Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 944063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #525 : 30.11.2006 klo 18:57:56 »
Kuinkakohan saisin vanhoista Masi lehdistä.
Varsinkin näistä Masin opiskeluvuosista?

Sihvonen

• Vieras
« Vastaus #526 : 05.12.2006 klo 12:21:01 »
Paljonko Sarjakuvalehden vuosikerrasta 52 kannattais maksaa? Lehdet on sidottu (ammattitaitoisesti) kirjaksi. Eikös tuommoinen sitominen alenna aika tuntuvasti arvoa? Lisäksi yhdestä lehdestä on revitty kokonainen sivu irti. Ehdotin myyjälle 20 euroa.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #527 : 05.12.2006 klo 14:02:08 »
Olen maksanut puuttuvista vuoden 1952 numeroista 1-5 euroa kappaleelta kunnon mukaan. Koko vuosikerran käypä arvo on 50 euron pinnassa. Jos ne on sidottu hyvin, olen sitä mieltä että sen tulisi nostaa hintaa lähemmäksi satasta. Ei niitä siististi koko vuosikerta kerralla löydä mistään. Jos joku tietää mistä tarjoustalosta niitä on heti saatavilla, hän joutuu vastuuseen siitä että ei ole minulle asiasta mitään puhunut.  :P
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #528 : 15.12.2006 klo 01:26:37 »
Ei ole sarjakuva, mutta kysyn silti.

J.R.R. Tolkienin Lohikäärmevuori Toven Jansonin kuvituksella. Kunto kohtalainen, eka painos - kai.
Onko tämä edes harvinainen?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #529 : 15.12.2006 klo 01:46:08 »
Ei ole sarjakuva, mutta kysyn silti.

J.R.R. Tolkienin Lohikäärmevuori Toven Jansonin kuvituksella. Kunto kohtalainen, eka painos - kai.

Kyllä sitä haetaan aina välillä. Antikvaristi pyytää yleensä vähintään sen 10-20€ eikä kunto ole aina hääppönen.
ei omien kokemusten mukaan paljoa liiku.
viisaammat korjatkoon.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #530 : 15.12.2006 klo 09:14:45 »

En tiedä onko harvinainen, mutta voin ostaa pois, jos olet myymässä.  ;D

-P.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #531 : 15.12.2006 klo 13:07:28 »
Jos "harvinaisuus" on se arvo, jota siltä hakee...

Tai kuriositeettina hupaisahko "Kalpa Kassinen" -suomennos "hoppelin" seikkailusta.

Tove Jansson kuvitus löytyy upeammin painettuna viime- tai toissavuotisesta "Hobitti"-kirjasta. Sillä "virallisemmalla" súomennoksella.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #532 : 15.12.2006 klo 13:32:30 »
<snip>Tove Jansson kuvitus löytyy upeammin painettuna viime- tai toissavuotisesta "Hobitti"-kirjasta. Sillä "virallisemmalla" súomennoksella.

Koko on myös isompi ja kansi komeampi. Ostin juuri divarista lähes uudenveroisena, maksoi 20 egee.

anilbo

• Jäsen
« Vastaus #533 : 15.12.2006 klo 16:38:52 »
Onhan tuo  harvinainen. Ei ole enää aivan tarkkaa mielikuvaa arvosta, mutta on siitä maksettu huutonetissä toisinaan vähintään n. 30-50 euroa. Toisinaan siitä on pyydetty yli 100 euroa, mutta en muista onko kukaan epätoivoinen ostanut ihan niin kovalla hinnalla...

Lohikäärmevuoresta: Olen itsekin tarjonnut siitä 80 € - eikä riittänyt. Ensimmäisenä painoksena tuo on erittäin harvinainen. Arvokkain 1960-luvun jälkeen Suomessa julkaistu lasten-/nuortenkirja.

anilbo

• Jäsen
« Vastaus #534 : 15.12.2006 klo 16:43:16 »
Oli minulla asiaakin ;) Superprole-sarjakuvan arvo? (SKATO r.y:n julkaisu 1972. Tekstit: Harri Dahlström; Kuvitus: Leo Jokinen)

anilbo

• Jäsen
« Vastaus #535 : 15.12.2006 klo 21:18:06 »
...ja Superprolen lisäksi tiedustelisin Aku Ankan taskukirjan nro. 1 hintaa, 1.painos, kunto on mint (säilytetty muoveissa, ihan oikeasti). Kiitos!

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #536 : 15.12.2006 klo 21:48:17 »
En tiedä onko harvinainen, mutta voin ostaa pois, jos olet myymässä.  ;D

-P.
Valitettavasti en ole, sillä kyseessä ei ole edes minun kirjani. Löysin sen sattumalta työpaikan kirjahyllystä viime yönä, ja päätin kysäistä sen arvoa ihan huvin vuoksi.

Mutta jos siitä voi kyniä jopa satasen verran, niin ehkäpä minun pitäisi siirtää kirja parempaan talteen. Ei ne sairaat lapset sillä kuitenkaan mitään tee.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #537 : 15.12.2006 klo 23:44:30 »
Oli minulla asiaakin ;) Superprole-sarjakuvan arvo? (SKATO r.y:n julkaisu 1972. Tekstit: Harri Dahlström; Kuvitus: Leo Jokinen)

Ostin Alfasta parilla eurolla vuosi sitten. Makedoniassa hinta voi olla kymmenkertainen, en tiedä. Ei sillä silti mitään varsinaista arvoa taida olla. Paitsi camp-.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #538 : 16.12.2006 klo 06:18:49 »
Aiwan. Superprolen reaalihinta on 10 - 15 euroa. Saa siitä pyytää enemmän, saa siitä, jos huvittaa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

anilbo

• Jäsen
« Vastaus #539 : 16.12.2006 klo 15:06:08 »
Ostin Alfasta parilla eurolla vuosi sitten. Makedoniassa hinta voi olla kymmenkertainen, en tiedä. Ei sillä silti mitään varsinaista arvoa taida olla. Paitsi camp-.

Miten aina löytyykin joku, joka toteaa "..ei sillä ole mitään varsinaista arvoa..." ::) Eli kaikki roskiin jos tulee vastaan ;D Jepjep - jatketaan.