Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 614701 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
Re: Luonnokset
« Vastaus #555 : 13.07.2005 klo 14:38:40 »
Lomailla tässä pitäsi, mutta näytää siltä, että mulla on ainakin sata projektia kesken.

Yksi tämmöinen on erään  kaverin käsikirjoittama ja mun piirätmistä odottava tarina.
Sen nimi on Kielo ja tarkoitus olisi tehdä n. 15 sivunen tarina matkasta tuonelaan...
Olen tehnyt paljon lunnostelua ja muutaman koe sivun.
Veli on kritisoinut ruutusommitteluani ja miten ahtaita ruudut ovat. Eikä värityskään näytä toimivan. Kaipaisin kommentti juuri ruutusommittelusta, koska ruutujako on vielä kesken, mutta sivujako on jotenkin kondiksessa.
Elikkä mielyttääkö ensinäkin tyyli silmää ja saako kuvista selvää jne.
http://www.virhe.org/kuva.php?id=63559

Sitten on tehty muutamia hahmolunnos ja tussaus harjoituksia.
Jotenkin tuntuu etten minulla ole tarpeeksi itsekuria säntilliseen varjostukseen.
Ylemmissä kuvissa se karkasi käsistä ja alemmat naamat ovat vain ääriviivoja. :P
http://www.virhe.org/kuva.php?id=63530

ja sitten kansikuva ehdotus yhteen agentti sarjakuvaan:
http://www.virhe.org/kuva.php?id=63493

Tertsin tyylistä minä sitten tykkään. Vaikka onkin tuota Belgialaista vaikutusta näkyvistä, hahmot ovat tarpeeksi jämäkkiä minun makuun.

Kitarin hahmojen liikkeet on vähän jäykkiä. Muuten kelpo jälkeä. Kaipailevat kunnon mustaa

Jennyn tytöstä on tulossa  (tullut?) hieno. Sivuillasi kun olen käynyt niin hahmot on ollut jotenkin jäykkiä ja semmoisissa kliseisissä manga asennoissa. Tämä ei ole ihan semmoinen. Tykkään :)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #556 : 18.07.2005 klo 14:18:13 »
Pistetäänpä luonnoksiin, kun on vähän suttu.

http://koti.mbnet.fi/hazart/sam_fisher_net.jpg

Tertsi: Hyvä tyyli sulla edelleen. Mitäs sitä muuta voi sanoa. Luonnoksia on kiva tsekkailla.

Warda: Sulla on lupaava tyyli sarjiksiin. Jatka treeniä ja hyvä tulee. Kansi ei yltänyt jotenkin samalle tasolle, kuin nuo muut.

8]

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #557 : 18.07.2005 klo 16:09:19 »
Kommentoidaan nyt vaan Wardaa. Tertsiä ja Hazartia on tullut kehuttua jo vanhastaan.

Aluksi, jälki on pahuksen kiinnostavaa ja epätavallista. Pienellä hiomisella tuosta saa komeaa luettavaa.

Sarjakuvan ruutujako.  Säännöllisemmät, tasamuotoisemmat ruudut rauhoittaisivat sivua. Ihan jo tälläkin asettelulla. Ehkä yksi iso ruutu aluksi ja neljä tasakokoista perään olisi myös toimiva ratkaisu. Tulisi alussa heti määritettyä paikka ja muissa voisi tausta jäädä viitteelliseksi tai pois kokonaan.

Skannatessa tai skannauksen jälkeen pitäisi myös saada musta säädettyä ihan mustaksi. Tukevoittaisi yleisilmettä melkoisesti, eikä värityskään sitten tulisi niin rajusti päälle.

Tuo "pelkkä ääriviiva" kuvitustyyli näyttäisi sopivan sinulle. Löytyy tuota persoonallisuutta viivasta sen verran paljon.

