Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 943469 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Halkosuoja

• Uusi jäsen
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #3270 : 24.06.2020 klo 16:16:09 »
Kiitos vastauksista. Minulla ei tosiaan ei varsinaista kuntoluetteloa noista ole saatavilla. Osa oli kuvattu, ja listattu, mutta nuo olivat tietty myös lapsuuden kodissa ja menivät samalla. Tarkkaan en ole saanut ainakaan vielä tietää mitä noille on tapahtunut, muuta kuin, että takaisin niitä ei ole saatavissa. Osa asunnon tavaroista on heitetty menemään ja osa myyty, mutta en tiedä kenelle ja mihin hintaan. Tädiltä ei rahan puutetta ole löytyy pari asuntoa+muita sijoitukisa, auto ja vakituinen työpaikka, rahan ahneus hänellä vaan on kyltymätön, narsisti eikä rahojen laillisella saamistavalla tai muiden tunteilla ole niin väliä, kunhan hänelle sitä käytettäväksi lisää tulee. Tein asiasta rikosilmoituksen, jotta tuota saataisiin selvitettyä, mutta poliisi siirsi asian saman tien sovitteluun ja sinne täytyisi joku tädiltä vaadittava korvaussumma antaa. Tiedän, että kunto vaikuttaa noitten arvoon varsin paljon ja sen vuoksi ne lapsuudenkodissani olivatkin, jossa niitä ei tarvinnut mihinkään kosteisiin kylmä tiloihin varastoida. Yritin muutamasta divarista noita hintoja kysellä, mutta eivät kovinkaan innokkaita olleet minulle ainakaan vielä vastaamaan ja hekin painottivat kunnon tärkeyttä. Yritin myös netistä myyntipalstoilta ja muualta noita hintoja kaivella, mutta ne ovat niin hajallaan ja puutteelliset, että niistä on hankala kokonais hintaa kasata mitä käyttää korvaus vaatimuksessa. Yksittäisistä numeroista löytyy kyllä hintoja, mutta kokonaisista vuosikerroista saati vuosikymmenien kerroista huonommin, kun harvemmin kukaan niitä könttänä myykään ja ajattelin, että jos täältä olisi jotain tietoa saanut kuinka paljon ainakin kannattaa korvauksia pyytää.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #3271 : 24.06.2020 klo 18:43:51 »
Yksittäisistä numeroista löytyy kyllä hintoja, mutta kokonaisista vuosikerroista saati vuosikymmenien kerroista huonommin.
Aika usein vuosikerran hinta on vähemmän kuin mitä se olisi yksittäisinä numeroina ostettuna. Jos itse joutuisin korvausta hakemaan niin laskisin yksittäisien numeroiden hinnan. Se mistä nuo hinnat sitten saa selville onkin hankalampi juttu. Divareilla on netissä kattavia listauksia kuntoluokituksineen ja hintoineen mutta kyllä tuossa aikaa menee selvitellä. Kuntoluokituskin on henkilöstä pitkälti kiinni. Esimerkiksi mitä divareista olen ostanut kuntoluokituksella k3 olen merkinnyt omaan listaani kunnoksi k2, k2+ tai korkeintaan k3- koska eivät minun luokitukssani ole useinkaan k3 kunnossa.

Hrjk77

• Uusi jäsen
« Vastaus #3272 : 24.06.2020 klo 19:29:07 »
Moi. Mökiltä löytyi vuoden 1959 Aku Ankkoja seuraavat numerot:
Tammikuu nr 2
Heinäkuu nr 14
Elokuu nr 16
Syyskuu nr 17 ja 18
Lokakuu nr 20
Marraskuu nr 21 ja 22

Eihän noi uudenveroisia ole todellakaan, mutta esim. vain yhdessä taitaa olla pientä repeämää. Kulumaa löytyy. Liitteessä osa noista.

Onko noilla millaista arvoa?

