Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 613159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Luonnokset
« Vastaus #1980 : 11.02.2010 klo 12:56:42 »
Jossain kvaakin sarjakuvanteko-ketjuissa tuo ohje on.
Kannattaa hakea hakusanoilla Hannu Lipponen ja perspektiivi.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen

Ile Ruokola

• kuvittelija
  • Jäsen
« Vastaus #1982 : 11.02.2010 klo 13:04:12 »
JJ Naasin kuva on upea. Jäin tiirailemaan lattian värien vaihtelua pyöreän pöydän ympärillä. Ja siis ... koko väriskaala on kyllä mun makuuni. Hieno.

OM

• Jäsen
« Vastaus #1983 : 11.02.2010 klo 19:08:16 »
Tässä Tex maratoni. Tein nämä hutaisten ....joten nää on vaan luonnos tuherruksia. Ei kait luonnoksia tarvii aina arvostella niin tiukka pipoisesti. Täähän on vaan luonnos osio. Galleria on sitten toinen juttu ;D
Skannatessa hiusviivoja hävisi kasvoista. Minun on pakko skannata hyvin alhaisella. Joko 75 tai vähän yli sata.  Jos skannaan isommalla resoluutiolla kuva ei mahdu tänne, koska rajoitus on 400 kilotavua.
Kuva 1  Tex Willer
*skannasin vahingossa väärän version kuvaan 1. Unohdin tussata  ton oikean olkapään valkoisen kohdan kauluksen vieressä.. Se vähän häiritsee, mutten rupea isoon skannaus rumbaan juuri nyt.

Kuva 2  Tex ja Ujo kauris- Tex rohkaisee nuorta intiaani poikaa jota muut kiusaavat
« Viimeksi muokattu: 12.02.2010 klo 08:26:21 kirjoittanut Orjan May »

OM

• Jäsen
« Vastaus #1984 : 11.02.2010 klo 20:29:16 »

JJ NAAS,

Olet saanut aikaiseksi mestarillisen kuvan, jonka värit todella tuovat kosketeltavan tunnelman jonka jokainen solu aistii. Pidän erityisesti ikkunasta tulevasta heijastuksesta pöydän pintaan ja sama toistuu toisella sivulla punaisin sävyin.
Perspektiivi on erinomainen. Minunkin täytyy sitä vielä opetella ennenkuin kehtaan laittaa tuherrruksia tänne aiheesta. Se kysyy kärsivällisyyttä ja aikaa....jotka eivät ole kyllä minun parhaita puoliani. Minulla on tapa piirtää kauheaa vauhtia jolloin laatu kärsii. Ja se sitten kyllä kostautuu. En uskalla edes kysyä, kauanko sinä teit tuota lopullista kuvaasi? Minulla ei riittäisi kärsivällisyys moiseen koitokseen.
Kuvasi tulisi ehdottomasti oikeuksiinsa, jos sen vaikkapa kopioisit A3:seksi ja laittaisi seinälle. Olisi varmasti upean näköinen.

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #1985 : 11.02.2010 klo 23:48:19 »
Löytyi: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,9583.msg203733.html#msg203733

Kiitos, vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta. Tässäpä vielä muutama kommentti parista viimeisestä luonnoksesta:

Orjan May: En ole Texiä aikoihin lukenut, joten ainakin minuun kuvat menevät täydestä. Tuossa tex1:ssä pidän käden rosoisuudesta, siinä näkyvät elämän jäljet. Olisi mukava nähdä näitä myös ruuduissa.

AapoK: Pidän erityisesti panssariautokuvan tunnelmasta. Huutava mies on hyvin kuvattu ja auto on toimiva kaikessa yksinkertaisuudessaan. Jos jotain korjattavaa, niin kasvojen varjostuksia voisi vielä kehitellä, vaikkakin toisaalta runsaat varjostukset ovat selvästi osa omaa tyyliäsi.

Pitääpä yrittää saada tänne jotain itseltäkin lähiaikoina...

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1986 : 12.02.2010 klo 19:08:26 »
Tein nämä hutaisten ....joten nää on vaan luonnos tuherruksia. Ei kait luonnoksia tarvii aina arvostella niin tiukka pipoisesti. Täähän on vaan luonnos osio. Galleria on sitten toinen juttu ;D
Ei kait sitä arvosteluakaan nyt noin paljon kannata pelätä?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

OM

• Jäsen
« Vastaus #1987 : 12.02.2010 klo 19:24:18 »

Heips Claudius Gothicus,

Tarkoitin vaan sitä, että joskus joku huomauttaa ihan ihmeellisistä asioista. En tarkoita itseäni.  Mutta olen nähnyt ihan ihmeellisiä kommentteja jonkun piirustuksista. Palaute on aina erittäin tärkeää ja suotavaakin, kunhan sen perustelee hyvin ja asiallisesti.  Paluteesta aina oppii jotakin ja voi parantaa seuraavaa kuvaa.

ps. todella upea tuo sinun logosi. Edellinenkin oli upea, mutta tuo on aivan yliveto. Ehkä piirrän sinulle ihan huvikseni jonkin roomalaisaiheisen kuvan. Jos sattuisit vaikka pitämään. Voit laittaa sen itsellesi logoksi. ;)

OM

• Jäsen
« Vastaus #1988 : 13.02.2010 klo 15:49:48 »
Aamuista veryttelyä, nopeaa sketchink tyyliä: Tex ja Lilyth.
Sen ajan muotia: Texillä korvakoru.

