Kirjoittaja Aihe: Hellboy & Punisher  (Luettu 86228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Luikuri

• Jäsen
Re:Hellboy & Punisher
« Vastaus #30 : 11.05.2004 klo 22:03:25 »
No itse asiassa multakin meni vähän ohi tuo Hellboyn "erinomaisuus" kun luin sitä. Kieltämättä tyyli on omaperäinen ja minimalistinen mutta... tiedä sitten onko se nyt niin erinomainen. Ehkä en vain ymmärrä

tätäkään.
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Rac

• Jäsen
« Vastaus #31 : 14.05.2004 klo 18:24:49 »
Voipi tulla hiukan myöhään, mutta jos ette ole huomanneet tänään on Hellboylla ennakkonäytös Helsingin Tennispalatsissa klo 23.30. Minä ehkä menossa.

EDIT: Punisheriin liittyen. Kattelin tossa noita ikärajoja IMDB:stä ja huomasin, että se on kaikkialla (Kanada, Irlanti, Britannia, USA, muita maita ei olla vielä lisätty imdb:hen) K-18. Vakivaltainen se siis ainakin on.

Tosin kun katsoo noita muita saman ikärajan saaneita, niin ei sitä sitten tiedä:
UK:18 = Ford Fairlane - Rokkidekkari, Angel tv-sarja, Terminator, T2
Canada:18A = South Park, American Pie 2, Animal House, Dogma
Ireland:18 = Ali G Indahouse, Road Trip, Magnolia
USA:R = Matrix Trilogy, Housut Pois, Brekkariklubi, JFK
« Viimeksi muokattu: 14.05.2004 klo 22:25:49 kirjoittanut Rac »
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #32 : 16.05.2004 klo 19:41:40 »
saisi olla äo-raja.  :(
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #33 : 18.05.2004 klo 10:17:51 »
Tuomari tulee tietysti katsottua, tosin mikähän tulee olemaan elokuvan ikäraja elokuvissa ja kasetilla/DVD:llä, sillä niissä on täysin eri ikärajat.

Hellboy, ei jotenkin vaan kolahda minuun, vaikka niihin kuviin olen törmännyt hieman liikaakin ja niiden figureihin.
Joku neropatti varmaan voisi selventää kuka tämä Hellboy oikeen on? Tosin arvelen sen olevan DC:n luonnoksia?
I live, when my heroes live...

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #34 : 18.05.2004 klo 10:42:20 »
Tuomari tulee tietysti katsottua, tosin mikähän tulee olemaan elokuvan ikäraja elokuvissa ja kasetilla/DVD:llä, sillä niissä on täysin eri ikärajat.

Hellboy, ei jotenkin vaan kolahda minuun, vaikka niihin kuviin olen törmännyt hieman liikaakin ja niiden figureihin.
Joku neropatti varmaan voisi selventää kuka tämä Hellboy oikeen on? Tosin arvelen sen olevan DC:n luonnoksia?

Hellboy on Dark Horsen julkaisema ja Mike Mignolan luoma ja pääosin kirjoittama/piirtämä.

Tuota eri ikärajat- kommenttia en ymmärrä lainkaan.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #35 : 18.05.2004 klo 11:02:53 »
Voipihan se olla, että kaikille ei ole valjennut videolain poistuminen. Britanniassa ja Saksassa asia saattaa edelleen olla noin, että teatteri- ja videoversioita muovaillaan ikärajoitusten muokkaamiseksi.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #36 : 19.05.2004 klo 11:29:15 »
Hellboy on Dark Horsen julkaisema ja Mike Mignolan luoma ja pääosin kirjoittama/piirtämä.

Tuota eri ikärajat- kommenttia en ymmärrä lainkaan.
Darkhorse on hieman outo jollakin tavalla minulle. Mutta hyvä, että sekin selvisi nyt. Vaikka olen nähnyt muutamia sen sarjakuvia jossain päin maailmaa.

Sori, olen huono selittämään. Että saa nähdä mikä tulee olemaan Tuomarin ikäraja elokuvateattereissa?
Mutta sitten kun tämä tulee DVD:lle/kasetille niin ikäraja varmasti muuttuu jonkin verran.
I live, when my heroes live...

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #37 : 19.05.2004 klo 12:28:28 »
Kävin tuossa aiemmin mainitussa ennakossa katsomassa Hellboyn. Ja hyvähän se oli. Ainakin minä tykkäsin ja se riittää mulle.

Alkuperäissarjista en ole lukenut, lukuunottamatta muutami numeroita Weird Talesia, mutta nekun eivät ole Mignolaa niin niitä ei kait lasketa. Näinollen en uskollisuudesta juuri osaa sanoa juuta en jaata.

Ainut mutina oikestaan tulee paksun maskeerauksen vaikutuksesta Perlmanin puheeseen ajoittain.