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #3273 : 24.06.2020 klo 20:37:17 »
Moi. minulla olisi vähän erikoisempi kysymys, mutta ajattelin, että täältä voisi saada hiukan tietoa, kun täytyisi selvittää kuinka arvokas on rahallisesti kokoelma, jossa oli muun muassa lähes kaikki Aku Ankat vuodesta 52-2006 miltei kaikkine erikoisnumeroineen ja kuukausi extroineen mukaan lukien täysin ehjät lumikki ja 7 kääpiötä 9b 1952 ja Aku Ankan ensimmäinen näytenumero. Suurin osa lehdistä oli ehjiä siistejä, mutta eivät mint kuntoisia vaikka niitäkin joukossa oli lisäksi dublikaatteja oli jonkin verran. Kaikki Aku ankan taskukirjat 1-330+extroja 1 painoksina, lisäksi jonkin verran duplikaatteja. Kaikki Roope-sedät  ja extroja vuoteen 2006. Kaikki kaikki Aku Ankka päivästä päivään kirjat.  Paljon kovakantisia disney sarjakuva kirjoja kuten koko parhaat sarjat koteloineen ja Jättikirjat mukaanlukien Minä Roope-setä 1 painos. Kaikki Asterixit + kovakantisia ja englanninkielisiä versioita,Tintit, Lucky Luket, Ruutu/Non Stopit. Jippo-lehdet ilman leluja, Maseja, Harold hirmuisia, Karvisia, Niilo Pieliset, Smurffit/muffit/trumphit. Paljon sekalaisia Semicin muita sarjoja. Mustanaamio, Tarzan, Conan,teräsmies, Hämähäkkimies, jne lehtiä. Pahkasikoja ja paljon muuta sarjakuvaa sekä lähinnä disney keräilyesineitä joita olen kerännyt lapsuudestani 80-luvulta asti, kun muut ostivat rahoillaan karkkeja minä kiertelin divareita ja kirppareita ja käytin saman rahan fyysisiin asioihin kuten sarjakuviin/kirjoihin, joten lehtiä/kirjoja ja muuta kokoelmaa oli kertynyt melkoisen paljon. Lisäksi olen ollut melko tarkka tavaroistani, enkä juuri koskaan mitään rikkonut kuin vahingossa.

Tilanteeni on sellainen, että nuo lehdet ja paljon muuta tavaraa oli säilytyksessä mummoni asunnolla syntymä kodissani, koska nykyisessä asunnossani ei ollut tarpeeksi sopivaa säilytystilaa. Mummoni oli aina sanonut, että saisin tavarani hänen luonaan säilyttää niin kauan kuin tarvetta on ja hänessä henki pihisee. Sain kuitenkin jonkin aikaa sitten tietää, että Mummoni oli muutatettu palvelutaloon ja minun tietämättäni idiootti tätini oli pistänyt talon myyntiin ja samalla tyhjentänyt sen kaikesta irtaimistosta myymällä/hävittämällä ne, suurin osa kokoelmasta päätyi kaiketi paperinkeräykseen eikä mitään ole enää takaisin saatavissa, joten nyt juttu on sovittelussa ja muun muassa noille täytyisi joku summa siellä esittää, enkä koskaan ole ajatellut tuon kokoelman rahallista arvoa, koska suurin osa oli luettavakseni hankittua ja tunne arvollista, enkä niitä ollut koskaan aikonut myydä.

Aika paska homma. Käytäntöhän on se että palvelutaloon muuttava ihminen joko maksaa kaiken itse mikäli omaisuutta löytyy, eli periaatteessa sinunkin sarjikset etc tai mikäli varallisuutta ei ole riittävästi niin kunta antaa maksusitoumuksen ja kaikki menee. Asukkaalle jää noin 170€ kuukaudessa lääkkeisiin ja haluamiinsa huvituksiin. Paha sanoa mutta ei hyvältä näytä. Itse työskentelen kolmivuorotyössä tehostetun palvelun yksikössä eli suomeksi palvelutalossa.

Ekku

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3274 : 25.06.2020 klo 00:20:40 »
Kiitos vastauksista. Minulla ei tosiaan ei varsinaista kuntoluetteloa noista ole saatavilla. Osa oli kuvattu, ja listattu, mutta nuo olivat tietty myös lapsuuden kodissa ja menivät samalla. ...Yritin muutamasta divarista noita hintoja kysellä,  Yksittäisistä numeroista löytyy kyllä hintoja, mutta kokonaisista vuosikerroista saati vuosikymmenien kerroista huonommin, kun harvemmin kukaan niitä könttänä myykään.
Eli joudut joka tapauksessa laatimaan listan lehdistä ja albumeista? Varmaan onnistuisi käydä jossakin hyvinvarustetussa divarissa katsomassa hintoja ja vaikka kuvaamassa hintalappuja todisteeksi. Siis sen ns. bulkin osalta.
Sitten nuo mitä tiedät arvokkaimmiksi ja mitä täälläkin on mainittu arvioit erikseen.

