Minä taas kallistun tuossa Egnontin Asterix näytteessä uudelleen värityksen suuntaan. Ja perustelut. Uudelleen väritetty Atrerix on uskollinen vanhoille väreille. Katsokaapa tarkkaan esimerkiksi noita asuja. Niihin ei ole lisätty ainakaan minusta mitään poikkeavaa värimaailmaa. Jotenkin tuon uuden Asterixin värit ovat paljon kirkkaammat ja tuovat ruutjen sisältöä enemmän esille sekä ovat aika lähelle vanhan sävymaailmaa. Tietenkin raikkaimpina sävyinä tietenkin. Vaikka itse olen täysin nolla väritysasioissa, niin kyllä ainakin vähän tajuan niistä

... tämä äijä hopöttää taas.... Minulle ainakaan ei tullut sellainen liian tietokonemainen fiilis. Mutta hieman ottaa pattiin se, että taas tulee uutta kamaa. Mitä teen kaikilla vanhoilla versioilla. Ei mahdu kun ahtaat tilat. Mulla yksi pieni huone vaan.
Mutta onkohan Astrerixeista tehty koskaan pelkkää mustavalko albumia? Olisikohan sellaisella kysyntää tämän päivän sarjakuvamarkkinoilla?? Tietääköhän Tertsi, kun sillä on tota sarjakuva sälää pilvin pimein!