Kirjoittaja Aihe: Kramers Ergot?  (Luettu 3408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JV

• Jäsen
Kramers Ergot?
« : 03.10.2005 klo 20:26:53 »
Onko joku tutustunut kovasti kehuttuihin Kramers Ergot -antologioihin, ja mahtaisiko niitä saada jostain kotoisasta maastamme?

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
Re: Kramers Ergot?
« Vastaus #1 : 03.10.2005 klo 22:55:48 »
Onko joku tutustunut kovasti kehuttuihin Kramers Ergot -antologioihin, ja mahtaisiko niitä saada jostain kotoisasta maastamme?

Akateemisen kautta saa... Helsingissä ovat sijoittaneet ne sarjakuvahyllyn sijaan yläkertaan graafisen suunnittelun puolelle. En tiedä miksi.

Minun makuuni tämän hetken paras antologia. Komeat puitteet (satoja täysin nelivärisiä sivuja hyvällä paperilla ja isossa koossa) jo sinällään vaikuttavat. Hyvällä näkemyksellä yhdistelty artsua ja kerronnallisuutta. Intuituolla koossa pidetystä kokonaisuudesta olen kuitenkin eniten vaikuttunut.

Muistaakseni Römpötin Harri viimeisimmän (#5) numeron teilasi Sarjainfossa huumehaahuiluna tai taidekoululaisten kokeilualustana. Halpaa kritiikkiä. Mielestäni tämä on jotain täysin muuta. Harkittua ja kestävää sisältöä, vapaata tahtoa tehdä jotain toisin, oman pään mukaan. Pari viimeisintä Kramer'sia ovat minulla ne eniten luvussa kuluneet viimeaikaiset julkaisut... pakko palata niihin yhä uudelleen. Mutta joo, jakavat mielipiteitä.

Avodahin sivuilta lisää:

http://www.avodahbooks.com/

JV

• Jäsen
« Vastaus #2 : 04.10.2005 klo 18:37:41 »
Kiitos vastauksesta. Pitää Akateemisessa tutustua, jos ei Istanbulista löydy. On kyllä aika hurja hinta ainakin Akateemisen sivuilla. Selittänee myös miksi se on graaf. suunnittelijoiden osastolle laitettu- sillä puolella kun tuo melkeinpä pistää silmään edullisuudellaan...

JV

• Jäsen
« Vastaus #3 : 10.12.2005 klo 15:41:56 »
Jouh, sainkin antoloogian lainaan opettajaltani Rojulta, ja kyllähän se varsin sykähdyttävä paketti on. Jos se omalla rahalla olisin ostanut, olisin kyllä vähän turhautunut suttuisten luonnossivujen runsautta, mutta se on varmaan linjanvalintakysymys, muutoinkin kirja suosii faux-naivismia ja uus-art bruttia, ja onhan niissäkin joitan aika oivaltavia ja jänskiä juttuja, itse kallistuin kuitenkin diggailemaan j arvostamaan enemmän Huizengan, Waren, jordan Cranen, Dieckin Huberin ja Farnerin töistä ( tai tommosia nimiä ainakin olin laittanut itelleni muistiin jatkotutustumisiin). Souther Salazar olikin aika lailla pettymys- kotisivujensa kuvamateriaalia olen vain aiemmin diggaillut.

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Vastaus #4 : 12.12.2005 klo 07:44:52 »
Jos se omalla rahalla olisin ostanut, olisin kyllä vähän turhautunut suttuisten luonnossivujen runsautta, mutta se on varmaan linjanvalintakysymys, muutoinkin kirja suosii faux-naivismia ja uus-art bruttia, ja onhan niissäkin joitan aika oivaltavia ja jänskiä juttuja

Mielestäni tässä on 'linjanvalintakysymyksen' sijaan enemmänkin kyse siitä, että nuo luonnoskirjoihin tehdyt sarjakuvat pyritään tuomaan esille sellaisina kuin ne näistä kirjoista luettuna ehkä voisi kokea. Se, että albumissa on paljon graafisesti hiottua sarjakuvaa, vielä alleviivaa tätä. Aika rujostihan luonnoskirjaskanneja on taittoon läiskitty. Kiva kontrasti yleisen prameuden kanssa.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Vs: Kramers Ergot?
« Vastaus #5 : 08.09.2008 klo 19:11:48 »
Kramers Ergot 5 on taas arvioitu sarjakuvamuodossa.