Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 942904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #3480 : 14.04.2023 klo 19:38:19 »
Kohtuu- ja hyväkuntoisille Diabolikeille on kysyntää kunhan niiden myyntihinta on maltillinen, sanotaanko 4 - 15 euroa.

On, joku sai 200 euroa 16sta lehdestä (en tiedä kunnosta) joka on ihan mukava summa jos ne on aikoinaan ostanut uutena tai saanut halvalla myöhemmin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3481 : 16.04.2023 klo 08:58:35 »
200 euroa on paljon. Keskiarvoksi tulee jopa 12,50 e/kpl. Veikkaan, että silloin pokkarit ovat olleet tosi hyväkuntoisia ja mukana on ollut tuo harvinainen numero 2/1977. Tavallisempi myyntisumma tuollaiselle määrälle könttänä lienee vain viitisen kymppiä.

Sanoisin kuten X-men että Diabolikit eivät ole kovin haluttuja, mutta kyllä ne menevät kaupaksi kun ei pyydä liikaa hintaa. Könttänä saa vähemmän rahaa. Ostajat eivät maksa yleisistä ja kuluneista pokkareista enempää kuin pari, kolme euroa. Esimerkiksi numero 3/1977 on tosi yleinen. Paremmin Diabolikit menevät kaupaksi kuin esimerkiksi Hopeanuolet (se länkkärilehti) ja Busterit.

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3482 : 09.05.2023 klo 18:31:12 »
Ihmettelen miten 60-luvun Mustanaamio-lehdet ovat ihan hirveissä hinnoissa, hyväkuntoiset siis.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3483 : 11.05.2023 klo 14:09:33 »
Ihmettelen miten 60-luvun Mustanaamio-lehdet ovat ihan hirveissä hinnoissa, hyväkuntoiset siis.
Niinku millaisia hirveitä hintoja? Onhan saman ikäiset Ihme-Sarjatkin arvokkaita. MN keräilijöitä lienee kuitenkin nykyään jonkin verran eikä 60-luvun painokset olleet varmaan lähelläkään 70- tai 80-luvun painoksia.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #3484 : 11.05.2023 klo 14:57:13 »
Ehkä noita vuoden 1966-1969 Musta-Naamio Fantom lehtiä näkee harvemmin ja siksi maksavat vähän enemmän. Mutta kun ajattelee, että noista lehdistä on 54-57 vuotta, niin kyllähän se on niin, että niitä on vähemmän tarjolla ja siksi hinnat on nousseet.

Itse kerään nykyisin Mustanaamioita, jossa on tuo Thorgal-sarjakuva 2. sarjakuvana.

Mitä Reima puhui noista IHME-sarjan sarjakuvista, niin jotkut divaripitäjät kyllä on laittanut niihin vähän ylimääräistä hintaa. Jos ei tarvii olla priimaa, niin niitäkin saa ihan huokeaan hintaa. Itse en niitä silleen keräile, kun ehkä Hämähäkkimies-lehtiä. mutta vain silloin kun tulee joku edullinen vastaan.

Sarjakuvalehti vuosina 1949-1963 ilmestynyt...siinähän oli myös Mustanaamiota ja Kippari-Kalle lehdessä (1952-1955) myös. Niin Nastasarjat lehdessä oli kanssa Mustanaamiota. Warthlogilla menee vielä paljon rahaa jos noi kaikki aikoo hankkia.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2023 klo 15:02:31 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3485 : 12.05.2023 klo 09:23:45 »
Niinku millaisia hirveitä hintoja? Onhan saman ikäiset Ihme-Sarjatkin arvokkaita. MN keräilijöitä lienee kuitenkin nykyään jonkin verran eikä 60-luvun painokset olleet varmaan lähelläkään 70- tai 80-luvun painoksia.

Kulkukatin pojassa ne ovat kyllä hinnoissaan, 100-250 euroa muistaakseni. Varmaankin hyväkuntoisia.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #3486 : 12.05.2023 klo 10:19:36 »
Kulkukatin pojassa ne ovat kyllä hinnoissaan, 100-250 euroa muistaakseni. Varmaankin hyväkuntoisia.
Oho! No joo...turhan hintavia mulle ainakin. Mees kattelee SS Libriconista...on sielläkin määrätyt hinnat vähän liian raskaita.
Ennen vanhaan, kun Stadissa oli divareita siellä sun täällä, niin saattoi löytää huokeen hintaan vaikka mitä aarteita. Moni liike on lopettanut ja divarin pitäjät tietää sarjakuviensa hinnat aika tarkaan ja joskus vähän pitää ylihintaakin.

Kun olisi silloin kakarana ollut paljon rahaa, niin olisi pitänyt ostaa kaikki vanhat sarjakuvat...nyt ne on paljon kalliimpia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #3487 : 12.05.2023 klo 19:23:03 »

Tuolla hinnalla saa olla aika priimakuntoisia eli ei tarkoitettu lukukäyttöön.

Kun olisi silloin kakarana ollut paljon rahaa, niin olisi pitänyt ostaa kaikki vanhat sarjakuvat...nyt ne on paljon kalliimpia.

