Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 944258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hieman

• Uusi jäsen
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #3165 : 05.12.2018 klo 15:31:58 »
Hello everyone.

Koitan selvittää arvoa muutamalle aku-ankka sarjakuva lehdelle.

1kysymys. 60-70 luvun aku ankkojen arvo ei ole kummoinen mutta paljonko nostaa arvoa vai nostaako kun lehdet ovat siinä kunnossa että niitä ei ole koskaan luettu?

2kysymys. Ensipainos lehti mielestäni ihan hyväkuntoinen mutta kannet puuttuu. Onko tällä lehdellä vielä arvoa🤔

Kiitokset!!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3166 : 05.12.2018 klo 19:33:49 »
”Kuin lukematon” eli priima on tietysti paras hintaluokka, mutta 60- ja 70-luvun Akuja on säilynyt niin paljon, että niiden arvo ei nouse korkeaksi. 60-luvun lehdissä yleinen maksimihinta voisi olla kympin luokkaa ja 70-luvun lehdissä pari euroa, mutta joukossa lienee harvinaisempia ja halutumpia numeroita, ainakin AA:n erikoisnumerot. Voit katsoa osviittaa Huuto.netistä.

”Ensipainoslehti”? Tarkoitatko Aku Ankan näytenumeroa 1951?

Hieman

• Uusi jäsen
« Vastaus #3167 : 05.12.2018 klo 21:57:19 »
Kiitos vastauksesta👌

Joo tarkoitan näytenumeroa jostain syystå kirjoitin väärin..

Joo priimaa ne on ja olen pohtinut ne myyväni. Niitä on joku 100-150kappaletta ja sitten 50lukua mutta niiden kunto ei ole mitenkään priimaa.

Huutonetti ol aika vaikea hintojen selvittelyssä sillä siellä pyydetään melkoisesti joistain ja vaikea tietää oikeaa hintaa.
”Kuin lukematon” eli priima on tietysti paras hintaluokka, mutta 60- ja 70-luvun Akuja on säilynyt niin paljon, että niiden arvo ei nouse korkeaksi. 60-luvun lehdissä yleinen maksimihinta voisi olla kympin luokkaa ja 70-luvun lehdissä pari euroa, mutta joukossa lienee harvinaisempia ja halutumpia numeroita, ainakin AA:n erikoisnumerot. Voit katsoa osviittaa Huuto.netistä.

”Ensipainoslehti”? Tarkoitatko Aku Ankan näytenumeroa 1951?

Hieman

• Uusi jäsen
« Vastaus #3168 : 06.12.2018 klo 16:34:09 »
No ei se rikastuminen ole mielessä. Lähinnä vain en haluaisi vahingossa myydä ihan liian halvalla.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #3169 : 06.12.2018 klo 19:36:12 »
Anna huutokaupalle maksimiaika niin ostajaehdokkaat löytänevät kohteesi.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3170 : 06.12.2018 klo 20:58:55 »
Hinnan asettaminen kannettomalle AA:n näytenumerolle on vaikeaa. Muutama kymppi on selvästi liian vähän, mutta onkohan pari sataa liikaa? Lehti voisi mennä kaupaksi sellaiselle, jolla on ennestään vain taikka hyvässä kunnossa vain kyseisen numeron kannet.

Tässä ketjussa on jo usein sanottu, että toteutuneet kaupat kertovat hintatason paremmin kuin hintapyynnöt. Huudon pyynnöt antavat kuitenkin suuntaa. Esimerkiksi erikoisnumeroissa vuoden 73 Lumikin pyynnöt pyörivät Huudossa näemmä 20 – 30 euron välillä, joten uskoisin, että sen arvo on se.

50-luvun Akujen arvot voivat olla muutaman kympin tyydyttäväkuntoisinakin, riippuu numerosta. Jos haluaa saada yleiskuvan siitä mitkä numerot ovat harvinaisempia ja halutumpia, voi katsoa divarien, esim. SS Libriconin tai Makedonian, hintoja.

mcdonut43

• Jäsen
« Vastaus #3171 : 06.12.2018 klo 21:44:27 »
Hinnan asettaminen kannettomalle AA:n näytenumerolle on vaikeaa. Muutama kymppi on selvästi liian vähän, mutta onkohan pari sataa liikaa? Lehti voisi mennä kaupaksi sellaiselle, jolla on ennestään vain taikka hyvässä kunnossa vain kyseisen numeron kannet.