Kansikuvassa on mielestäni ongelmana se, että hahmot on ripoteltu melko tasavälein ja kovasti varoen etteivät mene päällekkäin. Ihan suotta. Anna mennä vaan. Tulee paremman näköistä jos ovat enemmän rykelmässä, vaikkei katsoja sitten koko tehtyä työtä näekkään.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #558 : 19.08.2005 klo 00:07:25 »
Oltiin pari viikkoa Englannissa ja tuli istuttua "muutama" kerta pubissa. Tässä pari pikaista kuulakärkikynällä muistilehtiön takasivuille suhattua luonnosta ko. laitoksista (tai lähinnä niiden puutarhoista, jotka toimittivat terassin virkaa ja hyvin toimittivatkin).

-------------------

-------------------
Klik klik --> Sarjisblogini

Jho

• Jäsen
« Vastaus #559 : 19.08.2005 klo 13:15:54 »
Hanna: Harmikseni joudun sanomaan että piirustuksesi eivät paljoa napanneet, tuo pensasaita tuossa yhdessä on kyllä kiva. Mutta jostain syystä eivät vain osuneet mieltymyksieni mukaisesti yhteen... MUTTA, sarjakuvasi kotisivuillasi iskivät sitten senkin edestä, onneksi katsoin ne, päivä pelastui.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #560 : 19.08.2005 klo 13:41:19 »
Hanna: Harmikseni joudun sanomaan että piirustuksesi eivät paljoa napanneet, tuo pensasaita tuossa yhdessä on kyllä kiva. Mutta jostain syystä eivät vain osuneet mieltymyksieni mukaisesti yhteen...

Makuja on monenlaisia, enkä oikein uskonut että nämä kovin kummoisia luonnoksia olisivatkaan, ajattelinpahan vain laittaa pitkästä aikaa jotakin esille myös omista pöytälaatikoistani. Kiva että sarjikset kuitenkin upposivat ;)

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #561 : 19.08.2005 klo 14:12:17 »
Matkamuistot ja -luonnokset on aina itselle mieleisiä, ei ehkä niinkään muille.

Näissä kolmessa, Hanna, olet mielestäni ollut turhantarkkana, jonka takia pelkkä fiilistely hiukan uupuu. Keskikuva paras, siinä on "eloa" vaikkakin puu voisi olla enempi painotettu, sillä ehkä kuva "syventyisi".
Muuten oot liian turhantarkasti piirrellyt kaikki tiiliskivet, ne olisi voinut vain "hintata" pikku varjoilla. Luonnokset saa "elään" jos niitä pelkistelee ja omasta mielestäni on yhtä tärkeää se mitä EI piirrä .. Luonnoksista voi riisua paljonkin ennen kuin kokonaisuus siitä kärsii ..

-- j --
« Viimeksi muokattu: 19.08.2005 klo 14:13:51 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #562 : 19.08.2005 klo 16:15:46 »
Näissä kolmessa, Hanna, olet mielestäni ollut turhantarkkana, jonka takia pelkkä fiilistely hiukan uupuu.
...
Muuten oot liian turhantarkasti piirrellyt kaikki tiiliskivet, ne olisi voinut vain "hintata" pikku varjoilla.

Nysväys ja näpertely on toinen nimeni, valitettavasti :-\

Jho

• Jäsen
« Vastaus #563 : 19.08.2005 klo 17:25:04 »
Itse olen tuossa samaa mieltä Hannan kanssa, tykkään omiin töihini nimenomaan tunkea mahdollisimman paljon yksityiskohtia. Tiedän kuitenkin mitä tarkoitat, kuvista tulee kovasti sekavan näköisiä tällä tavalla, mutta se ei ainakaan minua tässä yhtään haittaa. Monia muita kylläkin.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #564 : 19.08.2005 klo 23:13:28 »
Jenny: tyylikästä ja liikehtivää mangaa. Punainen väri tekee kivan säväyksen.

Kitani: Hyvä luonnos ja hyvät asennot hahmoilla
Lohikäärmeessä nyt häiritsee aika vahvasti nuo "ulokkeet" ;), Kalevalaa tai ei.
Sommittelussa (alaosa) jokin saattaisi kaivata hieman hiomista,
mutten osaa sitä nyt ihan eritellä, saati ole varma onko sittenkään tarvetta...

