Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvia netistä  (Luettu 144642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #300 : 26.11.2010 klo 20:26:49 »
Tuli sitten ihka ensimmäisen kerran tilattua sarjakuva Amazonilta. Ja tättärää, opuksen kulma oli pahasti rutussa (paketti oli kyllä ihan ehjä).  Olisiko reklamoinnista mitään hyötyä? Jos palauttaa, niin saako ehjää tilalle tai rahojaan pois?

On hyötyä ellei ko. tuote ole loppuunmyyty.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #301 : 08.12.2010 klo 22:28:55 »
Tuli sitten ihka ensimmäisen kerran tilattua sarjakuva Amazonilta. Ja tättärää, opuksen kulma oli pahasti rutussa (paketti oli kyllä ihan ehjä).  Olisiko reklamoinnista mitään hyötyä? Jos palauttaa, niin saako ehjää tilalle tai rahojaan pois?

Eikös palautuksen postituksen joudu itse kustantamaan?

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #302 : 09.12.2010 klo 08:09:57 »
Eikös palautuksen postituksen joudu itse kustantamaan?

Jos firmalla ei ole sopimusta palautuksista postin kanssa, niin postikulut jäävät kuluttajalle. Ainakin näin minulle on postissa ohjeistettu.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #303 : 09.12.2010 klo 08:52:09 »
Itse joutuu maksamaan palautuksen. MUTTA Amazon lupasi maksaa tilille oliko se nyt jotain 3 euron verran. Minun tapauksessani palauttamisesta olisi tullut takkiin siis n. 30 senttiä. MUTTA heti kun olin saanut tehtyä virallisen reklamaation heidän nettisivuillaan, ystävällinen asiakaspalvelija ilmoitti, että vaurioitunutta kirjaa ei tarvitsekaan palauttaa, koska postikulut nousisivat kohtuuttoman isoiksi. Lähettävät korvaavan kappaleen siitä huolimatta.

Heidän ilmoituksensa mukaan uusi kappale olisi pitänyt tulla 6. päivä. Jos albumi tosiaan tulee ja vieläpä ehjänä, niin silloin reklamoinnista todellakin oli hyötyä, joten kiitos kaunis X-menille usutuksesta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #304 : 09.12.2010 klo 20:32:01 »
Heidän ilmoituksensa mukaan uusi kappale olisi pitänyt tulla 6. päivä. Jos albumi tosiaan tulee ja vieläpä ehjänä, niin silloin reklamoinnista todellakin oli hyötyä, joten kiitos kaunis X-menille usutuksesta.

Aina kannattaa valittaa sillä on siitä joskus hyötyäkin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #305 : 11.12.2010 klo 00:01:44 »
Eilen se albumi sitten tuli ja hyvässä kunnossa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #306 : 11.12.2010 klo 10:29:48 »
Ainakin kun Ameriikan Amazonista tilaa, niin monesti on sarjakuvissa pientä ryttyä ja lyttääntymistä kulmissa. Eivät laita tarpeeksi fyllinkiä paketteihin, vaan kirjat pääsevät liikkumaan vapaasti paketin sisällä. Ihan ymmärrettävää moisessa liukuhihnahommassa, kun paketteja lähetetään biljoonittain. Onhan siinä aina oma pieni jännityksensä, että saako mitä tilaa. Joskus on tullut sama albumi kahteen kertaan ja joskus on joku jäänyt pois. Mutta kyllä minunkin kokemukset ovat, että reklamointi toimii Amazonilla. Ja tilaan jatkossakin Amazonilta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #307 : 11.01.2011 klo 20:31:45 »
Kumpi näistä kirjaverkkokaupoista on parempi eli kummalla on tyytyväisemmät asiakkaat ja nopea toimitus. Adlibris vai Bookplus?
Eli onko pahoja koemuksia noista! Täytyy tässä miettiä kummasta ostaa ton kirjasarjan...en halua pettyä palveluun.
Hintahan on sama molemmissa, ainakin nyt alussa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

haplo

• Jäsen
« Vastaus #308 : 11.01.2011 klo 21:28:04 »
Joulukuussa tilasin kaksi pakettia Adlibriksestä. Molemmissa paketti saapui alle viikossa, eli mukavaa vauhtia. En kovin tarkkaan enää päiviä muista. Toisessa meni pari päivää pidempään, sillä etsivät varastosta tuotetta joka oli loppunut eivätkä saaneet uutta tilalle. Mutta noissa, joita on helposti saatavilla, toimitus tapahtuu nopeasti. Ennenkin olen tilaillut tuolta, eikä ole pahaa sanottavaa. Yhden kerran posti palautti pakettini ilman että sain asiasta heiltä tietoa, mutta siinäkin Adlibris kyseli syytä palautukselle ja sain sitä kautta lopulta paketin. Ei ollut siis tuokaan kaupan vika.