Tässä ketjussa on jo usein sanottu, että toteutuneet kaupat kertovat hintatason paremmin kuin hintapyynnöt. Huudon pyynnöt antavat kuitenkin suuntaa. Esimerkiksi erikoisnumeroissa vuoden 73 Lumikin pyynnöt pyörivät Huudossa näemmä 20 – 30 euron välillä, joten uskoisin, että sen arvo on se.

50-luvun Akujen arvot voivat olla muutaman kympin tyydyttäväkuntoisinakin, riippuu numerosta. Jos haluaa saada yleiskuvan siitä mitkä numerot ovat harvinaisempia ja halutumpia, voi katsoa divarien, esim. SS Libriconin tai Makedonian, hintoja.

Ensimmäinen aku ankka ilman kansia niin olisiko 50€? Sellaiset peruskuntoiset lehdet menevät noin 700€. Toi 73 vuoden Lumikki niin ainahan voi pyytää mutta tuskin menee millään 20€ tuo lehti.

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3172 : 16.01.2019 klo 17:54:49 »
Mikähän mahtaa olla 70-luvun Agentti Korkeajännitysten keräilyarvo?

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3173 : 22.01.2019 klo 13:27:05 »
Mikähän lienee 70-ja 80-luvun Buster-lehtien arvo? Se ei taida olla kovin tunnettu lehti nykyään.

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #3174 : 22.01.2019 klo 13:51:44 »
Mikähän lienee 70-ja 80-luvun Buster-lehtien arvo? Se ei taida olla kovin tunnettu lehti nykyään.

Myin tuossa pari vuotta sitten vaihteleva kuntoisina vuosikertoina muutama kymppi per vsk.

Ekku

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3175 : 31.01.2019 klo 17:26:26 »
Minulla on Nonstopin vuoden 1976 vuosikerta. Sillä taitaa olla jo kohtalaisesti keräilyarvoa?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3176 : 31.01.2019 klo 21:17:13 »
Minulla on Nonstopin vuoden 1976 vuosikerta. Sillä taitaa olla jo kohtalaisesti keräilyarvoa?

Non Stop on loistava ja lukuarvoltaan erinomainen keräilykohde, ja kuuluu suorastaan sarjakuvan harrastuksen perusteisiin, mutta ei se kallis ole.

Muutaman kympin arvoinen on vuosikerta -76 (Tori).

Huuto.net -haku

Tapiiri on toinen samanlainen lehti, sisältö erinomaista, hinnat halvat.

Loud

• Uusi jäsen
« Vastaus #3177 : 02.02.2019 klo 18:55:14 »
Löytyipä varaston pohjilta hieman kovakantista Disneyä:

Minä Mikki Hiiri (2. painos)

Minä Hessu (nähtävästi 1. painos)

Me, Tupu, Hupu & Lupu (samoin nähtävästi 1. painos)

Minä Aku Ankka (3. painos)

Minä Roope-Setä (3. painos)

Osan näistä löysin pienellä googlettelulla, mutta painokset olivat täysin eri kuin omani. Onko kellään mitään suuntaa-antavaa näiden suhteen?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3178 : 02.02.2019 klo 19:17:11 »
Siinä 10-20 euroa, jos hyväkuntoisia.

Minä Hessu (Antikvaari)

Löytyipä varaston pohjilta hieman kovakantista Disneyä:

Minä Mikki Hiiri (2. painos)

Minä Hessu (nähtävästi 1. painos)

Me, Tupu, Hupu & Lupu (samoin nähtävästi 1. painos)

Minä Aku Ankka (3. painos)

Minä Roope-Setä (3. painos)

Osan näistä löysin pienellä googlettelulla, mutta painokset olivat täysin eri kuin omani. Onko kellään mitään suuntaa-antavaa näiden suhteen?

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3179 : 07.02.2019 klo 14:07:31 »
Missähän hinnoissa 60-luvun Teräsmiehen poika-lehdet mahtavat olla?