Kirjoittaja Aihe: Ragnarök  (Luettu 18553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Ragnarök
« : 12.05.2005 klo 20:50:56 »
Ajattelin nyt aloittaa tämän ketjun kun kustantajan kotisivukin näyttää avautuneen (minimalistisena tosin vielä).
http://www.punainenjattilainen.fi

Ragnarökin pitäisi siis alkaa ilmestyä noin kuukauden kuluttua. Lue kustantajan haastattelu (04.05.2005) Kvaakista:
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=475
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

AG/Punainen jättiläinen

• Jäsen
Re: Ragnarök
« Vastaus #1 : 12.05.2005 klo 21:12:13 »
Ensimmäinen osa ilmestyy 1.6.  ;) Ja sen jälkeen kerran kuussa...

Kotisivut ovat vielä kesken, koska esim. tilaussivujen eri versioita testataan vielä. Suunnittelija lupasi valmiiksi piakkoin, joten saapi nähdä...
« Viimeksi muokattu: 12.05.2005 klo 21:14:33 kirjoittanut Antti91 »
Aina ei voi voittaa, joskus ei koskaan.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #2 : 01.06.2005 klo 20:11:15 »
Meinasin tätä ruveta ostelemaan joskus amerikan kielellä, mutta ei näköjään tarvitse. Eipä tätä ole niin hirveästi kehuttu, mutta jostain syystä vain jaksaa sinnikkäästi kiinnostaa.

Kummaa.  :P

Ja mikäli oikein ymmärsin, niin tämän kerääminen kokonaan on ihan inhimillinen urakka.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 01.06.2005 klo 23:48:43 »
Kyllä itseäkin sarja kiinnostaa ja lähetinpä tilauksen ensimmäisestä osasta ja tässä odottelen kirjaa saapuvaksi  :D

Mielenkiintoinen avaus Punaiselta jättiläiseltä ja ehdotonta plussaa heille inhimillisen pituisen sarjan valinnasta ;)
Hinta ei kamala ole, jos ottaa huomioon, että sama tekele Tokyopopilta maksaa 9.99$ eli suomalaisissa kaupoissa 12e.

Tämähän kuulosti oikeasti hyvältä sarjalta :)

edit: typo~
« Viimeksi muokattu: 01.06.2005 klo 23:50:21 kirjoittanut Laurel »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Raaka

• Jäsen
« Vastaus #4 : 03.06.2005 klo 19:21:58 »
Hinta ei kamala ole, jos ottaa huomioon, että sama tekele Tokyopopilta maksaa 9.99$ eli suomalaisissa kaupoissa 12e.

Kylläpä hinta vaihtelee. Nettisivujen perusteella hinta Suomalaisessa on 9,50 ja Akateemisessa 8,90. Kustantaja itse näyttää pyytävän 7,50 jopa niin, että tähän viimeiseen sisältyisi postikulut.

Raaka

• Jäsen
« Vastaus #5 : 04.06.2005 klo 08:15:51 »
Siis tuota... Minä luettelin Punaisen jättiläisen julkaiseman Suomi-Ragnarökin hintoja.

AG/Punainen jättiläinen

• Jäsen
« Vastaus #6 : 04.06.2005 klo 09:16:57 »
Tuosta taitaa olla aika helppo laskea kirjakauppojen kate...  :) Ja siihen taas kustantajat pääsevat harvemmin vaikuttamaan.

Ensimmäinen numero oli kaiken kaikkiaan hyvä - kieli sujuvaa, fontti miellyttävä jne. Aika paljon aktionia, joten en ole varma, miten sisällön ja juonikuvioiden käy jatkossa - en nimittäin itse ole hirveä toiminnallisen sarjakuvan fani. Piirustustyyli oli erittäin näyttävä ja visuaalisuus silmää hivelevä. Tietokonerasterit ovat kiva lisä ja antavat lisätäytettä kuviin. (Saisi muuten hienoja julisteita niistä kuvista!)