Tietenkin jos näkisi koko listan voisivat tietäjät täällä antaa joitakin arvioita. Ylipäätään en kyllä tiedä miten se menee. Kokoelman realisointi kerralla kun on aivan eri asia kuin vaikka myydä hitaasti yksitellen ja ykisttäisten tuotteiden hinta saattaa elää paljonkin sen mukaan miten vaikkapa jossain Huudossa sattuu kiinnostusta olemaan.

Vaikuttaa kyllä todella hankalalta, jos täti ei edes suostu kertomaan onko se myynyt ne. Itse en kyllä usko että ne olisivat vahingossa mihinkään kadonneet. Paitsi jos täti on vain palkannut jonkun muun tyhjentämään talon (siinä tapauksessahan VAIN SINÄ TIEDÄT mitä siellä on ollut!). Kyllähän hän nyt on tiennyt ja nähnyt, että ne on keräämällä kerätty, eikä niitä voi verrata mihinkään vuosien saatossa mummolle kertyneiseen sanoma- ja aikakauslehti pinkkoihin. Tai sitten jos jobbari on käynyt tyhjentämässä, niin oisiko tätiäkin siinä hieman vedätetty?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #3275 : 25.06.2020 klo 19:43:46 »
Tai sitten jos jobbari on käynyt tyhjentämässä, niin oisiko tätiäkin siinä hieman vedätetty?

Jos ollut jobbari niin on saanut hyvät rahat, ensin maksun tyhjentämisestä ja sitten rahat Ankoista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #3276 : 26.06.2020 klo 10:44:59 »
Jos ollut jobbari niin on saanut hyvät rahat, ensin maksun tyhjentämisestä ja sitten rahat Ankoista.
Tässä käsittääkseni kysellään ankkojen arvoa eikä miten niille kävi löysikö joku jäteastiasta vai tuhoutuiko ne jne?

Näytenumero ja lumikki näkemättä 1000€ kpl Koska olleet lukulehtiä,aina joskus huudossa roikkuu kanneton 500 tai alle viimeksi se taisi sillä jollainsummalla jopa mennä?Itse myin aikoinaan MINTIN näyttiksen 6.000€ ja oli vain 4 POTENTIAALISTA ostajaa ja sain kaupaksi.NYT jos se mulla olisi EN siitä TUOTAHINTAA saisi.KIITOS laman ja lataamon.Tunnen suomesta melkein kaikki keräiliät kuitenkin. 

Q=)

JeHi

• Uusi jäsen
« Vastaus #3277 : 02.08.2020 klo 15:18:46 »
Tervehdys Kvaakkilaiset,

Googlettelun, torin ja huuto.netin jälkeen bongasin tämän foorumin ja täältä löytynee arvokasta tietoa tai näkemystä?

Ajatuksena siis tilanne voisi olla se että olisin luopumassa otsikon mukaisesta kokoelmasta. Mitään faktaa hinnalle en tarvitse koska ymmärrän että kunto ym asiat määrittelee hinnan ja divareista toki saa myös otantaa hinnalle, mutta miten te arvostaisitte em. kokoelmaa?

Kaikki taskarit siis löytyy ja eivät ole "täydellisessä" kunnossa, kannet ja sivut tallella, mutta ajan patinaa luonnollisesti löytyy. Ilmeisesti nuo ensimmäiset kymmenkunta taskaria ne halutuimmat?

Jos aiheesta aikaisempia topicceja niin saa linkata.

Edit: Unohtuipa tuo mainita mitä Lurker kysyi, eli karkeasti muistan että ensimmäisistä 30:stä noin 15-20 olisi 1. painoksia.
Ainoa missä oli enempi sanomista on nro. 13, muistan lukeneeni että tuossa on ollut tavanomaista huonompi liimaus tms.

/Jesse
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020 klo 16:49:35 kirjoittanut JeHi »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3278 : 02.08.2020 klo 16:25:01 »
Ovatko 1. painoksia? Varsinkin alkupään numeroissa tuo vaikuttaa suoraan pyyntihintaan.

Ja lukukuntoinen ei ole keräilykuntoinen, eli ei saisi olla irtolehtiä, taittuneita selkiä, ruttuja ja suttuja, repeytymiä jne.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3279 : 02.08.2020 klo 21:44:05 »
Valitettavasti kukaan tuskin ostaa noita taskareita kerralla. Syinä ovat 1) korkea hinta kerralla, 2) se että kiinnostuneilla on jo runsaasti noita taskareita ennestään ja 3) valtava tila, minkä kokoelma kotona veisi (taskarit ovat paisuneet liian isoksi kokonaisuudeksi). 