En itse ole sen sijaan koskaan Bookplussasta tilannut mitään.

jans

• Jäsen
« Vastaus #309 : 12.01.2011 klo 17:01:03 »
Itse olen viime aikoina suosinut hintasyistä kirjatilauksissa ulkomaista, eli Book Depositorya, jolla on ilmaiset postikulut ja kirjat ovat tulleet toistaiseksi nopeasti ja hyvin pakattuna perille.

http://www.bookdepository.co.uk/book/9781606994412/Walt-Disneys-Mickey-Mouse

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #310 : 12.01.2011 klo 17:11:27 »
Itse olen viime aikoina suosinut hintasyistä kirjatilauksissa ulkomaista, eli Book Depositorya, jolla on ilmaiset postikulut ja kirjat ovat tulleet toistaiseksi nopeasti ja hyvin pakattuna perille.

http://www.bookdepository.co.uk/book/9781606994412/Walt-Disneys-Mickey-Mouse
Hmm... Tuntuu liiankin hyvältä ollakseen totta. Brittiläinen yritys, eikä lainkaan postikuluja edes Suomeen toimitettaessa. Hinta on kyllä selvästi halvin näkemistäni. Jos kukaan ei kuitenkaan löydä mitään moitittavaa, voisin ehkä uskaltautua tilaamaan täältä pelkän säästämisen vuoksi (ellei parempia tarjouksia ehdi vielä ilmaantua). Millaistahan pakkauspolitiikka on? Kestääkö kallisarvoinen kirja(ni) röykkyytyksen Britanniasta tänne?
EDIT: No tuossahan jans jo mainitsikin pakkauksista. Äh, en ikinä osaa nähdä kaikkea!
« Viimeksi muokattu: 12.01.2011 klo 17:13:31 kirjoittanut Henendo »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #311 : 12.01.2011 klo 18:14:52 »

Mä olen vähän arka tilaamaan mitään ulkomailta...varsinkin jos Suomesta voi tilata saman.
Carl Barksin koottujen extrat tilasin Norjasta, kun en muualta saanut täydellisiä extra sarjoja.
Kyllä mä taidan ostaa ton kirjasarja tuolta Adlibrikseltä, vaikka nyt on ulkomaalaisia verkkokauppoja kalliimpi. Pistin just sen valvottaviin ja tilaan heti kun vain tulee tilattavaksi.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

xml

• Jäsen
« Vastaus #312 : 12.01.2011 klo 18:46:44 »
Millaistahan pakkauspolitiikka on? Kestääkö kallisarvoinen kirja(ni) röykkyytyksen Britanniasta tänne?

Bookdepository käyttää sekä pahvipakkauksia että kuplamuovikuoria, halvemmat kirjat tulevat yleensä kuplamuovissa. Tuo Mikki-kirja näkyy olevan kovakantinen, joten tullee kunnossa vaikka laittaisivatkin kuplamuoviin. Tosin jos kovakantinen kirja putoaa kulmalleen/nurkalleen, kuplamuovikuoressa kirjan kulmaan voi tulla havaittavia painaumia. Sen sijaan ohuen pehmytkantisen kirjan taittumis- ja vaurioitumisriski on kuplamuovikuoressa erittäin suuri.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #313 : 12.01.2011 klo 18:55:15 »
Itse olen ostanut viime vuonna paljon juuri Book Depositorysta. Kokemukset ovat olleet hyviä, tilasin Mikin sieltä ennakkoon.

Pakkaukset ovat peruspakkauksia, kestävät kyllä ihan hyvin ellei pakkaus joudu tosi kovaan käsittelyyn postissa.

Se mikä oli tavallaan negaa Bookissa, oli se kun tilasin "ison jöötin" ennakkotilauksena Joulun alla niin huomasin, että olivat heti veloittaneet luottokorttitiliä. Muissa ulkomaisissa firmoissa joita olen käyttänyt on ollut niin, että veloittavat vasta kun lähettävät tuotteen. Siis tilaukseni kirjoja ei ole vielä edes julkaistu.

Eli pientä jännitystä on, jos käy niin että ko. sarjakuvakirjoja ei julkaistakaan, mikä on aina mahdollista, siinä on siten kiva alkaa peräämään rahojaan takaisin.

Mutta kyllä to Mikki on varma nakki.

Itse käytän myös Adlibristä paljon, se on erittäin varma ja halvempi kun esim. Akateeminen Kirjakauppa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #314 : 12.01.2011 klo 19:29:16 »
Itse käytän myös Adlibristä paljon, se on erittäin varma ja halvempi kun esim. Akateeminen Kirjakauppa.

Akateeminen on sikakallis ainakin Carl Barksin ruotsalaisille extroille. Kattelin siellä hyllyssä Bruno Björn och Vänner-kirjaa. Se maksoi 99,90 €. Adlibriksellä 68,70 €....aika paha ero.