Kirjoittaja Aihe: Liikenteen määrä webbisarjakuvissa  (Luettu 3544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JussiP

• Jäsen
  • Muutoksen tuulipuvut
Liikenteen määrä webbisarjakuvissa
« : 24.09.2005 klo 14:08:38 »
Moi

Kävin läpi webbisarjikseni logeja läpi kun mieleen putkahti pari kysymystä. Eli kuinka paljon sivuhakuja webbisarjiksilla keskimäärin on? (vaan sarjiksilla, ei lasketa oheissäläsivuja) Oma tulokseni vajaan vuoden mittauksella: sivuhakuja on keskimäärin 5700 päivässä, suurin yksittäinen hakumäärä on ollut 115 000. (tilastotiedefriikeille todettakoon, että keskihajonta on 9653 ja mediaani 4016)

Miten muilla kvaakkilaisilla webbisarjakuvan pitäjillä? Postatkaa lukunne alle.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
Re: Liikenteen määrä webbisarjakuvissa
« Vastaus #1 : 31.01.2006 klo 16:50:15 »
Moi

Kävin läpi webbisarjikseni logeja läpi kun mieleen putkahti pari kysymystä. Eli kuinka paljon sivuhakuja webbisarjiksilla keskimäärin on? (vaan sarjiksilla, ei lasketa oheissäläsivuja) Oma tulokseni vajaan vuoden mittauksella: sivuhakuja on keskimäärin 5700 päivässä, suurin yksittäinen hakumäärä on ollut 115 000. (tilastotiedefriikeille todettakoon, että keskihajonta on 9653 ja mediaani 4016)

Miten muilla kvaakkilaisilla webbisarjakuvan pitäjillä? Postatkaa lukunne alle.
Mitä nämä luvut tarkoittavat? Voisitko selventää niitä.Koska sivuhaut eivät sano mitään kävijämääristä. Kannattaa kiinnittää tilastoissa eri IP-osoitteiden määrään, se antaa vähän tarkemman kuvan käyttäjämääristä.

JV

• Jäsen
« Vastaus #2 : 31.01.2006 klo 19:56:22 »
Milläs noi log infot saisi itselleen näkyviin? Tarvitseeko siinä käyttää jotain ketkuohjelmaa, vai kuuluuko se webbihotellien palveluun? Minulla on Elisan kautta kotisivutilani. 

Vai voiko komennon kirjoittaa html-koodiin?

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #3 : 31.01.2006 klo 20:27:07 »
Milläs noi log infot saisi itselleen näkyviin? Tarvitseeko siinä käyttää jotain ketkuohjelmaa, vai kuuluuko se webbihotellien palveluun? Minulla on Elisan kautta kotisivutilani. 
Vai voiko komennon kirjoittaa html-koodiin?

Ei statistiikkoja valitettavasti saa tavallisilta kotisivuilta, pitää olla oma domain ja se web-hotellissa tai omalla serverillä. Webalizer mm. osaa lukea access.log -tiedostoa. Niissäkin on osa sivunlatauksista kateissa kun joku lukee proxyn kautta. Ei niihin kannata hirveästi luottaa.

Tavalliselle kotisivulle voi laittaa laskurin. Se kertoo aika hyvin kävijät. googleen counter ja varmaan löytyy tai Elisan tukisivuillakin voi olla ohjeita. En muista, on itselläkin kyllä kotisivut Elisalla.

JV

• Jäsen
« Vastaus #4 : 31.01.2006 klo 20:36:48 »
Kiitti Justus. On minulla yhdellä sivulla ollut laskuri, mutta semmoinen on eräänlainen esteettinen haitta, vaikka semmoisen aika näkymättömiin saakin piilotettua...

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 31.01.2006 klo 20:43:59 »
Minulla on oma domaini, joten sieltä tilastot näkee. Tällainen kuvaelma syntyi tammikuun kävijöistä: http://www.ungroup.net/jjntemp/kavijat.gif Noista luvuista siis tuo "vierailujen määrä" on se, mitä pitää katsoa. Muilla ei ole väliä. Melko hiljaista.. silloin kun päivitin Desert Rocksia säännöllisesti päivittäinen keskiarvo oli 600-700 kävijän tienoilla, nyt vajaa 300.

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
« Vastaus #6 : 06.03.2006 klo 17:58:56 »
Tavalliselle kotisivulle voi laittaa laskurin. Se kertoo aika hyvin kävijät. googleen counter ja varmaan löytyy tai Elisan tukisivuillakin voi olla ohjeita. En muista, on itselläkin kyllä kotisivut Elisalla.
Tuo laskuri on aika kinkkinen juttu koska sivustoille voi laittaa minkälaisen laskurin tahansa ja itse päivittää sinne lukuja mielensä mukaan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #7 : 06.03.2006 klo 18:00:36 »
Tuo laskuri on aika kinkkinen juttu koska sivustoille voi laittaa minkälaisen laskurin tahansa ja itse päivittää sinne lukuja mielensä mukaan.
No joo, mutta jos pistää sivuilleen laskurin saadakseen itselleen edes jonkinlaista arviota kävijämääristä, niin kyllähän se toimii. Tuskin kukaan sellaisessa tilanteessa kävisi pistämässä lukuun vähän ekstraa. "Kappas, kahdessa sekunnissa miljardi kävijää, taidan olla aika suosittu."
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #8 : 06.03.2006 klo 18:58:52 »
Ei kävijöiden tarkempaan erittelyyn mitään omia domaineja tarvita! Laskuritkin alkavat olla jo vähän mennyttä aikaa.

Netissä on useampia ilmaisia kotisivuille liitettäviä ohjelmia, jotka sitten tekevät vaikka mitä tilastoja kävijöistä kuten kävijöiden webin selailu ohjelmistosta, auinpaikasta, palveluntarjoajasta jne.

Itse olen hyväksi havainnut entisen nedstats basicin, nykyisen WebStats4U, joka tyhmästä nimestään huolimatta on aika mukava pikku lisä sivuille. http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=1&id=719681 nopeasti hain esimerkiksi jonkun foorumin tilastot.