Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 945016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #2925 : 21.09.2016 klo 13:08:11 »
Vähän heikko väline on tuo huutonetti hinnoitteluun. Siellä kun osa hinnoista on vailla minkäänlaista todellisuuspohjaa. Pyytää kun voi mitä vain välittämättä siitä meneekö koskaan kaupaksi. Ainoastaan jos löytää toteutuneista kaupoista vastaavan kohteen on hinnalle jotakin perustetta. Valitettavasti nuo toteutuneet kaupat häviävät vain kovin nopeasti hnetistä.

Tuo liki 60e hinta tuolle Yakarille on aika utopistinen käypä antikvariaatti hinta liikkuu jossain 20e tienoilla. Taitaapa tuon myyjällä olla muitakin vastaavalla tyylillä hinnoiteltuja kohteita...

Näinä aikoina sarjakuvan hinnoittelu on haastavaa koska sarjakuvien hinnat ovat jyrkästi laskeneet muutaman vuoden takaisesta ja osan hinnat ovat suorastaan romahtaneet.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2016 klo 13:11:04 kirjoittanut luuna »

MTT

• Jäsen
« Vastaus #2926 : 21.09.2016 klo 16:46:36 »
Onkohan vieläkin niin että Yakari 7: Yakari ja muukalainen on noista kahdeksasta harvinaisin.

Itse ostin tuon sarjan hetki ilmestymisen jälkeen alennusmyynneistä. Tuolloin ei tuota seiskaa meinannut löytyä mistään, kaikkia muita löytyi alelaareista pitkin Tamperetta. Jouduin odottelemaan muutamia vuosia ennenkuin sen löysin. Tosin huutonet yms nettipaikat on etsintää sen jälkeen helpottaneet huomattavasti.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2927 : 21.09.2016 klo 18:44:40 »
Tuo liki 60e hinta tuolle Yakarille on aika utopistinen käypä antikvariaatti hinta liikkuu jossain 20e tienoilla. Taitaapa tuon myyjällä olla muitakin vastaavalla tyylillä hinnoiteltuja kohteita...

Juu, piti sanomani tuohon itsekin, että tolla samalla myyjällä on tavallisille alppareille ihan ihme hintoja. On taivasteltu tuolla Huutonetin hurjat -ketjussa.
Tosiaan kannattaisi (jos jaksaisi ja muistaisi) seurata vähän väliä toteutuneita kauppoja ja niiden hintoja.

Timo

Sumppi1

• Virallistamaton Akuraattori
  • Jäsen
« Vastaus #2928 : 27.09.2016 klo 09:38:25 »
Tervehdys! Osaisiko arvon raati antaa jonkinlaista suuntaa, että millaisilla lähtöhinnoilla kannattaisi alkaa myymään noita alkuvuosien Aku Ankkoja? Netistä etsiessä haarukka on iso, eikä tietoja tahdo oikein löytyäkään. Jos oikein ymmärsin kaverini kertomasta, niin hänellä on isänsä poismenon vuoksi nyt käsissään erinomaisessa kunnossa olevia Aku Ankkoja. Tosin pyysin häntä vielä tuomaan ne nähtäviksi, niin voin itsekin arvioida sitten kuntoa tarkemmin. Käsitin, että Lumikki, Davy Crockett, Miekka ja Ruusu ja näytenumerokin löytyisivät. Todennäköisesti myös normilehtiä, niin onko niissä suuria eroja numeroiden välillä?

Mitä pitäisitte parhaana myyntikanavana näille aarteille? Tarjouksiakin saa toki tehdä, kunhan ensin varmistuu mitä kaikkea löytyy ja millaisessa kuosissa.

Tämä olisi pitänyt tietenkin postata tuonne "Sarjakuvalehtien arvo, kysy täällä" osastoon. Pahoittelut.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2016 klo 09:40:58 kirjoittanut Sumppi1 »
Postikulut kammottaa ilotonta pihtaajaa!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2929 : 27.09.2016 klo 17:26:11 »
-- isänsä poismenon vuoksi nyt käsissään erinomaisessa kunnossa olevia Aku Ankkoja. Tosin pyysin häntä vielä tuomaan ne nähtäviksi, niin voin itsekin arvioida sitten kuntoa tarkemmin. Käsitin, että Lumikki, Davy Crockett, Miekka ja Ruusu ja näytenumerokin löytyisivät. Todennäköisesti myös normilehtiä, niin onko niissä suuria eroja numeroiden välillä?

OHOH!

Jos on erinomaisessa kunnossa olevat Akun näytenumerot, Lumikit sun muut, ei muuta kuin huutokaupoille. Kannattaa ottaa ammattilaiseen yhteyttä (Hagelstam tms.), sillä kyse on pienestä aarteesta huippukohteiden osalta.

Nuo "vähäisemmät" numerot sitten vaikka myyntitilille johonkin hyvään sarjakuviin erikoistuneeseen divariin kuten Kulku-Katin poika, Makedonia...

