Itsehän missasin sarjisfestivaalit remontin vuoksi (wihii, se alkaa olla voiton puolella) mutta kommentoisin silti tuota sisäpiirisyytelmää.
Lappeenrannan ainoana (?) Kvaakkaajana en pääse nautiskelemaan säännöllisistä miiteistä, mutta muutaman kerran muita kvaakkaajia tavattuani en silti voi itkeskellä sisäpiirimäisyydestä. Itse ainakin koen jo nyt saaneeni uusia tuttavuuksia ja virikkeitä ajatuksilleni. Kunhan aikataulut osuvat kohdilleen niin aion kyllä suunnata miitteihin muille paikkakunnille jatkossakin (ja järkätä sen oman tänne sopivana aikana, ks. remontti...) ja ensi vuoden festareille pitää ehdottomasti päästä!
Missä tahansa uusissa harrastuksissa on yleensä niin, ettei kukaan sellainen ihminen voi minua tuntea, jos ei ole koskaan nähnyt. Saattaapa olla niinkin, että ne muut, jotka ovat jo toisensa tavanneet, suorastaan tuntevat toisensa ja puhuvat keskenään. Mutta mielestäni tämä ei ole sisäpiirimäisyyttä vaan normaali ilmiö. Kyllä minäkin oletusarvoisesti juttelen enemmän sellaisten ihmisten kanssa, jotka tunnen, kuin sellaisten, joita en tunne.
Vaan "sisäpiireihin pääsee" tai "ihmisiin tutustuu" menemällä mukaan ja avaamalla suunsa. Olen kokenut että kvaakkaajat ovat varsin avointa porukkaa ja ottavat mielellään uusia ihmisiä mukaan joukkoon.
Tai kenties mystisen tutustumistaitoni salaisuus on irkkaaminen, sillä miitteihin uskaltauduin juuri sen perusteella, että olin päässyt tutustumaan väkeen foorumin lisäksi #kvaak.fi irkkikanavalla.