Author Topic: Päähahmoni muistuttaa jotain muuta...  (Read 6216 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toppo

• Jäsen
Päähahmoni muistuttaa jotain muuta...
« on: 05.09.2005 klo 22:13:01 »
Kehittelin tylsän koulupäivän aikana äidinkielen kirjaani tällaisen hahmon kuin Topi (avatar). Kotona katsoessani huomasin kuitenkin, että Topi muistuttaa jotain toista sarjakuvahahmoa etäisesti... En saa sitä päähäni mistä se tulee, mutta osaisiko joku muu kertoa? En uskalla Topi sarjakuvia tegdä ennen kuin saan mielenrauhan, etten matki ketään. :-\

Ja moi vaan kaikille piirrustajille ja kirjoittajille!

EDIT:

Tuossa on Topista hieman isompi kuva, aikamoinen Paint töherrys n. 5 sekunnissa tehty... kunhan saan piirtopöydän niin tulee parempaa jälkeä (skanneri puuttuu).
« Last Edit: 05.09.2005 klo 22:17:03 by Toppo »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Päähahmoni muistuttaa jotain muuta...
« Reply #1 on: 05.09.2005 klo 22:47:46 »
Tuli mieleen että saattas olla Otsamon Nipa Kettu:

Kuis?

Timo

Toppo

• Jäsen
« Reply #2 on: 05.09.2005 klo 23:10:19 »
Jep, tuo se oli. Topi on liian samanlainen kuin Nipakin... Kai sitä vaan täytyy jatkaa kehittelyä :-\

Kiitos avusta, Timo  ;)

lasse

• Jäsen
« Reply #3 on: 09.04.2006 klo 19:53:44 »
Onko Seppo sittenkin joku muu?

Ei mulle ainakaan tuu ketään mieleen.... Tosi kaukaisesti Pätkä.

Tinca

• Guest
« Reply #4 on: 13.04.2006 klo 14:03:56 »
Anteeksi, on pakko pistää oma juttuni tähän.
Onko Kultaturkki ollut jossain sarjakuvassa, animaatiossa tai sadussa? Koska hahmottelin erästä hahmoani ja tuli heti ekana mieleen nimi Kultaturkki, mutta en tiedä voinko antaa sen nimen sille, koska häiritsee, jos se nimi on tietämättäni suoraan jostain muusta.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #5 on: 13.04.2006 klo 14:13:12 »
Hahmojen nimiä googlettamalla asia selviää.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

ezuli

• Guest
« Reply #6 on: 13.04.2006 klo 14:44:33 »
Arvatenkin hahmo on kettu, joten Kultaturkki on melko yleinen ja ilmeinen. Toki sitä voi käyttää, mutta kovin omaperäistä se ei ole. Onhan monia Matteja ja Paavoja, eikä siinä mitään, kunhan ei käytä mitään jo käytettyä erikoisnimeä, kuten Dumbo-nimistä elefanttia.

Hahmojen ulkonäönkin suhteen päätin, että vaikka hahmo sattumalta muistuttaa ulkoisesti jotain muuta, on erittäin epätodennäköistä, että luonne jmv olisi samankaltainen. Eli siitäkään ei pitäisi huolestua, kunhan tässäkin muistaa tuon erikoispoikkeuksen: ei merimiesankkoja.

valyrayta

• Jäsen
« Reply #7 on: 13.04.2006 klo 15:21:55 »
Kyllä munkin täytyy kysäistä: Onko Seppo sittenkin joku muu?

Joonas

P.s. Tein kuvan nopsasti vaan Paintilla, koska ei jaksanut mennä skannaamaan.

Martti Ahtisaari tuli mieleen  ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #8 on: 13.04.2006 klo 15:54:02 »
Alkuviikosta minua suututti uutinen Marvel-rintamalta. Ovat valinneet ranskalaisen tyypin piirtämään uutta White Tiger -sarjaa. Tässä mikään yksittäinen asia ei varsinaisesti suututa, vaan se, että yllättäen minullakin on White Tiger -niminen hahmo, jota olen piakkoin ehkä hyödyntämässä. No, ei se mitään, eikä ole ensimmäinen kerta (eikä varmaan viimeinenkään niin kauan kuin otan näitä ennalta-arvattavia nimiä hahmoille).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #9 on: 13.04.2006 klo 19:20:27 »
minullakin on White Tiger -niminen hahmo, jota olen piakkoin ehkä hyödyntämässä. No, ei se mitään, eikä ole ensimmäinen kerta (eikä varmaan viimeinenkään niin kauan kuin otan näitä ennalta-arvattavia nimiä hahmoille).

