Enpä usko että noilla on kauheasti arvoa, samat sarjat ovat albumeina. En ole kylläkään nähnyt noita vuosikausiin missään. Muumikeräilijöistä ei ikinä tiedä.
Olen nyt myynyt ja vienyt vaihtoon yli 350kpl sarjakuvia parin vuoden aikana eikä mikään ole jäänyt harmittamaan niin paljon kuin nämä 80-luvun Muumipeikko lehdet.
Seurasin kuukausia Huuto.netin hintoja ja niitä kaupattiin kovalla hinnalla mutta toteutuneet kaupat oli parin euron hinnoissa. Varmistin asian vielä täältä ja laitoin kokeeksi muutaman itsekin huudettavaksi lähtöhinnalla 5,5€ ja hiljalleen tiputin hintaa jolloin yksi meni kaupaksi 3,5€ hintaan. Sitten vein muutaman vaihdossa muiden lehtien mukana jolloin vaihtohinta ei selvinnyt.
Lopuksi päätin viedä kaikki (18kpl) Tampereelle vaihtoon. Ensimmäisessä divarissa luvattiin 0,50€ kpl mutta se tuntui niin pieneltä korvaukselta uudenveroisista lehdistä että vein ne seuraavaan jossa luvattiinkin jo koko nipusta 30€ (1,66€/kpl) joten ajattelin että ei näillä tosiaan ole paljon arvoa ja vaihdoin ne siellä muihin lehtiin. Olin jopa tyytyväinen tähän hintaan kunnes näin että nyt viimeisen kuukauden aikana huuto.netissä menee samoja lehtiä kaupaksi 6,5€ hintaan. Kunto sama tai huonompi kuin mitä minun omissa oli. Näillä hinnoilla olisin saanut mahdollisesti 100€ enemmän Muumipeikoista jos olisin odottanut 2-3 kuukautta ja laittanut ne vasta sitten huutonettiin.
Ajoitus on huuto.netissä näköjään todella tärkeä, samoin kuin kärsivällisyys ja usko siihen että joku joskus maksaa pyydetyn summan lehdestä vaikka se tuntuisikin korkealta touteutuneisiin kauppoihin verrattuna.