Kirjoittaja Aihe: Ulkomaiset aku ankat  (Luettu 5969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

djsaukkis

• Kokenut
  • Jäsen
  • My name is Mikki, Lumikki!
Ulkomaiset aku ankat
« : 08.10.2005 klo 21:18:43 »
Kerääkö joku jonkin tietyn maalaisia aku ankkoja? Jos keräätte niin mitä?
Itseltäni löytyy kohtalaisesti: 3 italialaista topolino vuodelta 1958, yhteensä 62 kpl Kalle Anka -lehtiä vuosilta 1955-1960, Goofy vuodelta 1959, kaksi Micky Maus -lehteä vuosilta 1959 ja 1960, Donald Duck -lehtiä 11 kpl vuosilta 1959-1962 ja pari satasivuista Kalle Anka erikoisnumeroa 50-luvulta sekä uudempia Kalle Ankoja noin 50 kpl.

Yhteensä noin 135 kpl.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2005 klo 14:43:00 kirjoittanut djsaukkis »
Panin tiikerin tankkiin ja kesytin sen!

haddokki

• Jäsen
Re: Ulkomaiset aku ankat
« Vastaus #1 : 08.10.2005 klo 21:53:10 »
En kerää, mutta mulle on tainnu kertyä aika pitkälti kaikki Miki Hiir -lehdet (eli virolaiset) jostain 90-luvun alusta. Olisko vuodesta 1993 lähtien, en oo varma.

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #2 : 09.10.2005 klo 00:02:16 »
Pitää käydä noi lehdet läpi ja kaivaa noita tuolt kaapinpohjalta. Kattelen sitte tarkemmin, löytyykö kaikki. Veikkaan, että yksittäisiä numeroita puuttuu sieltä-täältä, hävinny ja joskus jääny ostamatta, jos en/kukaan tuttu käyny hakemassa (ei niitä  pelkän lehden takia oo kuitenkaa haettu :)). En kerenny tutustumaan noihin ohjeisiin ja sääntöihin tarkemmin, ni kait tonne saa vajaitaki vuosikertoja indeksoida? Pitää käydä noi ohjeet ajatuksella lävitte tässä joku ilta ku kerkee.

OKE OKE

• Jäsen
  • "Bring them to me"
« Vastaus #3 : 28.10.2005 klo 18:51:30 »
Kun käyn ulkomailla yleensä ostan paikallisen Aku Ankan/Mikki Hiiren

MEH

• Vieras
« Vastaus #4 : 02.12.2005 klo 17:13:04 »
Kun käyn ulkomailla yleensä ostan paikallisen Aku Ankan/Mikki Hiiren

Mulla sama juttu. Hyllyyn on kertyny jo pari saksalaista, virolaista, italialaista, yks bulgarialainen ja sit on viel yks lehti, se on vissiin kreikkalainen.Itse asiassa en ole käynyt kuin Kreikassa, Bulgariassa ja Espanjassa, mutta niissä on ollut noita saksalaisia ja italialaisia ankkoja myynnissä. Ja sisko toi Virosta virolaisen.

AnkkAntti

• Jäsen
« Vastaus #5 : 06.12.2005 klo 18:51:16 »
Divareista löytyy ulkomaisia taskareita 1-2€.Mutta mitäpä minä niillä tekisin kun en kuitenkaan ymmärrä,muuta kun enkkua vähän.
''Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi,korkeaa senkkiä puolestaan kaapiksi.'' Jaahas...

AkuMies

• Jäsen
« Vastaus #6 : 06.12.2005 klo 19:08:39 »
Divareista löytyy ulkomaisia taskareita 1-2€.Mutta mitäpä minä niillä tekisin kun en kuitenkaan ymmärrä,muuta kun enkkua vähän.

Ala opiskelemaan uusia kieliä! Netistä löytyy sanakirjoja esim. http://www.ilmainensanakirja.fi/ ja eikun kääntämään. Minä ainakin olen käyttänyt ulkomaisia akuja opiskelemiseen. Etenkin silloin se on helppoa, jos löytyy suomenkieliset vastineet tarinoille. Ja mielenkiintoisuutta saa mukaan, kun ottaa käsitltäväksi jonkun paljon erikoisia sanoja käsittävän tarinan, esim. Don Rosan seikkailusarjiksen.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #7 : 06.12.2005 klo 20:33:48 »
Minulla on yksi ainoa ulkolainen taskari jonka ostin ekalla Euroopan reissulla jostain tanskalaisesta divarista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

AnkkAntti

• Jäsen
« Vastaus #8 : 06.12.2005 klo 20:46:11 »
Ala opiskelemaan uusia kieliä! Netistä löytyy sanakirjoja esim. http://www.ilmainensanakirja.fi/ ja eikun kääntämään. Minä ainakin olen käyttänyt ulkomaisia akuja opiskelemiseen. Etenkin silloin se on helppoa, jos löytyy suomenkieliset vastineet tarinoille. Ja mielenkiintoisuutta saa mukaan, kun ottaa käsitltäväksi jonkun paljon erikoisia sanoja käsittävän tarinan, esim. Don Rosan seikkailusarjiksen.
En nyt sen takia jaksa ruveta opiskeleen,kotimaiset Ankat riittää.Ja koulussakin alko tänä vuonna ruotsin opiskelu,tosin ei kyllä näillä taidoilla lueta vielä yhtäkään puhekuplaa. ;D
''Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi,korkeaa senkkiä puolestaan kaapiksi.'' Jaahas...

Petteriz

• Jäsen
« Vastaus #9 : 15.12.2005 klo 20:09:24 »
En erityisesti keräile mutta olen päättänyt ostaa matkamuistoksi paikallisen akkarin jokaisesta maasta missä käyn ;) ;D .Kyproksella ostin kreikankielisen KOMI(ja lopussa joku outo merkki ???)lehden.se on luultavasyo suomeksi aku ankka(lehdessä ei lue numeroa :o)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #10 : 15.12.2005 klo 22:35:08 »
.Kyproksella ostin kreikankielisen KOMI(ja lopussa joku outo merkki )

Se on Komix meidän aakkosilla.
http://www.wolfstad.com/dcw/comic.asp?comicid=160

Timo

ZuberZakari

• Jäsen
« Vastaus #11 : 17.12.2005 klo 08:16:22 »
1 Micky Maus magazin 30.8.2005 (saksalainen) ja 1 Miki Hiir 11/2005 (virolainen). Viro on kyllä hassu kieli. Supermugavustega!

Petteriz

• Jäsen
« Vastaus #12 : 17.12.2005 klo 18:03:50 »
Se on Komix meidän aakkosilla.
http://www.wolfstad.com/dcw/comic.asp?comicid=160

Timo
Kiitti ! kyse on juuri samasta lehdestä ;D kateeksi käy noita Kyproslaisia koska Komix lehdessä on suurin osa vain niitä Rosan,Barksin ja muiden hyvien piirtäjen laatusarjoja :o