Kirjoittaja Aihe: Ragnarök  (Luettu 18486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
Re: Ragnarök
« Vastaus #30 : 26.06.2005 klo 15:09:28 »
Minäkin tilasin tuon ensimmäisen osan ja odotin sitä kuin kuuta nousevaa ja vihdoin se tuli! Kyllä se oli niin hyvä että sen seuraavankin osan ostan sitten kun tulee. Minuakin tosin häiritsi se hieman liian tiukka liimasidonta. Joistain puhekuplista ei millään meinannu saada selvää :'(.
Hei hei.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #31 : 06.07.2005 klo 12:41:59 »
Kakkonen on ilmestynyt. Sivut näkyvät nyt paremmin kun selkämykselle on jätetty enemmän tilaa taitossa. Uusia hahmoja ja yhtä ärhäkkää toimintaa kuin ykkösessä. Pikku hiljaa hahmogalleriakin alkaa selkiytyä, dialogia taitaa ollakarvan verran enemmän kuin ykkösessä, mutta minua jäi edelleen vaivaamaan kerronnan töksähtelevyys. Tämäkin kirja on kuin palapeli, ja tuntuu olevan ihan sama missä järjestyksessä ne palat (ruudut) ovat ?!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #32 : 06.07.2005 klo 15:50:22 »
Tilasin myös tuon kakkos-osan. Ihmettelin ensin, että kuka ihme se siinä kannessa oleva tyyppi on, mutta se selvisikin kirjan loppupuolella. Ihan hyvä oli, kun hahmojakin tuli vähäsen lisää. Aion jatkaa ostamista, koska on ihan mielenkiintoinen sarja.
Hei hei.

Sweetie

• Uusi jäsen
  • aaw, vaalenpunaista!
« Vastaus #33 : 09.07.2005 klo 23:02:21 »
Minua vähän kummastuttaa eräs juttu.

Miksi kakkos-osan hahmoesittelyssä Sakurailla on lyhyet hiukset, vaikka molemmissa osissa Sakurailla näyttää on pitkät hiukset?  ???  Nih!

AG/Punainen jättiläinen

• Jäsen
« Vastaus #34 : 09.07.2005 klo 23:37:50 »
Minua vähän kummastuttaa eräs juttu.

Miksi kakkos-osan hahmoesittelyssä Sakurailla on lyhyet hiukset, vaikka molemmissa osissa Sakurailla näyttää on pitkät hiukset?  ???  Nih!

Kuva on otettu kymmenennen pokkarin kannesta - hänen tukkatyylinsä muuttuu vähitellen...  ;)
Aina ei voi voittaa, joskus ei koskaan.

lumidee

• Uusi jäsen
« Vastaus #35 : 12.07.2005 klo 17:36:55 »
Minua kiinnostaa jotenkin Ragnarök! Kuulinkin siitä vasta EILEN! Hulluahullua. Kun näin mainoksen, olin heti, että "pakko saada tuo!" :D Siissiis. AIka hullu kysymys, mutta alkaakohan tämä sarja tulemaan niinkuin ihan normaaleihin kauppoihin, kuten s-marketteihin siis aivan kuin Ranmat ja tällaiset? Epäilen pahasti kyllä, mutta pakko kysyä! Kun asun niin pienellä paikkakunnalla.  :-[ Pitäisiköhän tilata nyt heti...

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #36 : 12.07.2005 klo 20:26:03 »
Ei tule kauppoihin kuten S-Market tai vastaavat. Saa ostettua tilaamisen ohella seuraavista:
-Suomalainen Kirjakauppa
-Akateeminen Kirjakauppa/Stockmann
-Sarjakuvien erikoisliike Kulku-Katin poika (Helsinki)
-Antikvariaatti Kersa (Kerava)
-Antikvariaatti Lukuhetki (Jyväskylä)
-Fantasialinna (Seinäjoki)
-Fennica-keskus (Helsinki
-Antikvariaatti Makedonia (Tampere)

Hinnat vähän vaihtelee liikkeissä, suosittelen tilaamaan suoraan Punaiselta Jättiläiseltä.
Ja suosittelen sarjaa lämpimästi, itse ainakin pidin erittäin paljon ja tilaan jatkossakin.
Edit:Niin ja tiedot ovat suoraan Punaiselta Jättiläiseltä (http://www.punainenjattilainen.fi/)
« Viimeksi muokattu: 12.07.2005 klo 20:29:30 kirjoittanut Özqäri »
Hei hei.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #37 : 13.07.2005 klo 08:20:50 »
Nyt minäkin vihdoin sain käsiini Ragnarökin kaksi ensimäistä numeroa (ja luinkin ne jo).

