Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 945667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Reijo

• Jäsen
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #1320 : 26.03.2009 klo 09:36:32 »
Noissa on selvästi osa sivuista irti kansista. Jotain ton kuntoisia minullakin oli. Yliarvioit omiesi kunnon ja arvon.

Sorry Joe. Yhtään sivua ei ole mistään irti, numeroa 1 on todennäköisesti hieman muutaman sivunipun osalta korjattu jälkeenpäin.
Vitosen selkämys on kääntynyt hieman mutta sivut kiinni mutta lienee kyllä korjattu. Ajanpatinaa tietysti hivenen  kuten asiaan kuuluu, voihan olla että noita muitakin on korjattu mutta siinä tapauksessa tosi siististi.
Ja siis sanoinko noille jonkin arvon?
 Muistaakseni sanoin päivittäväni mutta kaikki pitää tietysti suhteuttaa...

Ei mutta arvoisat kvaaklaiset, antakaa noista oma tuomio ja hinta-arvionne, kiitos  8]

« Viimeksi muokattu: 26.03.2009 klo 09:54:13 kirjoittanut elre »

marko70

• Vieras
« Vastaus #1321 : 26.03.2009 klo 10:02:26 »
Eiköhän noi ole samaa tasoa (MINUN MIELIPIDE) paitsi sulla 5 vääntynyt onhan tos kohteessa 1. pala pois,huono kohteeesta sanoa koska kuvattu ylhäältä peittää paljon sekin,sunkuvasta "helpompi viilata"  ;-).Toivottavasti ostajalle ei tule jälkiviiksetystä joskus tulee kun kalliita ostaa nimimerkki kokemusta on en muista mistä .   :=)
Mut kummastakaa EN 2-3k maksaisi :)

Q=<>

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1322 : 26.03.2009 klo 10:43:39 »
Jep, tuo vitonenhan on yleisin noista kuudesta mutta ei ole tullut sopivaa tilaisuutta vastaan jotta voisin päivittää....en minäkään maksaisi 2-3k kummastakaan satsista mutta pointti onkin se mitä joku muu maksaisi.

Aikanaan nuo tulivat täydellisen 70-lukusatsin mukana jossa oli selvästi paremmat vuosikerrat 71-75 ja loput kuluneempia jotka melkein kaikki jäivätkin kakkoskappaleiksi. 2200 egee pyydettiin siitä satsista silloin ja mulla oli kaikki jo silloin jossain kunnossa. laitan tähän mukaan taulukon silloisista kakkoskappaleiden myynnistä (kesä 2003) ja niihen aikoihin Tex-buumi oli aika kovaakin eli kuluneista ei saisi tällä hetkellä tuommoisia summia...

Mainittakoon vielä että tuossa myydyt 71 1-6 numerot olivat selvästi kulunempia ja kaikki liimattu jotenkuten (liimanakin lienee ollut joku h******n bostik kun oli ruskeita rantuja...itse ajattelisin huutonettiä seuranneena että tuo kuuden setti olisi jotain 1600 pateilla, mitä arvioitte??

Tässä vielä nämä vanhat myyntitilastot jos jotakuta kiinnostaa...

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1323 : 26.03.2009 klo 20:15:39 »
Noita ei voi vaan ikinä lukea, kun liimaus sanoisi heti kraks.

Mutta sitähän varten kronikat ovat...

Kukaan ei lue parin tonnin opuksia vaan säilyttää ne jossain erittäin hyvässä paikkaa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

gueletao70

• Jäsen
« Vastaus #1324 : 29.03.2009 klo 12:10:49 »
Mulla on arvosarjiksessa kannet kontaktimuovattu. Onko paljon pahempi kuin että kannet olisivat hiirenkorvilla, siis lehden arvon kannalta? Ei kai sentään ole kirjastopoistoon verrattavissa?

MTT

• Jäsen
« Vastaus #1325 : 29.03.2009 klo 18:16:36 »
Lainaus
Mulla on arvosarjiksessa kannet kontaktimuovattu. Onko paljon pahempi kuin että kannet olisivat hiirenkorvilla, siis lehden arvon kannalta? Ei kai sentään ole kirjastopoistoon verrattavissa?

Jos kannet on kontaktimuovitettu niin sarjis ei kyllä enää sen jälkeen kuulu kategriaan arvosarjis. Arvo on siis verrattavissa hiirenkorvilla olevaan tai kirjastonpoistoon. Itse kanssa oon aikoinaan syyllistynyt muutaman kirjan päällystämiseen ja noita paria olen yrittänyt myydäkin joskus mutta eihän ne oikein kaupaksi mee. Tää on kylläkin vaan mun oma mielipide, kaikkia tuo ei varmaan häiritse.

Kirjoja vaan tarttee pitää niin hyvin ettei ne pääse tuleen nuhtuiseksi.

Erittäin hyväsuojaus muuten paperikansiin on ns. "just-a-fold" kannet. Noilla saa irralliset kannet suojattua todella hyvin. Olen ite käyttänyt noita jo useita vuosia arvokkaammissa kirjoissa.

Löytyy mm seuraavasta paikasta:
http://budsartbooks.com
->haku sanalla "fold-on"
Fold-On Archival Book Jackets

-MTT

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #1326 : 31.03.2009 klo 19:19:44 »
Kostajat 1/75 (kulunut, pieni pala kannesta ja ekalta sivulta revennyt irti)
Kostajat 2/75 (kulunut)

Mikäs noiden nykyarvo on? 5€/kpl maksoin kun tuli helposti vastaan ja ei ole ennestään.
Mites 76 vuoden kolmen numeron arvot? Ja mitkäs noista olikaan harvinaisimpia?

