Anssin yllyttämänä kokeilit? Minä ainakin osoitan sitä sormella.
Joo vielä, mikä paperi?
Sain Anssilta kokeiltavaksi jonkun Conten, en muista oliko se juuri tämä 1423.
Muistaakseni tämä 1423 tuli tutuksi siten, että kerran Brysselissä kysyin taidetarvikeliikkeestä semmoisia teriä, joita sarjakuvapiirtäjät käyttävät. Antoivat näitä conteja. Sitten tilasin niitä lisää Tuubista. Jostain kumman syystä kyllästyin noihin teriin ja ne ovat lojuneet laatikossa vuosikausia.
Tosiaan, netistä näitä on aika hyvin saatavana. Sekoilin vain tuon numerosarjan kanssa,etsin siis vahingossa 423-teriä ja niitä ei tuntunut löytyvän mistään.
Paperina mulla on nyt ohut Copic ja Akateemisen lehtiö, jossa on mustat kannet, Sketch book 90 g/m2. Tuo sketch book on melko karkeaa, mutta ainakin toistaiseksi olen siihen tyytyväinen. Saa nähdä kuinka se toimii kaupunkinäkymiä piirrettäessä.
Ostin muuten Akateemisesta joskus viime syksynä Bristol-lehtiön ja ihan normaalin kumittamisen jälkeen paperin pinta oli niin huonossa kunnossa, että terällä piirtämäni tussi levisi paperille tosi rumasti.
Luin tämän vuoden alussa joltain ulkomaalaiselta piirtelysivustolta, että myös siellä piirtäjät olivat havainneet saman ongelman Bristol-lehtiöissä.