Joo ja talletuslokero jonne ne olisi säilönyt ilmatiiviissä pusseissa.

Teräsmiehen pojat maksoi silloin aikolnaan 60 penniä ja 1980-luvulla lähidivarissa sitten vissiin 4 markkaa ja sitten nykyään arvo on sitten ihan jotain muuta.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #3488 : 12.05.2023 klo 21:24:24 »
Joo ja talletuslokero jonne ne olisi säilönyt ilmatiiviissä pusseissa.
Mulla on oma Fort Knox eli böndellä vintti, jonne olen vienyt kaikki mun sarjakuvat, jotka ei mahdu kotiin! Siellä kirjahyllyt väärällää sarjiksia!
Siellä on myös meidän suvun melkein kaikki lautapelit...taitaa tällä hetkellä jo olla yli 50 kpl. Kun meidän öljylämmitystä uusittiin, niin yksi putkimiehen apulainen olisi halunnut ostaa meitin Hero Questin kovaan hintaan...ei myyty.

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3489 : 16.05.2023 klo 11:52:13 »
Ovatkohan sotasarjakuvat (tarkoitan korkkarit ym.) hyvä investointikohde? Ostavatko keräilijät niitä noin niin kuin yleisemmin?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #3490 : 16.05.2023 klo 18:25:03 »
Sarjakuva on ylipäätään tosi huono sijoituskohde. Kannattaa ostaa sellaista, mistä itse tykkää.

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3491 : 16.05.2023 klo 18:28:21 »
Sarjakuva on ylipäätään tosi huono sijoituskohde. Kannattaa ostaa sellaista, mistä itse tykkää.

No. Niitä saa jostain paikoista enemmän tai vähemmän halvalla. Kierrätyskeskus esim. Kohtuukuntoista 70-luvun kamaa.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #3492 : 16.05.2023 klo 21:11:00 »
No. Niitä saa jostain paikoista enemmän tai vähemmän halvalla. Kierrätyskeskus esim. Kohtuukuntoista 70-luvun kamaa.

Jos löytää jostain sarjakuvia halvalla ja myyt ne kalliilla – mikäs siinä jos tässä onnistuu. Jos onnistuu bongaamaan kirjakaupan hinnalla tulevaisuuden keräilyharvinaisuudet, mikäs siinäkään. Mutta jos ajattelee vanhaa sarjakuvaa sijoituksena varsinaisessa mielessä, että ostat nyt vanhoja sarjoja listahintaan aikeena myydä tulevaisuudessa voitolla kun niiden arvo on noussut – ehkä jokin rahasto toimisi kuitenkin paremmin.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #3493 : 16.05.2023 klo 21:40:30 »
Ovatkohan sotasarjakuvat (tarkoitan korkkarit ym.) hyvä investointikohde? Ostavatko keräilijät niitä noin niin kuin yleisemmin?
Ota sekin huomioon, että kun me keski-ikäiset ja vanhukset, jotka ollaan eletty sarjakuvien maailmassa. Mehän ostetaan sarjakuvia nyt, mutta meidän jälkeen tulevat. Ei ole tietoa kuinka he käyttäytyvät. Voi olla ettei heitä kiinnosta sarjakuva...ainakaan fyysisenä lehteä tai albumina.
Kun meistä aika jättää, niin kuka silloin ostaa sarjakuvia...onko se kuollut taidelaji. Luetaanko tulevaisuudessa vain virtuaallisia VR-lasit silmillä olevia sarjakuvia tai hologrammi-sarjakuvia. Työnnetäänkö USB-C liitin päähän ja sarjakuvat menee suoraan alitajuntaan. Ei voi tietää.

Luulen kuitenkin, että jossain vaiheessa sarjakuvakin saa museo-arvon ja niiden hinta pomppaa, mutta sitä et ole sinä eikä kukaan meistä silloin näkemässä. Parempi sijoittaa rahat vaikka Whiskey-tynnyriin tai kultaan...saa enemmän katetta.

Mutta voihan myös olla, että fyysinen sarjakuva tuleekin firaali-hitiksi ja yhtäkkiä kaikki haluaa niitä...näinhän kävi esim. LP-levyjen kanssa...ne tuli takaisin.

Itse en kerää sarjakuvia sijoitusmielessä. Itselleni näitä ostan, kun tykkään sarjakuvista...keräilijä tyyppi kun olen. Ihan kivahan on kuulla, että 80-luvulla divarista ostamani omituinen sarjakuva onkin nytten kovassa hinnassa, mutta kun en myy sitä, niin ei se vaikuta muhun mitenkään. Sarjakuva keräys on hullua hommaa. Maksavat rahaa ja näitä kun ei hautaan saa mukaan matkalla tuonpuoleiseen. Sinne ne jää sukulaisten riesaksi, jotka lopulta heittää ne joko paperinkierrätykseen tai polttavat saunan pesässä (jos tulevaisuudessa puusaunoja saa edes käyttää)...saavathan ainakin sitten hyvät lämmöt mun sarjakuvista.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3494 : 16.05.2023 klo 21:55:14 »

Sen sijaan...