Kirjoittaja Aihe: Dungeons & Dragons -sarjakuvat (AD&D, Forgotten Realms, Dragonlance...)  (Luettu 2386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
Dungeons & Dragons -sarjakuvien (D&D, AD&D, Forgotten Realms, Dragonlance, Spelljammer, Avatar, jne.) kansia ja tietoa ei tuntunut netistä löytyvän samasta paikkaa vaan oli hajallaan ja hankalasti tulkittavissa, niin teinpä tästäkin aiheesta sivut:

http://www.dragoncomics.tk

(Sivuston kääntämiseksi suomeksi en näe hirveästi tarvetta, kun kaikki nimekkeet ovat kuitenkin englanniksi.)

Kaikkien TSR:n julkaisemien sarjisten kannet löytyvät sivustolta, paitsi Dragonlance Annual #1 (1990) ja Fineous Fingers collection.
Jos jollain on sattuisi olemaan jompi kumpi noista kansikuvista, niin saa mielellään lähetellä. Muitakin mahdollisia puutteita saa mainita.

2000-luvun D&D:t on seuraavana päivitysvuorossa.

Osa sarjiksista perustuu Dragonlance, Forgotten Realms jne. novelleihin.

Myytiinköhän/myydäänkö muuten noita vanhimpia TSR:n sarjislehtiä Suomessa?
Törmääkö divareissa ja miten usein?
(Itse en ainakaan juuri muista nähneeni, mutta harvemmin tuleekin isompien paikkakuntien divareissa käytyä.)

Entä onko näitä uudempia (DDP:n ja Kenzer:in julkaisemat) tuotu alan liikkeisiin? Jos niin missä on mahdollisesti?

PS. Planescape: The Unity of Rings (TSR) -sarjis julkaistiin vain netissä ja sen voi lukea täältä:
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/dnd/20031113a

PS2. "Luolastoista ja lohikäärmeistä" ei juuri vaikuta olevan juttua Kvaakissa ylipäänsä.
Onko esim. muita vanhojen  AD&D-tietokonepelien keräilijöitä tai muistelijoita?
Ja 80-luvulla oli myös Dungeons & Dragons -piirretty (tätäkään ei Suomessa taidettu esittää.)
« Viimeksi muokattu: 22.08.2005 klo 00:11:31 kirjoittanut Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Entä onko näitä uudempia (DDP:n ja Kenzer:in julkaisemat) tuotu alan liikkeisiin? Jos niin missä on mahdollisesti?

Ainakin Kenzerin tuotteita löytyy fantasiapeleistä. Sarjakuvien osalta Knights of the Dinnertablea (Bundles Of Troublea) ainakin. Kai

PS. Planescape: The Unity of Rings (TSR) -sarjis julkaistiin vain netissä ja sen voi lukea täältä:

Aaargh. Täytyy mennä puhkaisemaan silmäni että saan tämän näyn silmistäni. Ei Planescapea voi tehdä ilman Tony Diterlizzin luomaa visuaalista maailmaa.

PS2. "Luolastoista ja lohikäärmeistä" ei juuri vaikuta olevan juttua Kvaakissa ylipäänsä.

Olen pysytellyt lähinnä roolipelipuolella. Ja silläkin puolella lähinnä D&D:n kakkos editioon (Punaboksi, se mikä suomennettiin) ja nyttemmin 3.5:een mitä pelauttaisin jos pelaajat eivät olisi päättäneet peruttaa. AD&D jäi väliin vaikka joskus taisin aloittaa pelaamisen Pool of Radiancessa. Tosin PJ heitti kesken peliä mokkulan seinään ei siihen sen jälkeen ole koskettu (No kai se sentään jossain vaiheessa siivottiin pois).

Tietokonepelipuolelta... pari kultalaatikkopeliä tuli pelattua. Kumma kyllä aina kun ne otetaan esiin tulee mieleen vain Dark Queen of Krynnin vampyyritalo ja ekan luolan Beholder laumat.

Parilla Salvatoren romaanilla olen aivosolujani tuhonnut. Yllättävän hyvin kyllä TSR:n fantasiaromaaneistakin onnistuin pysymään erossa.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Myytiinköhän/myydäänkö muuten noita vanhimpia TSR:n sarjislehtiä Suomessa?
Törmääkö divareissa ja miten usein?
(Itse en ainakaan juuri muista nähneeni, mutta harvemmin tuleekin isompien paikkakuntien divareissa käytyä.)

Joitakin TSR:iä olen tainnut nähdä divarissa mutta taisi olla uudehko ja on joku alppari tms. myös näkynyt mutta on tainnut mennä jo.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.