Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 945515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #930 : 27.02.2008 klo 01:28:47 »
Minulla olisi vuodelta 1958 oleva Lassie Sarjakuvakirja. Olen koittanut löytää tälle mahdollista hinta-arviota, but as long as Google is concerned sitä ei ole olemassa. Tämä on kovakantinen, B5-mittainen kirja, jossa on about 420 sivua (sisältää 12 Lassie lehteä, eli vuosikerran -58). Kansien kunto on hyvä (mitä nyt voi odottaa 50-vuotiaalta) ja sisäsivut ovat lähes mint-tasoa, ainoastaan parin sivun kohdalla liimasidonta on pettänyt, mutta yhtään sivua ei puutu. Kuvan voin räpsäistä jahka saan kameraan piuhan.

Kustannus Oy Pecos Bill
Painettu Uusi Kivipaino Oy:n offsetpainossa Tampereella 1958

Kannttaisiko tätä kaupitella Huuto.netissä, koittaa onneaan kirppiksellä vai myydä divariin?

Lähin löytämäni hinta-arvio vuosikerran lehdistä on tässä.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

hannhell

• Jäsen
« Vastaus #931 : 27.02.2008 klo 07:59:27 »
Minulla olisi vuodelta 1958 oleva Lassie Sarjakuvakirja. Olen koittanut löytää tälle mahdollista hinta-arviota, but as long as Google is concerned sitä ei ole olemassa.
Hankalaa.. Lukulaarissa roikkui yksi sidottu Lassien vuosikerta noin 4 vuotta... Se meni kaupaks yhdelle onnellisen näköiselle ostajalle noin kuukaus sitten muistaakseni noin 20 eurolla... Saatto mennä liian halvalla... Mutta kalliimmalla ei menny minnekään. Löytyiskö joltain viisaamaa hinta-arviota?

hj

• Uusi jäsen
« Vastaus #932 : 27.02.2008 klo 11:22:19 »
Onko 2000 vuoden sarjisekstrat missään arvossa?
Kirpputorilla joku kauppaa numeroita 1,5 eurolla.
Kannattaako siis ostaa?

On saattanut joku täällä jo kysästä tätä, mutten jaksanut kaikkia tän keskustelun sivuja käydä läpi.  ;D

marko

• Uusi jäsen
« Vastaus #933 : 04.03.2008 klo 12:39:09 »
Olen juuri päättänyt aloittaa taskareiden keräilyn, niitä kun on jo jonkin verran nurkkiin (tosin alkupäästä puuttuu pahasti) kertynyt. Kirppareiden koluaminen on kuitenkin tuskaisen hidasta puuhaa, ja minua kiinnostaisi ostaa isompi erä kerralla.

Voisitteko valaista minulle hieman sopivaa hintatasoa sekä sitä, millainen merkitys on painoksella ja yleisellä kunnolla?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #934 : 04.03.2008 klo 12:50:24 »
Huuto.netistä pääsee hyvin selville yleisestä hintasosta, ks. Disney-osasto. Siellä on myös usein huudossa isojakin kokoelmia, melkein pilkkahinnalla jos hyvin sattuu.

marko

• Uusi jäsen
« Vastaus #935 : 04.03.2008 klo 12:59:46 »
Entä kuinka suuri merkitys on painoksella kokoelman arvolle (jos vaikka joskus päätyy myymään eteenpäin)?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #936 : 04.03.2008 klo 13:11:17 »
Hyväkuntoiset ensipainoksethan ne on aina ne arvokkaimmat.

Timo

marko

• Uusi jäsen
« Vastaus #937 : 04.03.2008 klo 13:52:02 »
Ok kiitos tästä, mutta vielä pari kysymystä (olen vaan JUURI ostopuuhissa):

jos puhutaan akkareista numerot 1-30 jotka on hyvä kuntoisia, niin onko hintaero valtava 1.painosten ja 2-3 painosten välillä? Ensimmäisissä varmasti onkin, nyt vielä kun aloitan suht' tyhjältä pöydältä voisin keskittyä vain 1.painoksiin..

Entä onko enää suurta merkitystä silloin jos puhutaan 1.painoksesta tai vaikkapa 5.painoksesta?

Mitä voin maksaa ekan (mikki kiipelissä) numeron 1.painoksesta olematta täyskahjo?

kiitos jo etukäteen, marko

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #938 : 04.03.2008 klo 13:58:54 »
Kvaakissa on tähän vastattu ennenkin... ks. keskustelua täältä. Hyväkuntoinen pyörii siis 200 euron molemmin puolin, kai.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #939 : 04.03.2008 klo 14:12:15 »
En kyllä kaikkia Makedonian hintoja pitäisi ihan realistisina. Ykkösnumeron käypä hinta mennee ehkä siinä 50 - 80 euron paikkeilla. Tai siinä mitä siitä on valmis maksamaan. Minen maksaisi.  :P

Timo

marko

• Uusi jäsen
« Vastaus #940 : 04.03.2008 klo 15:07:42 »
Okei kiitos - valitsin tuon hankalamman tien eli hyväkuntoiset 1.painokset vaan kelpaa.. hieroskelen kauppoja, saa nähdä miten käy!

marko

jonecky

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #941 : 05.03.2008 klo 14:08:48 »
Niin, Mikki Kiipelissä 1.painos täysin minttinä lukuunottamatta hyvin pientä kauneusvirhettä meni tässä jokin aika sitten huuto.netissä yli 500 eurolla, ei sillä että minä tuosta tuon verran maksaisin kun en taskareita edes kerää. Tosin, maksaisin kyllä maltaita jos joku sattuisi myymään Akun näyttiksen (sen alkup. vuodelta 1951) priimana ;)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #942 : 05.03.2008 klo 18:48:02 »
Niin, Mikki Kiipelissä 1.painos täysin minttinä lukuunottamatta hyvin pientä kauneusvirhettä meni tässä jokin aika sitten huuto.netissä yli 500 eurolla,

:o ziisas... joku oli epätoivoinen. Erikoistapauksia ovat tuommoiset. Vaikka varmaan yhä vähemmän ja harvemmin tuota minttikuntoisena enää vastaan tulee.

Timo

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #943 : 06.03.2008 klo 00:12:21 »
Kirjamessuillakin liikkui huhua, että Makedonialla tai Libriconilla olisi ollut myynnissä minttikuntoiset taskari 1 ja 2 yhteishintaan 1000+ euroa ja kaupat olisi tehty pikaisesti. Järjetöntä touhua. Nelisen vuotta sitten kakkosen ensipainoksesta pyydettiin 30 euroa ja sekin tuntui paljolta. Onneksi omat ykkösen ja kakkosen ensipainokset löytyivät jo markka-aikaan sopuisasti 90 mk/kpl.

taavi47

• Uusi jäsen
  • Ankka
« Vastaus #944 : 06.03.2008 klo 15:45:44 »
Olen uusi kvaak.fi palstalla. Olen yrittänyt hakea tietoa mitä tarkoittaa "mintti" tasoinen kirja?