Ainoa, mikä minua vähän ärsytti, oli yhdeltä sivulta hieman poisleikkautunut alkukirjain, yksi kirjoitusvirhe sekä vähän liian tiukka liimasidonta. Ne kun hoitaa kuntoon, niin kakkosnumero on "täydellinen".  ::) On muuten ehkä yksi hienoimmista kansista, jonka olen tuon genren parissä nähnyt!

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 04.06.2005 klo 11:09:47 »
Siis tuota... Minä luettelin Punaisen jättiläisen julkaiseman Suomi-Ragnarökin hintoja.

Luulin sinun väittäneen tuossa aiemmin vastaan, että Tokyopopin mangat eivät maksa Suomlaisessa ja Akateemisessa 12 euroa. Anteeksi nyt taas :) Pääpollan toimintakapasiteetti tuntuu heikentyvän mitä kauemmin olen valvetilassa ^___^

Elikä ostipa sen Ragnan suomenkielisenä (lähes mistä vain?) niin maksaa silti vähemmän kuin Tokyopopin julkaisu? Olemmeko samaa mieltä ;)
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Raaka

• Jäsen
« Vastaus #8 : 04.06.2005 klo 18:12:14 »
Elikä ostipa sen Ragnan suomenkielisenä (lähes mistä vain?) niin maksaa silti vähemmän kuin Tokyopopin julkaisu? Olemmeko samaa mieltä ;)

Kyllä, olemme.

AG/Punainen jättiläinen

• Jäsen
« Vastaus #9 : 05.06.2005 klo 19:34:27 »
Punaisen jättiläisen sivuilta löytyi myös näytönkuvia - aika siistin näköisiä.  :)

Lurker

• Vieras
« Vastaus #10 : 06.06.2005 klo 21:18:17 »
Ragnarök saa mukavasti huomiota.

Se on näkyvästi esillä myös Akateemisen kirjakaupan sivustolla:
http://www.akateeminen.com/fin/ajankohtaista/ragnarok.asp
"Manhwassa käsitellään aiheita laidasta laitaan, yleensä kuvataan voimakkaita tunteita ja räväkkää toimintaa."

Sivulta löytyvät myös Ragnarök-sarjan arvioidut ilmestymisajankohdat; viimeinen osa ilmestyisi siis maaliskuussa 2006, ellei viivästyksiä julkaisemisessa tule.

Sweetie

• Uusi jäsen
  • aaw, vaalenpunaista!
« Vastaus #11 : 07.06.2005 klo 14:06:36 »
Hmm, kuinkakohan kauan ragnarökin tulo kotiin mahtaa kestää tilauksen jälkeen? Lähden pian reissuun, tulen takaisin kotiin, ja lähden taas seuraavana päivänä matkaan. Olisi erittäin surullista jos se lojuisi täällä kotona yksin sillä aikaa kun olisin reissussa. Traagista  :'(

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 07.06.2005 klo 17:50:05 »
Mulle tuli noin viikossa. Luinkin jo, ei ollut ihan mua varten.

Ymmärränkö väärin vai onko Antti91 joka tuossa vähän ylempänä kehuu pokkarin maasta taivaisiin itse kustantaja-Antti? Ylin viestinsä antaa ymmärtää sen suuntaista...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 07.06.2005 klo 19:40:32 »
Ymmärränkö väärin vai onko Antti91 joka tuossa vähän ylempänä kehuu pokkarin maasta taivaisiin itse kustantaja-Antti?

Sehän se. Laitapa Antti profiilissa näkymään koko nimi, ja vaikka allekirjoitukseen firman linkki, niin osataan ottaa tuo Ragnarökin hehkutus oikean mausteen kera.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Lurker

• Vieras
« Vastaus #14 : 07.06.2005 klo 19:45:23 »
Mukavahan se on jos kustantaja itse vähän hämmästellen kehuu omaa tuotettaan...  ;)

Ei muuta kuin onnea uudelle kustantamolle. Alku näyttää hyvältä.