Vastaus #52 : 21.01.2006 klo 12:05:18 »

Oletteko huomanneet, onko olemassa mitä sellaisia kalsaripellesarjiksia, jotka putois myös tytöille? Siis keskiverto geneeristä supersankarisettiä paremmin.

Aihe tuli mieleeni, kun olen törmännyt lyhyen ajan sisällä muutamaan Ryhmä-X faniin. Ehkä tässä poppoossa on sit se Rogue joka vetoaa? Jotkut Ihmenelosten muijat (Hulktar mukaan lukien) tuppaa oleen niin nössöjä, että eivät kelpaa oikein samaistumiskohteiksi (ainakin takavuosina mukana pyörinyt Kristalli oli kyllä hyvä!).

Itse imaistuin varsinaisista supersankarisarjakuvista (Maailman Vahvin Nalle ei liene varsinainen sellainen?  :D) ensimmäisenä  Mustanaamion ja Ryhmä-X:än maailmaan. Ryhmä-X teki isomman vaikutuksen, mutta Mustanaamio ei tullut kaukana perässä. Ryhmä-X:n parhaimmat olivat silloin Storm, Kitty Pryde, Jean Grey, Kolossi ja Painajainen. Kiinnostavinta X-mutanteissa oli (ja on edelleen) lähinnä voimat ja "seikkailut". Rogue oli hahmoista se, joka vähiten upposi.
Olen samaa mieltä Hannan kanssa siitä, että en halua että tytöille varta vasten tehdään jotain sankarisarjista, vaan että jokainen saa itse valita sen mitä haluaa lukea siitä mitä on tarjolla.
Mustanaamiosta kiinnosti ja kiinnostaa lähinnä Mustanaamio (ei niinkään Diana) ja ne tarinat, missä kerrottiin aikaisemmista sukupolvista. Myös noita Heloise (?) oli kovin kiinnostava, ehkä siitä syystä, että noita oli monet kerrat vastakkain Mustiksen kanssa ja halusin tietää, että miten nyt tuostakin selvitään.Jos kuka tahansa olisi 80-luvulla tullut kysymään kenestä tahansa Mustanaamiosta, olisin pystynyt pitämään varsinaisen luennon. Oli tämä tyyppi niin innoissaan Mustiksesta!  ;D
Hämähäkkimiehessä kiinnosti (yllättäen?) voimat ja se, miten Hämis selvisi vastassa olevista pahiksista. Ehkä paras vastustaja oli Kingpin.
Eikös Modesty Blaisekin (ja koko A X-9) ole vähän niin kuin supersankarisarjakuvaa? Modestyn sanailu Willien kanssa ja "seikkailut" kiinnostavat siinä. Ensimmäisenä tässä tulee mieleen se Modestyn tarina, missä "vampyyrit" herättivät pelkoa eräällä paikkakunnalla. Ilmestyi varmaankin joskus 90-luvulla A X-9 -lehdessä.

Ihmeneloset ja Batman eivät ole koskaan ihan kauheasti kiinnostaneet, vaikka olenkin joitakin lukenut. Syytä en tiedä.  ???

Gitte  ;D

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #53 : 23.01.2006 klo 00:31:26 »
Olen pyrkinyt sivistämään vaimoketta antamalla hyviä ja/tai ajankohtaisia sarjakuvia luettavaksi silloin kun vaikka sarjasta on tulossa leffasovitus. Kaikki viime aikain spandex-leffat ollaan käyty katsomassa poislukien uusi Bättis joka jäi minua, mutta ei siippaa, harmittamaan.

League of Extraordinary Gentlemen, Hellboy ja Millerin Daredevilit on luettu ilman narinoita vaikkei kai nuo DD.: jutut hänelle niin pudonneet. Kesällä landella läpi kahlattiin Sin Cityt ja V for Vendetta aika rivakasti joten kai ne jollain lailla iskivät vaikkeivät juurikaan keskustelun aiheeseen ehkä liity. Vastaavasti aihetta sivuten Corton animaatiot (leffa ja sarja) katsottiin ja leffan tiimoilta luetutin Corto Siperiassa alpparin. Ei aiheuttanut nariniota vaikkei jälki ehkä ole ihan sellaista silmäkarkkia mistä tapaa tykätä.

Jonkinmoinen kasa Ihmenelosia on odottanut lukemistaan leffasta lähtien mutta vaikka juniorina niistä tykkäsi niin nyt ei ole saanut luettua. Leffassa Liekki oli kuulemma lempparihahmo.

Juniorina piti myös Mustiksesta sekä Tarzanista ja muisteli leikkineensä serkkunsa kanssa Tarzan aiheisia leikkejä ollen itse leopardi ja serkkupoika leijona. Tulee itselle mieleen tyttöjen heppaleikit...

