Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 614822 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
Re:Luonnokset
« Vastaus #435 : 13.11.2004 klo 17:57:49 »
Ja taas, mää en jaksa. Onko joku säätänyt tän sivuston pieleen niin, että selain lataa aina formitkin uudestaan, onko vika selaimessa vai mitä... Jos sessio ehtii ekspiroitua viestiä kirjoittaessa, niin teksti vaan katoaa, painoi sitten mitä nappia tahansa.

Kuvat saattais näkyä sulla siksi, että olet ehkä käynyt omalla sivulla tai katsellut kuvia suoraan, ja sitten selain löytää ne välimuistista kvaakkiin mennessäsi. Vai?

Se mies oli tosiaan korvaviallinen, köh, kiitos huomion kiinnittämisestä asiaan. En ihan hiffannut mitä tarkoitat "vängällä", mutta kokeilin väännellä leukaperien muotoa ja leuan linjaa miksi ikinä ja päädyin palauttaan siten kuin ne tossa on, ei näyttänyt hyvältä. Yks mikä ehkä litistää sen liian lytässä ja alhaalla olevan korvan lisäksi vois olla että toi on väärin varjostettu. Ja ehkä että nenä ois vieläkin vinossa... No mutta joo. Toi on mun kasvojen kuolonkulmani, pitkään en piirtänyt naamoja noin lainkaan koska siitä ei tullut mitään. Eli siis huomiot on tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2004 klo 18:08:26 kirjoittanut ökpö »
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #436 : 13.11.2004 klo 18:31:37 »
Jokela: seisova krokotiili, mmh, ehkä, tuo jossain määrin säkkimäinen keskivartalo antaa semmoista pukuvaikutelmaa. Mahapanssari paikoilleen ja lisää kommentteja tulee.

Ökpö: Nyt ei ole kumimainen  :-[  Ongelmasi voi olla siinä että vaikka silmät ja nenän pää ovat samassa kulmassa ei nenän varsi vastaa sitä, lisäksi suun ja leuan kulma loivenee verrattuna silmiin mikä aihettaa kiertoa kasvoissa. En tiedä vängästä, mutta kuvassa leuan vasen puoli voisi olla hieman pyöreämpi, samalla kun kulmaa muuttaa siirtyy leuan keskikohta hieman, jolloin myös oikea puoli levenee hiukan eikä tule noin jyrkkänä alas.  

Pystyyköhän näiden ohjeiden pohjalta tekemään mitään...
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Vastaus #437 : 14.11.2004 klo 12:41:20 »
Jaahah, nyt ei näy kuvia enää ollenkaan... Jos ketä kiinnostaa, niin löytyy tuolta "paarustukset" -linkin sivulta... Vaikka taidatte jo olla ihan tarpeeksenne nähnyt näitä mun sutturoita :)

Ongelmasi voi olla siinä että vaikka silmät ja nenän pää ovat samassa kulmassa ei nenän varsi vastaa sitä, lisäksi suun ja leuan kulma loivenee verrattuna silmiin mikä aihettaa kiertoa kasvoissa.  ..

Joo. Taisin tajuta... Kiitos debuggauksesta.

Leukaluun "pakeneminen" korvaa kohti voi tulla siitä että luen mangaa ja siinähän ihmisillä on usein aika kolmiomaiset kasvot. Oikeilla ihmisillä leuan linja tosiaan kulkee yleensä alempana ja pyöreämpänä. Eyäh...
« Viimeksi muokattu: 14.11.2004 klo 12:42:38 kirjoittanut ökpö »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #438 : 15.11.2004 klo 22:45:03 »
Jokisalon töitä kommentoinkin kynsiketjussa. Tuota viimeistä täytyy silti vielä hehkuttaa. Aikamoista digimaalausta! Guud Guud!!! Jokelan ja Ökpön työt ei jostain syystä näy...? Piiiiiitkästä aikaa tartuin kynään ja suhersin jotain luonnosta ihan päästä vain. Perusnaama tuli. Pistänpä näytille, jotta muistatte, että olen vielä hengissä...

Edit: Otin kuvan pois foorumia rumentamasta...

8)
« Viimeksi muokattu: 20.11.2004 klo 22:40:00 kirjoittanut Hazart »

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #439 : 15.11.2004 klo 23:08:46 »
.. Jokelan ja Ökpön työt ei jostain syystä näy...? ..

Ghost in the Machine!?! .. Joo, outoa. Tarvii hieroa aivonystyröitä joku toinen päivä että pulma ratkeaisi ..

Muuten voi tehdä kai näin -- linkki mun ´kuvakansioon´ (jos nyt sillä lailla toimii?!?)
ja ´tupla-naps´ kuvanimekettä vaan.

Staalo_3 & _5 on pikaisia luonnoksia kun pohdittiin Kvaak-sarjista. Enempää ne ei kehity varmaankaan ..
Raamit_1 on pari strippiä sarjiksesta joka kävi Kemissä .. Niitä on lisääkin näytille mutta mää ´hienosäädän´ tekniikat ensin ..

