Mielenkiintoisia vastauksia tähän mennessä, kiitos niistä. Erityisesti tämä oli hauska:
Tulevaisuudessa olen vähän vanhempi ja mulla on lapsi tai pari. En kyllä osaa sanoo missä oon tai mitä teen työkseni.
Lienen sitten toinen ääripää, koska jo ala-asteella sain kritiikkiä kirjoittamisen suhteen tasan kahdessa asian takia: Käsialan ja liiallisten mielikuvitusjuttujen takia.
Nyt näin 2000-luvulla operoin tietokoneella, aivan kuten silloin oletinkin, joten käsialaongelmat ovat historiaa. Mutta aina kun ainekirjoitustunnilla täytyi kirjoittaa aiheesta "miten vietit joululomasi" tai "tiedän mitä teit viime kesänä" niin se tuntui tylsältä ja jopa vastenmieliseltä. Vasta ylemmillä luokilla tajusin, ettei opettaja kuitenkaan voinut tietää että söinkö mustikoita vai mansikoita kesämökillä ja missä laitteissa kävin Linnanmäellä, vaan siinäkin saattoi käyttää mielikuvitustaan - kunhan ei vain jäänyt kiinni, sillä valehtelu on syntiä.
Nykypäivänäkään en koe omaelämäkerrallisuutta omaksi ilmaisumuodokseni. Voisinhan tietysti tehdä sarjakuvan vaikkapa viime kesän festarireissuista Saunaan ja Tuskaan, mutta ihan oikeesti, ketä muka kiinnostaa että kuka joi mitä ja kuka pani ketä?
Sitten taas hieman omia käsityksiäni tulevaisuudesta. Ihmiskunta jakaantuu neljään eri kastiin:
- Robotit. Alin luokka, ei oikeuksia sen enempää kuin roomalaisten orjillakaan oli. Jotkut robotit ovat "perinteistä sorttia" eli metallista ja muovista kasattuja keinotekoisia olentoja, joissakin on hieman bionisia osia. Kategoriaan soveltuvat myöskin ne kloonit, joiden omat aivot on poistettu tarpeettomina.
- Kyborgit, eli ihmisen ja koneen risteytykset, myöskin geenejä on saatettu muokata rajusti. Raskaat ja likaiset työt tekevä luokka. Yksilöiden ulkonäkö saattaa olla ties kuinka omituinen tai groteski, joku on esimerkiksi muokattu sopeutumaan avaruuden ja toinen vedenalaisiin olosuhteisiin.
- Melkein normaalit, vain jokunen biosiru aivoissa tai lieviä geenimuunnoksia, ehkä myös symbioosisuhde nanobottien kanssa on mahdollinen. Esimiesasemassa kyborgeihin nähden.
- Normaalit, eli fyysisesti täysin meidän kaltaisemme. Pitävät itseään täydellisinä olentoina ja halveksivat kaikkia muita luokkia.