Parikymmentä ensimmäistä taskukirjaa saattavat mennä kaupaksi erikseen myytyinä myyjän kannalta hyvällä hinnalla eli todennäköisesti muutama yksilö muutamalla kympillä, loput halvemmalla. Sen jälkeen arvo tippuu radikaalisti, ja pitää muistaa, että "uudemmista" kirjoista (sanotaanko noin numero 100:n jälkeen, heh) tykkää yleistettynä vain nuoriso. Toivotaan, että sinulla on oikein hyväkuntoisia kappaleita. Joo, numero 13:n heikosta liimauksesta on ollut juttua.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3280 : 03.08.2020 klo 15:55:25 »
Hinnasta vielä JeHille. Luulen, että teoriassa kokoelmasi arvo on ehkä ainakin kaksi tuhatta euroa ihan jo suuren kappalemäärän (perustaskareitahan on nyt pyöreästi 500; et puhunut erikoistaskareista) perusteella, vaikka enimpien kirjojen arvo olisi vain 1 – 2 euroa. En usko, että triploistakaan maksetaan paria, kolmea euroa enempää per kappale silloin kun ostetaan iso läjä. Käytännössä on hyvin vaikea, jollei mahdotonta löytää ostajaa kaikille kerralla. Täällä näköjään oli eräs aiempi samantapainen kysymys.

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #3281 : 05.08.2020 klo 10:28:36 »
Teristä ja Bättistä myyntiin laittamassa niin onkos seuraavissa mitään halutumpia numeroita? Kunnot vaihtelevat. Viimeinen Batman ja Teräsmiehen Poika taitavat ainakin olla lehtiensä viimeiset numerot.

Näitä ei nyt niin hirveästi näytä huudossa esim menevän mutta kaipa kaupaksi menevät paketteina ainakin.

Teräsmies
10/66
1,5,6,8/67
2,6/68
1,3,11/69
4/70

Teräsmiehen Poika
6/65
11/66
5,8,10/67
3,6,9,10,11/68
1,3/69

Teräspoika
2/69
2/70

Batman - Lepakkomies
3/66
2/68
6-7/69 (tuplanumero)
« Viimeksi muokattu: 05.08.2020 klo 10:32:35 kirjoittanut Rouhu »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3282 : 06.08.2020 klo 17:35:39 »
Erikseen saat paremmin kuin pakettina. Ei keräilijä osta kymmentä muuta jos haluaa yhden.
Joo.
Huutonettiin vaan ja kattele kun hinnat kohoavat. 10 euroa pohjiksi kappaleelta.
Itse olen ostellut/keräillyt näitä divareista viime vuosiin asti ehkä noin 5€ hintaan. Siis sellaisia hieman huonokuntoisempia. Että jos kunto on kovin "vaihteleva" niin 10+postitus kuulostaa ainakin meikästä todella kovalta lähtöhinnalta.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

bitter

• Jäsen
« Vastaus #3283 : 06.08.2020 klo 18:35:54 »
Teristä ja Bättistä myyntiin laittamassa niin onkos seuraavissa mitään halutumpia numeroita? Kunnot vaihtelevat. Viimeinen Batman ja Teräsmiehen Poika taitavat ainakin olla lehtiensä viimeiset numerot.

Näitä ei nyt niin hirveästi näytä huudossa esim menevän mutta kaipa kaupaksi menevät paketteina ainakin.

Teräsmies
10/66
1,5,6,8/67
2,6/68
1,3,11/69
4/70

Teräsmiehen Poika
6/65
11/66
5,8,10/67
3,6,9,10,11/68
1,3/69

Teräspoika
2/69
2/70

Batman - Lepakkomies
3/66
2/68
6-7/69 (tuplanumero)

Batmanit kiinnostaisi, laitoin viestiä.

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #3284 : 06.08.2020 klo 22:22:32 »
Laittanen nuo huutoon viikonlopun aikana ja varmaan juuri 5€ aloituksella suurimman osan. Batmaneistä tullut muutamia kyselyitä ja mitä itse myös ehdin tutkia niin ne varmaan noista kiinnostavimmat. Laitan ilmoa myyntipuolelle kunhan saan listattua.