Laitoin vielä yhden inkkari aiheisen kuvan, jonka tein intiaaniaiheiseen juttuun.

Kuva ennen tussausta ja tussauksen jälkeen. Vaikkei tota nyt tussaukseksi voi sanoa. Korostin lähinnä mustalla noita sulkia.

« Viimeksi muokattu: 13.02.2010 klo 19:38:18 kirjoittanut Orjan May »

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #1989 : 13.02.2010 klo 23:36:28 »
Toi inkkari on kiva ja ilmeikäs! Minkä kokoinen alkuperäinen työ on?

Mä piirrän omat sarjakuvani aaneloselle. Aloitan epämääräisistä röhnöistä, parantelen pikkuhiljaa sieltä täältä ja tussaan ihan mistä sattuu. (Alemman stripin ekassa ruudussa kurkataan tyhjään jääkaappiin.)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1990 : 14.02.2010 klo 01:18:58 »
Orjan May:
Alin (mustalla korostettu) inkkari on aika magee. Tosi varmaotteisesti toteutettu.
Joskus sulla noi mustat alueet on semmoisia (liian isoja) klimppejä, nyt olet malttanut ripotella ne uskottavasti niin että ne luovat tilaa ja muotoa. Bra!

OM

• Jäsen
« Vastaus #1991 : 14.02.2010 klo 09:56:45 »

Oikein Tertsi. Olen aikaisemminkin sanonut , että tussaus ei ole vahvin alueeni. Joskus olen jopa etsinyt tussaajaakin. Mutta olen tehnyt sen eteen kovasti töitä, että oppisin inkittämään kuten sanotaan. Olen etsinyt netistä You Tubesta videoita, joissa sarjakuva piirtäjät esimerkiksi Tim Virgil ja Alex Ross tussaavat. Olen katsonut ne moneen kymmeneen kertaan jotta oppisin. Ja nyt pikku hiljaa taas homma alkaa kulkemaan.
Tuon kuvan tekemiseen käytin aikaa, joten sitä ei hutaistu kuten yleensä. Kyllä sitä vaan pitäisi piirtää joka päivä jotta taidot pysyisivät yllä.
Liityin kvaakin jäseneksi vuonna 2007. Sitä ennen en piirtänyt juuri mitään 5 vuoteen. Vasta vuonna 2008 pitkän masennuskauden jälkeen aloittelin taas piirtelemään milloin enemmän milloin vähemmän. Nyt taas homma on kulkenut ihan jees.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2010 klo 10:00:39 kirjoittanut Orjan May »

OM

• Jäsen
« Vastaus #1992 : 14.02.2010 klo 10:07:24 »

Heips Nanna,

Onpa kivat ruudut. Pidän erityisesti noista nopeista sketching tyylisistä vedoista useissa ruuduissa. Ilmeisesti sivusi on osa isompaa kokonaisuutta. Sinun sivu sommittelusi on erittäin hyvää ja hahmosi eläviä. Vielä kun saat värit kuvaa niin avot! Vai toimisiko paremmin musta-valkoisena??? Vaikea sanoa.

Niin. Intiaani päällikkö on tehty kokoon A4, joka minulle on paras vaihtoehto. Siitä löytyy alkuperäinen versio galleriasta. Laitoin sen sinne eilen. Sitä ei vielä ole kelpuutettu.  En koskaa voisi kuvitella tai haluavani tehdä kokoa A3. Minun kärsivällisyyteni ei todellakaan riitä. Enkä jaksa tussata isoa pintaa, koska tussaus on mulle aika vaikeaa vieläkin. Ihailen niitä piirtäjiä, kuten Kari Leppänen joka tekee ainoastaan sarjakuvansa (mustanaamio) kokoon A3. Huh! Mietin kauhun sekaisin värityksin sitä kovaa työmäärää, joka A3:sen tekemisessä on.

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #1993 : 14.02.2010 klo 10:48:29 »
Itse asiassa Kari Leppänen tekee usein mustissivunsa jopa suurempaan kokoon kuin A3.

OM

• Jäsen
« Vastaus #1994 : 14.02.2010 klo 11:28:27 »

Tein parannuksia Tex kuvaani. Kiinnitin huomiota tussaukseen ettei tussaukseni näytä klöntti mäiseltä. Tussaus ei ole peac of cake. Ja korjailin hieman Texini kasvoja. Jostakusta luonnoksestani sanottiin, että Texini kasvot ovat kuin Savolais ukon. :laugh:

Jospa nyt Tex olisi Tex. Jos ei niin jatkan niin kauan kun joku sanoo, että nyt kuvassa on Tex.