Tertsi: hyvää sketsausjälkeä. Eniten pidin toisen sivun alalaidan hahmosta,
josta muuten tuli mieleen Kirk Douglas.

Hazart: Luonnokseksi aika viimeistellyn oloinen :).
Mielenkiintoista nähdä valmiina. Tyylikästä production art -meininkiä.

Warda:
Ensimmäisen linkkisi eka ja viimeinen ruutu miellyttivät. Toinen ruutu on myös ok.
Ruutujako voisi olla hitusen tarkempi, samoin puhekuplien linjat voisivat olla suorempia. Mutta ei mitään koneentarkkaa tietenkään.

Pidin tuosta venyneestä tyylistä ensimmäisessä ruudussa jossa se toimii hyvin, mutta sama hahmo vasemmassa alareunassa ei ainakaan minua oikein miellyttänyt (vääntynyt leuka ja nenä).
Koko sarjis ekan ruudun taiteellisella, mutta "realistisemmalla"
otteella olisi vakuuttava ja omaperäinen tyylillisesti.

Hanna:
Pidän eniten toisesta kuvasta. Samoin ekan (todella yksityiskohtaisesta, ehkä liiankin)
pensasaidasta. Paitsi siinä tuo päivänvarjon XXXX-merkki korostunee liikaa, vaikka varmaan alunperin siinä olikin.
Kolmannen kuvan seinäkuviointi on kiva.

----

Luonnoksia/töherryksiä löytyy tonneittain, kun niitä  on aina tullut oppitunneilla väsättyä.
Tässä muutamia sketsejä ja höperyyksiä viime ajoilta.

Tuosta ensimmäisen konseptista on juliste ja useampikin.

Tuleviin sarjakuviini liittyviä:

Vaiheet animaationa: luonnos -> tussaus -> valmis.

Vielä toinen vaiheineen: luonnos -> tussaus -> väritys -> A4-sarjissivu:

Lisää sketsejä: 1 2 3 4 5
« Viimeksi muokattu: 20.08.2005 klo 00:08:54 kirjoittanut Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #566 : 26.08.2005 klo 21:36:15 »
Tero: Kivaa kaarevuutta. Kaupunki on hyvin luonnosteltu.
Toisessa luonnoksessa on mielenkiintoisimpia ideoita (paitsi ylin haalea "kenkätalo" kaipaa vielä jotain säätöä). Kolmannessa sivussa alempi talo on jännä. "Warped"-meinigistä tulee muuten aina Day of the Tentacle mieleen (näin siis yleisesti, tyylisi on siihen verrattuna ihan erilaista), siinä kun se on viety todella makean sarjakuvamaisesti överiksi.
----

Peura:
« Viimeksi muokattu: 26.08.2005 klo 21:44:45 kirjoittanut Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

cimeon

• ei oikein mikään..eikä edes arasta
  • Uusi jäsen
  • kuolema kättelee
hei vaan..
« Vastaus #567 : 16.09.2005 klo 17:34:14 »
okei..oon alotellu piirtämään vähän kaikennäköistä lyijykynällä n.pari vuotta sitten, mutta en ole yhtään varma mihin kategoriaan tyylini kuuluu, enkä pidä sitä niikään tärkeänä. Mutta jos joku voi jeesata mua tän kysymyksen kanssa ni se ois oikein ´jees :

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #568 : 16.09.2005 klo 17:48:06 »
No siirsin viestisi tähän Luonnoksia-ketjuun ja eiköhän se tähän sovi ihan hyvin. Jatkossa voi sitten pistää näitä tämän lisäksi (ei tietenkään kaikkiin samoja) ketjuihin Kynsintää ja raatelua collectors edition sekä Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Sika

• Jäsen
« Vastaus #569 : 17.10.2005 klo 20:15:46 »
Moro!
Pitkästä aikaa laitan tänne jotain söhryjäni. Tässä tämmönen piirros vaan jonka sitten jaksoin vielä värittää, taustahan siitä puuttus, mut eipä tässä oikein kerkiä tekemään kun pitää takasin inttiin huiskahtaa.