Oli sen verran hyvää viihdettä, että aion kyllä seurata sarjaa loppuun asti. Mainio yhdistelmä fantasiamäiskettä ja huumoria. Ensimmäisen osan aikana olin vielä aika pihalla, että missä mennään, mutta toisessa osassa tarina alkoi jo hahmottua ihan mukavasti.

Muutamia harmittaviakin seikkoja pisti silmään. Yleensä minulla ei edes mangassa ole vaikeuksia erottaa hahmoja toisistaan, mutta tässä kävi välillä niin. Iris Irine ja Fenris Fenrir meinasivat välillä mennä sekaisin. Lisäksi tarinan kerronta on välillä aika sekavaa. Joskus hypitään melkein kahden/kolmen ruudun välein seuraamaan eri henkilöitä. Tapahtumat katkeavat aina, kun hetken kelaa, että mitäs tässä nyt tapahtuu.

Kokonaisuutena kuitenkin hauskaa luettavaa. Olen jo kerinnyt pidempään fanittamaan korealaisia elokuvia... saa nähdä käykö sama sarjakuvien kanssa. Voi tietysti mennä tovi ennen kuin saan käsiini seuraavan korealaisen sarjakuvan.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #38 : 13.07.2005 klo 10:57:41 »
Iris Irine ja Fenris Fenrir meinasivat välillä mennä sekaisin.
Mulla sama juttu. Mutta jotenkin Fenris Fenririllä on pienemmät silmät... tai jotain. Kyllä niiden kanssa välillä sekoaa, että kumpi tuo oli, mutta kyllä sen sitten erottaa. Ainakin minä.
Hei hei.

Sweetie

• Uusi jäsen
  • aaw, vaalenpunaista!
« Vastaus #39 : 16.07.2005 klo 11:23:16 »
Kuva on otettu kymmenennen pokkarin kannesta - hänen tukkatyylinsä muuttuu vähitellen...  ;)

ach, aivan.  :)

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #40 : 29.07.2005 klo 10:42:13 »
Luin kakkososan ihan hiljattain ja minuun ei oikein kolahda eli jäänee tämä tuttavuus kahteen osaan. Minua häiritsi erilaisten piirrostyylien käyttö ja ihmisten "muuttuminen" eri tunteiden mukaan. Lisäksi osa taisteluista oli kerronnallisesti epäselviä sekä henkilöhahmot jäivät valjuiksi ja en oikein aina osannut hahmottaa kuka on kuka.

Eli siis todennäköisesti vika on minussa, ei sarjakuvassa. ;D

-P.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #41 : 29.07.2005 klo 11:36:34 »
Kolmonen ilmestyi tänään eli on kaupoissa viimeistään maanantaina (tiistaina). Kauppavalikoima on edellä luetellusta huomattavasti laajentunut. Ja jos ei löydy niin sitten vaan suoraan kustantajalta tilaamaan. Keräilykamaa tästä vielä tulee, väistämättä.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #42 : 29.07.2005 klo 12:45:31 »
Tilasin sen kolmannen osan Punaisenjättiläisen sivuilta, niin kuin olen tehnyt kahdelle aikaisemmallekin osalle. Mutta tuo kolmas osahan tuli hieman aikaisessa, sillä eikö noiden Ragnarökien pitänyt tulla aina kuun alussa? Noh, sopii minulle, jos tulee hieman aikaisemmin. (Olen muuten tilannut jokaisen kirjan perjantaina, ja ne on tullut aina keskiviikkona. Toivottavasti nytkin tulee.)
Hei hei.

AG/Punainen jättiläinen

• Jäsen
« Vastaus #43 : 29.07.2005 klo 15:03:51 »
Saatiin painos nopeammin pihalle kuin oltiin suunniteltu, joten mitäpä sitä pihtaamaan - ihmisethän haluavat jatkaa tarinan lukemista. Kuun eka päivä on tarkoitettu kattamaan kirjakaupat sun muut, sillä kustantaja itsehän nyt saa kirjat yleensä ensimmäisenä...
Aina ei voi voittaa, joskus ei koskaan.

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #44 : 03.08.2005 klo 13:40:42 »
Tänään tipahti postiluukusta kolmas osa! Luinkin sen jo kerran ja joissain kohti oli kyllä todella sekavaa. Pitänee lukea toiseenkin kertaan, sillä yleensä silloin tajuaa hieman enemmän (ainakin minä tajuan). Mutta muuten oli kyllä oiken loistava.
Hei hei.