Kakkososallekkin on näytetty jo vihreää valoa.
huuto.net kohteeni

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #38 : 19.05.2004 klo 17:29:43 »
Lainaus
Mutta sitten kun tämä tulee DVD:lle/kasetille niin ikäraja varmasti muuttuu jonkin verran.

VesaK ehtikin jo sanoa, mutta videolaki on siis muuttunut jo jonkin aikaa sitten. Kyllä se ikäraja varmasti tulee olemaan ihan sama dvd/vhs- julkaisussa kuin elokuvateatterissa. Ikärajasta ei ole ainakaan minulla vielä tietoa.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

Maisteri Outo

• Jäsen
  • (Ei tekstiä)
« Vastaus #39 : 20.05.2004 klo 16:00:20 »
Kävin tuossa aiemmin mainitussa ennakossa katsomassa Hellboyn. Ja hyvähän se oli.
Ainut mutina oikestaan tulee paksun maskeerauksen vaikutuksesta Perlmanin puheeseen ajoittain.

Ei sen maskeerauksen pitäisi periaatteessa vaikuttaa puheen selvyyteen itse valmiissa leffassa pätkääkään. Leffathan yleensä säännönmukaisesti jälkiäänitetään (kun ne kuvauspaikat ovat niin meluisia, mikit ovat huonosti, yms.), ja tuskin Perlman siellä äänitysstudiossa hengaili maskit päällä.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2004 klo 16:01:35 kirjoittanut Maisteri Outo »

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #40 : 21.05.2004 klo 01:41:33 »
No ei pitäisikään. Mutta siltä se vain kuulosti, erityisesti s:t minun korvaani aiheuttivat ongelmia.

Ja muistelen kuulleeni vastaavia huhuja leffan kuvauksen aikoihin, mutta niistä en mene takuuseen.
huuto.net kohteeni

Rac

• Jäsen
« Vastaus #41 : 21.05.2004 klo 23:31:46 »
Sori, olen huono selittämään. Että saa nähdä mikä tulee olemaan Tuomarin ikäraja elokuvateattereissa?

Suomen ikäraja on luultavammin K-15. DVD:llä/videolla se on sama, ellei leffa ole ratkaisevasti pidempi tai lyhyempi kuin teatteriversio. Esim. LotR:ien teatteriversiot olivat K-11, mutta SEE:t K-15.

Pari vuotta sitten käyttöön otettujen uusien ikärajojen takia vanhat leffat saavat nyt uudet ikärajat tullessaan dvd:lle/videolle, koska esim. K-16 rajaa ei enää ole olemassa joten se on automaattisesti K-15. Toisinkin voi tapahtua: Apinoiden Planeetan valloitus oli teattereissa K-16, mutta dvd:llä K-18.

Hellboylla uusi ennakko Night Visions -festareilla 4.6 Helsingin Bio Rexissä klo 23.00. Edelliseen ennakkoon en pääsyt, joten koitetaan nyt tähän. Ei jaksaisi nääs odottaa sinne 11. päivään. 9.6 on tosin taas ennakkoita.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #42 : 26.05.2004 klo 12:52:54 »
Hellboy oli oikein hyvä, nostaisin sinne jonnekin X- Men 2/Batman Returns- maastoon sarjakuvasovitusten joukossa. Toimii ihan omana elokuvanaankin. Enemmän aatoksia aiheesta:

http://www.elitisti.com/review.php?id=10356&page=1

Niin, ja tuota puheen epäselvyyttä en kyllä allekirjoita.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2004 klo 12:58:17 kirjoittanut Ilja Rautsi »

JV

• Jäsen
« Vastaus #43 : 31.05.2004 klo 19:48:39 »
Minustakin Hellboy on onnistuneimpia supersankarisarjakuvista elokuvaksi käännöksiä. Ehkä siksi, etten ole sarjakuva HEllboyta paljoakaan lukenut. Minua ei ole nämä viime aikojen Marvel-elokuvat kiinnostaneet enää lainkaan. X-menissäkin, joka sinällään onkin ihan laatuactionia, häiritsee se, että ilman mitään syytä kaikki hahmot ja skenaariot on muuteltu aivan mullin mallin.

Minä alan olla ehkä jo vähän vanha noille action-elokuville ( mutta en kylläkään supersankarisarjakuville), Matrixit on kyllä potkineet täpöllä.

Mutta Hellboy, tietyistä hieman banaaleista kohdistaan huolimatta komeaa tuotosta, ja erityisesti päähenkilö itse on toteutettu hienosti ja uskollisesti sarjakuvalle.

Onkos tulevasta Batman-elokuvasta tietoa, milloin se olisi Suomeen rantautumassa, tai milloin se jenkeissä ilmestyy?

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #44 : 01.06.2004 klo 04:36:33 »
Onkos tulevasta Batman-elokuvasta tietoa, milloin se olisi Suomeen rantautumassa, tai milloin se jenkeissä ilmestyy?

Ennakkotietojen perusteella maailman ensi-ilta olisi vasta heinäkuussa 2005, Suomi seurannee pienellä viiveellä perässä...

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)