Sandman on pudonnut parhaiten, mutta eipä ole ainoa naislukija jolle kyseinen sarja toimii. Satuja ja gotiikkaa, niistä ne tytöt tykkää. Tai ainakin meillä. Omista lapsuusjutuista tuli viime vuonna luetettua kaikki Zoomit ja jossain vaiheessa jatketaan Ruuduilla ja Non-Stopeilla vaikkei järin ihmeemmin nuo Zoomit innostaneet.

X-men leffoista: Rogue ei oikein vastannut mielikuvaa sarjakuvien hahmosta (siis Uncanny X-menin numerojen 17x-300 Rogue, noin hatusta vedettynä), mutta ehkä se hahmo siitä kehittyy. Suuri hahmojen määrä onkin X-leffojen ongelma eikä kaikkia suosikkeja millään saada mukaan "isoiksi" hahmoiksi. Kolossin jääminen vilahtamisen asteelle tosin hieman harmitti. No, toimihan se kakkosleffa heti paremmin kun ei tarvinnut sitä pakollista syntytarinaa enää kahlata uudelleen läpi niin jäi enempi aikaa laittaa lisää lihaa hahmojen ympärille.

(vähän näköjään aihe harhailee tässä viestissä...)

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #54 : 12.05.2006 klo 22:57:57 »
Minusta tulee isona kolmikymppinen joka luki teininä ryhmä-x:sää.
Aloitin supersankarisarjakuvien lukemisen Teriksestä ja Batmanista.
Vaihdoin nopeasti ryhmikseen kun löysin sen. Jälkijättöisesti olen keräillyt lähes kaikki Suomessa julkaistut Marvel sarjakuvat.
Vuosien aikana inventaarioilta ovat säästyneet Dardedevilit (laatunsa anisosta,90-luvun Hulkit (hyvät lapsuuden muistot, kun veljen kanssa metsästimme näitä divarista.), Kaikki ryhmikset (luonnollisesti), Aaveajajat ( Blaze on ihna!), Wolverinet ja Cosmiset seikkailut (koska ovat niin huonossa kunnossa).
Mut joo. Nykyisin supersankarieden kulutus on lähes nollassa.
Ostin viimeksi pari kuukautta sitten Megan. Periaatteessa täydennän vain kokoelmaani ja hankin hounokuntoisten tilalle parempia. Mutta edelleen satunnaisesti kiinnostaa keskustella ja kurkkia, onko kiinnostavaa tavaraa tullut?

Jussi Tyni

• Jäsen
« Vastaus #55 : 13.05.2006 klo 20:46:02 »
Mutta edelleen satunnaisesti kiinnostaa keskustella ja kurkkia, onko kiinnostavaa tavaraa tullut?

No suomennetusta tavarasta liputan itse ainakin Ultimate Spider-Manin puolesta. Loogisesti ja jäntevästi etenevää tavaraa, ja Bendisin dialogia lukisi/kuuntelisi vaikka Salkkareiden henkilökaartin lausumana.

X-menissä mennään Whedonin kirjoittamassa Astonishing X-menissä, joka on rauhallisesti etenevää, elokuvamaisen näyttävää herkkua.

Uudet Kostajat aloittivat juuri megassa ja ainakin tähän mennessä minulle on maistunut. Konsepti on uudistettu kertarysäyksellä. 

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #56 : 14.05.2006 klo 11:37:20 »
New Mutants vaikuttaisi olevan kova sana naispuolisessa tuttavapiirissäni. Samoin Hellblazer.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #57 : 15.05.2006 klo 09:02:45 »
New Mutants vaikuttaisi olevan kova sana naispuolisessa tuttavapiirissäni. Samoin Hellblazer.

Hellblazer? Luokitelleenko Hellblazer supersankariksi? Ehkä ensimmäinen kerta kun John Constantineen liitetään sanat super ja sankari. Ilman etuliitettä anti-.
Toisaalta John on hyvin, hyvin paha poika. Joten naissukupuolen kiinnostus on ymmärrettävä.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #58 : 15.05.2006 klo 09:23:03 »
Hellblazer? Luokitelleenko Hellblazer supersankariksi? Ehkä ensimmäinen kerta kun John Constantineen liitetään sanat super ja sankari. Ilman etuliitettä anti-.
Toisaalta John on hyvin, hyvin paha poika. Joten naissukupuolen kiinnostus on ymmärrettävä.

Hihi, juu, puhut asiaa mutten malttanut olla lisäämättä Constantinea, hän on pikaisen ystävättärieni parissa suorittamani gallupin mukaan se magein sarjakuvasankari. No minun mielestänihän se on tietysti Blade of the Immortalin Anotsu, mutta kyllä Johnkin on ihan mukiinmenevä.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com