-- j --

edit : oma selaimeni näyttää kuvat, näkeekös niitä sitten kukaan muu?  
« Viimeksi muokattu: 15.11.2004 klo 23:15:20 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #440 : 15.11.2004 klo 23:14:06 »
Kyl ne Jokela näkyy tuollain, kun menee servulle suoraan. Kivaa tuo sarjisjälki.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Vastaus #441 : 16.11.2004 klo 16:04:38 »
Jokelan ja Ökpön työt ei jostain syystä näy...?

No jos vaikka nyt näkyis, kun lisäsin kvaak.fi:n sallittujen linkittäjien listalle myös tohon yhteen hakemistoon. Saatiin muuten viikonloppuna selville, että Netsonicilla on yhä nimipalvelussa meille IP joka vanheni jo kesäkuussa. Siis Netsonicin asiakkaat eivät edes voi nähdä meidän sivuja... Oliskohan esim. Hanna kyseisen lafkan onnellisia asiakkaita...

...

Hazartin kuvan kasvojen profiili piirretty mielestäni hyvin, kasvonpiirteet ovat vähän sellaiset "hiljaisen miekkasankarin" näköiset tiukkoine huulineen ja terävine nenineen. Myös tukka on hauska.

...Sitten tässä oli aiemmin pitkä lista anatomiajuttuja jotka mielestäni eivät olleet teknisesti oikein, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna koko lista oli ihan pöljä. Jos tavoitteenasi on piirtää realistinen pää, niin kannattaa opiskella ihmisen anatomiaa ja esim. juurikin pään mittasuhteita ja piirtää mallista. Jos tavoitteena oli karikatyyri ja tiedät ihan hyvin miten ihmisen mittasuhteet menevät niin sitten ei mitään, jees poks ja erinomaista, väistyn takavasemmalle.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2004 klo 21:12:43 kirjoittanut ökpö »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #442 : 16.11.2004 klo 22:38:23 »
Tattis Ökpö kommenteista. Nyt näkyy tuo kuvasi. Se on hieno. Olen kade noista varjostuksista. Olen alkanut treenailemaan niitä itse juuri. Piirtämäsi mies on jotenkin sellainen klassinen seikkailijatyyppi tai siis tuo mieleeni sellaisen. Teitkö mallista vai päästä? Tuo minun ukkoni on ankean kankea, mutta tulipahan piirrettyä pitkästä aikaa.

8)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #443 : 18.11.2004 klo 23:52:38 »
Ökpön miehen kasvot on todella varmaotteinen ja ilmeikäs. Todella hyvä katse. Ei löydy vikaa vaikka etsimällä etsii.

Taidat olla alalla.

Tahtoo nähdä lisää. :)

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Vastaus #444 : 20.11.2004 klo 22:30:09 »
Ökpön miehen kasvot on todella varmaotteinen ja ilmeikäs. Todella hyvä katse. Ei löydy vikaa vaikka etsimällä etsii.

Löytyi siitä... Jos kiinnostaa niin korjailun jälkeisen eron näkeepi täältä...

(Edit: niin ja vastatakseni Hazartin kysymykseen, omasta päästä tein. Varjostukset varmaan katoilee aika hyvin tussauksessa... Haen niillä sellaista fiilistä että mistä kuvassa on kyse ja muutenkin olen huomannut että "tasojen" etsiminen varjostuksella auttaa rakentamaan jutuista oikeamman näköisiä. Ökpön vinkkiosasto, syvällä kokemuksella... Ehe)
« Viimeksi muokattu: 20.11.2004 klo 23:05:51 kirjoittanut ökpö »

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #445 : 22.11.2004 klo 11:17:19 »
Minä sitten pidän tuosta ökpötyylistä...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #446 : 02.12.2004 klo 16:38:32 »
Kynät .. tai no, kynttilät palaan! Pidetään tääkin ketju elossa.

En näköjään saa mitään aikaseksi joten tässä vanhempaa suttua esille ( >> hannes_1.jpg )
 .. on pitänyt tuota värjäilläkkin .. mr. Lanttupää tai työnimeltä V. I. Hannes.

Voi joskus enempi kehittyäkkin.

-- j --

Edit : verkko taas temppuilee, linkki vaihdettu
« Viimeksi muokattu: 02.12.2004 klo 16:45:29 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #447 : 15.12.2004 klo 15:24:38 »
Kun ei ole parempaa materiaalia tarjolla... tarjoilen tätä...

http://www.virhe.org/kuva.php?id=32048

Tästä kuvasta huomaa aika hyvin sen, että kun muut luonnostelevat noin miljoonalla viivalla minä noin kymmenellä miljoonalla. Kun skannerin saan käsiini pistä tänne tussatun version josko se olisi selkeämpi. Tavoittelin tässä enenkin hahmon luonnetta ja tunnelmaa kun mitään anatomioita  tai muuta.
Kasvokuvan nenää olen parannellun turhan terävä ja pieni on tuossa.

« Viimeksi muokattu: 15.12.2004 klo 15:25:06 kirjoittanut Shira »

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #448 : 15.12.2004 klo 16:13:53 »
Tästä kuvasta huomaa aika hyvin...

Tai sitten ei. Kuva näkyy sentin kokoisena ainakin minulle?  :(

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!