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #2930 : 27.09.2016 klo 21:53:50 »
Ainkin itse osasin myydä noi ihan itse sain näytenumerosta 7500€ nyt en usko nousevan sinneasti koska kysyntä hiipuunut mielestäni.Kaikilla halukkailla se jo on joilla on rahaa siihen sioittaa jotka itsetiedän.Miksi viedä divariin kun huudossa saa pohjahinnankanssa sen minkä on vailla tai pudottaa jos ei mene.10v sitten toi olis löytö enää ei kun keräiliät ukkoutuneet ja uusilla ei ole palikoita noihin kaamesti laittaa.Mut eka olis hienoo nähdä siitä hienokuntosesta mintistä tietty se kuva.  x)

Hagelstam TÄÄURPOLIIKE kyseli hintoja multa?  :=)  Ei ku se oli se Bukovski mut kuitenkin.

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #2931 : 28.09.2016 klo 12:30:16 »
Tossahan on kaksi ääripäätä kun hakee lumikkia.Kumpikinhinta on kauhea toisessa tosin vain selkämyksentakia mutta ei ne helppoja ole myydä pitää olla kontaktit kohdallaan.

http://www.huuto.net/kohteet/aku-ankka-lumikki-ja-seitseman-kaapiota-9b-1952/413271187

http://www.huuto.net/kohteet/lumikki-9b-syyskuu-1952/420581977

Tota liimakasaa ihmettelin miksi yleensä huudettiin ei tietty minulle kuulu minne rahansa laittaa.Onko sit huudettu omiaan kun ei ole palautteita saanut kummastakaan/kaverin tunnuksilla...  :=)

http://www.huuto.net/kohteet/aku-ankan-naytenumero-joulukuu--1-_-1951/420390142

Sumppi1

• Virallistamaton Akuraattori
  • Jäsen
« Vastaus #2932 : 28.09.2016 klo 13:46:23 »
Arvelinkin, että täältä tietoa löytyy, kiitos näistä ja lisääkin otetaan mieluusti vastaan. Odottelen tosiaan vielä itsekin, että pääsen tutustumaan kohteisiin tarkemmin ja kuvia laitan nähtäväksi jos tämä kaikki toteutuu. Toivossa on hyvä elää :-).
Postikulut kammottaa ilotonta pihtaajaa!

koikkis

• Uusi jäsen
« Vastaus #2933 : 02.10.2016 klo 14:10:37 »
Hei

Käyn sarjakuviani läpi ja myyn osan pois. Huomasin, että minulla on ilmeisesti Thriller-sarjakuvan jokainen ilmestynyt numero. Olin asian joko unohtanut tai en ole aikoinaan asiaa edes tajunnut.

Onkohan tämä kattava listaus julkaistuista numeroista?

http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/publication.php?id=thriller

Paljonkohan olisi käypä arvo koko paketille, jos myyn nämä?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2934 : 02.10.2016 klo 16:25:51 »
Jostain ihme syystä vallan erinomaisilla Thriller-lehdillä ei ole keräilyarvoa. Parin euron sarjakuvia.

http://www.antikvariaattimakedonia.fi/index.php?sivu=tuotehaku&tuotenimi=thriller&hae=Hae

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2935 : 02.10.2016 klo 17:39:52 »
Hei

Käyn sarjakuviani läpi ja myyn osan pois. Huomasin, että minulla on ilmeisesti Thriller-sarjakuvan jokainen ilmestynyt numero. Olin asian joko unohtanut tai en ole aikoinaan asiaa edes tajunnut.

Onkohan tämä kattava listaus julkaistuista numeroista?

http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/publication.php?id=thriller

Paljonkohan olisi käypä arvo koko paketille, jos myyn nämä?

Voin ostaa 20€ koko setin. Laita yv jos haluat myydä
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

MTT

• Jäsen
« Vastaus #2936 : 02.10.2016 klo 18:35:54 »
Jostain ihme syystä vallan erinomaisilla Thriller-lehdillä ei ole keräilyarvoa. Parin euron sarjakuvia.

http://www.antikvariaattimakedonia.fi/index.php?sivu=tuotehaku&tuotenimi=thriller&hae=Hae

Hienoa sarjakuvaa ja vieläpä sellaista jota ei varmaan muutoin olisi suomessa nähty.
Ihme joo ettei noilla ole oikein mitään rahallista arvoa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #2937 : 02.10.2016 klo 18:37:44 »
Jostain ihme syystä vallan erinomaisilla Thriller-lehdillä ei ole keräilyarvoa.
Samaa olen ihmetellyt. Mutta eipä se alunperin ilmestyessäkään tuntunut tarpeeksi löytävän yleisöä. Outoa, kun sisältö oli kuitenkin kokonaisvaltaisesti laadukasta ja jatkossa olisi todennäköisesti vain parantunut.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2938 : 02.10.2016 klo 19:21:17 »
Samaa olen ihmetellyt. Mutta eipä se alunperin ilmestyessäkään tuntunut tarpeeksi löytävän yleisöä. Outoa, kun sisältö oli kuitenkin kokonaisvaltaisesti laadukasta ja jatkossa olisi todennäköisesti vain parantunut.

No makunsa kullakin ja loppupuolella tekijät vaihtuivat.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #2939 : 02.10.2016 klo 20:33:40 »
Jännä tosiaan, onko sitten niin että Thriller ei kuitenkaan ole niin suuresti herättänyt keräilijöiden intohimoja vaikka mainio lehti olikin, se on ollut helppo kerätä kokoon ja helppo laittaa eteenpäin (minullakin on siitä ollut täysi kokoelma ja ei ole enää).