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1327 : 31.03.2009 klo 23:51:29 »

Ei mutta arvoisat kvaaklaiset, antakaa noista oma tuomio ja hinta-arvionne, kiitos  8]

Ei kaukana ole Elren tasosta tuo huuto.netin myynti. Jos numeron 1 takakannesta puuttuu pala ja toisesta on sivut irti, niin eivät ne ole mielestäni edes near mint. Ajan patinaa Elrellä on ehkä yleisesti vähän enemmän, ainakin sen verran, että tuskin minttiä on mikään. Mutta nm-luokkaan saattaa kuulua kaikki muut paitsi se yksi, josta on selkämys vääntynyt. Tuon äskettäisen huuto.net hinnan perusteella arvioisin Elren 1-6 Texien hinnan haarukkaan 2100-2200.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #1328 : 01.04.2009 klo 01:11:24 »
Kostajat 1/75 (kulunut, pieni pala kannesta ja ekalta sivulta revennyt irti)
Kostajat 2/75 (kulunut)

Mikäs noiden nykyarvo on? 5€/kpl maksoin kun tuli helposti vastaan ja ei ole ennestään.
Mites 76 vuoden kolmen numeron arvot? Ja mitkäs noista olikaan harvinaisimpia?

2/75 on se "halpisnumero", jota on paljon liikkellä. Huuto.netissä ei ole mennyt kaupaksi edes neljällä eurolla.

Muut ovat tuntuvasti kalliimpia. Useita kymppejä hyväkuntoisina, väittäisin.

hoikolikok

• Sarjisfani
  • Uusi jäsen
« Vastaus #1329 : 05.04.2009 klo 11:43:45 »
Minulla on sellainen vuoden -74 disneyn iloiset perheet A ???kkari. Liitteet ja kaikki on mukana ja priima kuntoinen. Luin eräästä Hankalat Ankat -sarjasta (ilmestyi Aku Ankassa), että lehdellä olisi arvoa n. 70e. Nyt haluaisin myydä sen, mutta mietinkin,  minne sen myisin? Siis mikä taho maksaisi siitä sen hinnan, minkä arvoinen se on. Ajatelin mm. huuto.nettiä, mutta en tiedä onko siellä sitten järkevää myydä, koska siellä ei niin paljon tälläsiä keräilijöitä ehkä liiku.

Tietäisikö kukaan siis Helsingissä sellaista paikkaa, mihin tuon lehden voisi myydä? Jotakin asiantuntevaa antikvariaattia?    ???

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #1330 : 05.04.2009 klo 12:29:26 »
Itse olen ainakin huomannut Texeissä sen, että huutonetistä saa paljon paremman hinnan kuin antikoista. Laitat vaan sellaisen hintavarauksen, että ei lähde liian halvalla tai sitten aloitushinta riittävän korkealle (mikä on mielestäni parempi vaihtoehto kuin hintavaraus).
Keräilijöitä on huuto.net täynnä.

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #1331 : 05.04.2009 klo 14:34:56 »
Tietäisikö kukaan siis Helsingissä sellaista paikkaa, mihin tuon lehden voisi myydä? Jotakin asiantuntevaa antikvariaattia?    ???
Mikään asiantunteva tai asiaatuntematon antikvariaatti Helsingissä tai missään muuallakaan ei maksa lähellekkään tuota 70 euroa kyseisestä lehdestä, ei edes 35 euroa. Kokeile ihmeessä huuto.nettiä, ehkä joku muukin on lukenut tuon hankalat Ankat jutun.
E.T

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1332 : 05.04.2009 klo 22:25:41 »
Juuei divariin kannata myydä, jos itse haluaa sen "täyden" hinnan. Iloiset perheet -Ankka on ehjänä tosiaan varsin harvinainen. Kyseessähän on liite, jossa on irtileikattavat pelikortit, hullunkuristen tyyliin. Suhtmelkein kaikki lukijat lie leikanneet kortit irti. Huutonet on paras paikka.

Timo

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #1333 : 06.04.2009 klo 07:54:35 »
Tuon "täysi" hintahan ja arvo on tuo 70 euroa koska niin on lukenut Ankassa? Nuo hinta-arviot ja harvinaisuus arviot on sentään tehneet Akun asiantuntijat ja sana on painettu.. Mutta eikö silti ole pienintäkään, ihan pikkuriikkistä mahdollisuutta, että tuota juttua tehdessä olisi tullut pieni virhe ja kyseisen lehden harvinaisuus ja arvo olisi hiukan arvioitu yläkanttiin? Varsin harvinainen?  :police:
« Viimeksi muokattu: 06.04.2009 klo 08:17:49 kirjoittanut EetuT »
E.T

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1334 : 06.04.2009 klo 10:00:26 »
Arviot ovat aina arvioita ja hinta määräytyy aina kysynnän ja tarjonnan mukaan. Siksi kirjoitin "täyden" sitaatteihin. Kokeilemalla huuto-netistä saa varmuuden (tähänkin vois laittaa sitaattimerkit). Voi myös kokeilla hakea sulkeutuneista huutonet huutokaupoista että millä hinnalla on mennyt, mikäli noita on edes tarjolla ollut. Ehjinä siis melko harvinaisia.

Timo