Jep, jos JVL ei olisi itse ehtinyt väliin, niin olisin itse ottanut asiakseni vihjaista, ettei tuo kaveri ole mitenkään laiskimmasta päästä piirtäjiä. Ainakin omien puheidensa mukaan. Ja galleriassa on näytillä upean yksityiskohtaista tavaraa!

Pidin digiamosta, vaikka väriyhdistelmä ei ehkä miellyttäisikään, kun kyse on vartijasta, eikä muotilehden toimittajasta. :B
Pidän kyllä mainitun piirtäjän tuotoksista, etenkin puvuista ja muusta rekvisiitasta niissä. En ole välttämättä tutustunut riittävän paljon sanoa tätä oikeutetusti, mutta kaipaisin myös jotain vähän karskimpaa meinikiä. Tuo vartija on univormultaan tosi tyylikäs, mutta näyttää pikkupojalta. Toki monet sotilaat ja ammattivartijatkin todellisuudessa näyttävät. Itsekin näyttäisin samassa asussa pikkupojalta. Siitä huolimatta kaikki maailman ihmiset eivät ole kasvoiltaan pikkupoikia ja ruumiinmuodoltaan hoikkia teinityttöjä.
Puhun usein kontrasteista. Ne ovat vahva keino sarjakuvassa. Musta ei ole kovin tumma väri siinä vaiheessa, kun se täyttää 5/6 koko sarjakuvan tilasta. Samaten mikään hahmo ei näytä sirolta tai edes tyylikkäältä, jos koko sarjakuvassa lähes kaikki näyttää siltä.
Taas lienee aiheellista muistuttaa jälkeenpäin: Tämä on
mielipide. Kerron, minkälaista itse kaipaisin. Siitä huolimatta moni lukija saattaa haluta juuri sellaista sarjakuvaa, jota sinä piirrät. Ja vaikka kukaan ei haluaisikaan, niin ilman muuta saat rauhassa piirtää sitä silti. En tarkoita, että tekisit edes minun omasta mielestäni huonoa sarjakuvaa.