Oma henkilökohtainen mielipiteeni tästä vakavasta ja puhuttelevasta aiheesta on se, että Aku Ankasta on jonkin verran haittaa muille sarjakuville. Tunnen ihmisiä, jotka pitävät, että kaikki sarjakuvat, jotka poikkeavat jotenkin B. Virtasesta tai Aku Ankasta ovat jotenkin kummallisia. Aku Ankkaa syötetään joka suunnasta jatkuvasti. Heti kun lapsi on syntynyt, niin hän tihrustaa pienillä silmillään lastenvaunun reunassa roikkuvia Hessuja, Tikuja ja Takuja.
Kun olen kertonut joillekin ihmisille, että piirrän sarjakuvaa, niin he ovat kysyneet, että piirränkö Akua tms. Silloin tekisi mieli kysyä, että "mitä ihmeen järkeä siinä olisi? Haloo! Haloo!", mutta koska olen kiltti ja hyvin kasvatettu, niin tyynenä sanon vain, että "Ei, enpä piirrä Akua en".
Muutenkin ihmisten on vaikea joskus ymmärtää, että joku tekee jotain muuta, kuin jo valmiiksi keksittyä juttua... tämäkin voi olla osittain Akun ansiota. Kun kerran piirsin kuvan, jossa pieni tyttö juoksee niityllä perhosen perässä, niin kuvan nähneet ihmiset päättelivät, että tyttö on Pikku-Myy... vaikka ainoa yhtäläisyys pikkumyyhyn oli sukupuoli ja punertava vaatetus.
Nyt kaikki luulevat, että olen Aku-vihaaja. En ole. Pidän Rosan ja Barksin teoksista oikein kovasti. Ankkoja tuputetaan vain sellaisella vimmalla, että muut jäävät väkisinkin jalkoihin.
Väittäisin, että suurin osa suomalaisista, ei tunne muuta sarjakuvaa, kuin Aku Ankka, Asterix, Lucky Luke, Mustanaamio, B. Virtanen ja Viivi ja Wagner. Ja noistakaan moni ei lue muuta, kuin Akua.