Ajattelitko varastaa minun White Tiger hahmoni? Pistetäänkö ne tappelemaan, häviäjä vaihtaa nimeä?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #10 on: 13.04.2006 klo 20:53:45 »
Ajattelitko varastaa minun White Tiger hahmoni? Pistetäänkö ne tappelemaan, häviäjä vaihtaa nimeä?
Ei sun White Tiger voi millään päihittää mun White Tigeria.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #11 on: 07.05.2006 klo 01:33:22 »
Alkuviikosta minua suututti uutinen Marvel-rintamalta. Ovat valinneet ranskalaisen tyypin piirtämään uutta White Tiger -sarjaa. Tässä mikään yksittäinen asia ei varsinaisesti suututa, vaan se, että yllättäen minullakin on White Tiger -niminen hahmo, jota olen piakkoin ehkä hyödyntämässä. No, ei se mitään, eikä ole ensimmäinen kerta (eikä varmaan viimeinenkään niin kauan kuin otan näitä ennalta-arvattavia nimiä hahmoille).
Onko tämä se marvelin 1960-70-lukujen Kung-fu soturi? Marvel (ja moni muu lafka)kyllä aivokuvaa meitä ihan jatkuvalla syötöllä. Olen useammin kuin uskoisi törmännyt tähän nimenomaiseen ilmiöön sekä omissa että muiden heittelemissä ideoissa.
Ärsyttävintä on kun ei voi osoittaa keksineensä asian ensin vaikka niin olisikin. Kysykää Alan Moorelta Marvelm.. anteeksi siis  Miraclemanista.
Häviäjä todella vaihtaa nimeä.
Varsinainen ongelma ei ole minusta se jos tietämättömyyttään tai huonoa muistiaan antaa hahmolle saman nimen kuin jo olemassaolevalla hahmolla, vaan se että kaikki muu on suoraan napsaistu.
Tämä ei tarkoita törkeää plagiointia ("YökköLordi nyt vain sattuu olemaan umpirikas orpo joka taistelee rikollisia vastaan monomaanisesti..") vaan näitä tahattomia J.Sinisalon Suklaalaput -tyyppisiä kömmähdyksiä.

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #12 on: 19.05.2006 klo 14:38:48 »
Itse tein 2004 sarjakuvakäsiksen, jonka toteuttaminen odottaa vielä vuoroaan. Yhtenä ideana siinä oli se, että henkilöt vaihtaa ikäänsä vähän mielialan ja tilanteen mukaan. Tulipa sitten Suomeen tämä Liikkuva linna (Hauru no ugoku shiro)....No, meinaan pitää tämän elementin sellaisenaan käsiksessä. Ainutlaatuisia ideoita ei taida maailmassa paljoa olla, varmaan toi juttu on ollut jossain jo vuosia aiemminkin.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #13 on: 07.06.2006 klo 10:17:45 »
minulla oli joskus yksi sarjakuva jossa henkilöt ampuivat säteitä päin toistensa naamoja. sellaisia draakon pall iskuja. sitten alkoi tulemaan sellainen televisio sarja tylsistystöllöttimestä kuin dragon ball z. ajatelkaa tuskaani.

kirjoitin vestini muuten tahallani noin.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

GeneralTantzu

• Hukassa...
  • Jäsen
  • Kynä on aina ollut miekkaa mahtavampi...
« Reply #14 on: 17.07.2006 klo 22:47:57 »
Ei auta vaikka miettisit pääsi hajalle. Saat kuitenkin aina hahmon joka on aika varmasti ollut jossain muualla. Onneksi se on yleensä vain luonteen puolella.
Omat sankarini taitavat aina olla kaikki Linkkejä ;D
Virheistä oppii...