Kirjoittaja Aihe: Death Note  (Luettu 49118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko Akkola

• Jäsen
Vs: Death Note
« Vastaus #90 : 27.01.2009 klo 00:14:27 »
Eikös muita ärsytä henkilöiden käyttäytymisen ennalta-arvattavuus? Miten voi olla niin vaikeaa luoda luonteva vaikutelma inhimillisestä vuorovaikutuksesta. Kaikki ovat niin mukapersonallisia ja heidän mukapersoonallisuutensa ovat niin mukakiinnostavia. Shinigameista nyt jaksaa olla melko kiinnostunut.

Onkos tässä joku koira haudattuna? Paljon kortteja kääntämättä?

Vilbertti

• Vieras
« Vastaus #91 : 11.03.2009 klo 19:27:13 »
Ahh! Yksi lempimangoistani!
Kiinnostus sarjaan loppui kun
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Siinä on kyllä niin ärsyttävän paljon tekstiä että...! Luen monet puhekuplat kolmeen otteeseen ennen kuin tajuan, ehkä minun vika, ehkä ei.

PTJ-edit: lisätäänpä ne spoileritagit.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2009 klo 12:16:36 kirjoittanut PTJ Uusitalo »

Bard

• Jäsen
« Vastaus #92 : 13.03.2009 klo 11:13:54 »
Ahh! Yksi lempimangoistani!
Kinnostus sarjaan loppui kun
(lempihahmo).
Siinä on kyllä niin ärsyttävän paljon tekstiä että...! Luen monet puhekuplat kolmeen otteeseen ennen kuin tajuan, ehkä minun vika, ehkä ei.

Kiitos kommenttisi alun SPOILAAMISESTA *kirosanoja*

Spoileri-tagit lisätty myös lainaukseen. Leo
« Viimeksi muokattu: 13.03.2009 klo 15:10:38 kirjoittanut Leo »
KABLAM!

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #93 : 13.03.2009 klo 11:25:48 »
Juu, monet Kvaakin lukijat eivät pidä spoilaamisesta.

Tästä syystä: opetelkaa käyttämään spoiler -nappulaa juonipaljastusten peittämiseen, kiitos.
Ohje: Paljastus maalataan ja nappia klikataan, joilloin paljastustekstin ympärille tulee spoiler-tägit.

Siis näin:

Joillakin alueilla on myös ketjuja joiden otsikossa paljastetaan että se sisältää spoilereita. Esim. Death Noten tapauksessa tämä voisi olla perusteltuakin vai?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #94 : 13.03.2009 klo 12:24:53 »
Mutta jos seuraa julkaisuja Suomen julkaisutahtiin, on yo. jo tapahtunut eli miten tuommoisessa menetellään? Pidetäänkö kaikki keskustelu yleisellä tasolla eikä keskustella esim. tapahtumista, koska joku ei välttämättä ole vielä lukenut...  ::)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #95 : 13.03.2009 klo 13:21:18 »
Mutta jos seuraa julkaisuja Suomen julkaisutahtiin, on yo. jo tapahtunut eli miten tuommoisessa menetellään? Pidetäänkö kaikki keskustelu yleisellä tasolla eikä keskustella esim. tapahtumista, koska joku ei välttämättä ole vielä lukenut...  ::)
Vaihtoehtoja olisi monia. Spoiler-tagien käyttö on niistä ehkä toimivin. Siis silloin kun paljastetaan suoraan todella tärkeitä yksityiskohtia.

Jos oma lukeminen on kesken, kuka tahansa tolkun ihminen ymmärtää välttää ketjuja joissa todella keskustellaan tai ketjuja joissa teinit vain yksityiskohtien möläyttelyn ohessa ihkuttavat.  :)

Omasta puolestani voisin sanoa että edellinen juonipaljastus teki tämän melko puuduttavaksi muuttuneen sarjan jollain tasolla kiinnostavaksi (kuulin asiasta jo aiemmin ja hieman laajemmin  yhdessä live-keskustelussa) Saatan jopa jatkaa DN:n seuraamista (osasta 4 eteenpäin) jossain vaiheessa.

Yleisesti ottaen ajatus siitä että koko teos voi ikään kuin tyhjentyä juonen pintatason "tärkeiden" tapahtumien paljastuessa on kuvaava. Jos se tyhjenee, ja teos ikään kuin pilaantuu, moisella tekeleellä ei ole juuri virkaa muuna kuin tusinaviihteenä. ...Ja ilmeisesti dekkareiden yms. alhainen arvostus juontaa juurensa juuri tähän ajatukseen. Sarjakuvissa voi sentään aina kiinnittää huomiota myös tarinan esillepanoon eli piirustuksiin, rytmitykseen yms. eli kyllä keskusteltavaakin varmasti riittää  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #96 : 13.03.2009 klo 13:31:51 »

Mieluummin spoilerit tai niin kiertelevästi ettei viittausta voi ymmartää jollei ole lukenut teosta.

Yleisesti ottaen ajatus siitä että koko teos voi ikään kuin tyhjentyä juonen pintatason "tärkeiden" tapahtumien paljastuessa on kuvaava. Jos se tyhjenee, ja teos ikään kuin pilaantuu, moisella tekeleellä ei ole juuri virkaa muuna kuin tusinaviihteenä. ...Ja ilmeisesti dekkareiden yms. alhainen arvostus juontaa juurensa juuri tähän ajatukseen. Sarjakuvissa voi sentään aina kiinnittää huomiota myös tarinan esillepanoon eli piirustuksiin, rytmitykseen yms. eli kyllä keskusteltavaakin varmasti riittää  :)

yliarvioit myös kommenttien esittämisen merkittävyyttä. Toisinaan on täysin mahdollista spoilata teos ja antaa siitä virheellinen kuva, koska ei ole vielä esimerkiksi lukenut koko teosta läpi tai käsittänyt sitä.
tai esimerkiksi tarinan metatasoja tai allegoroita.
Itsekin luotan että esim. Rannan Kajaanissa voi olla sisältöäkin vaikka olenkin sen näytteitä ,replikointia ja arvosteluja lukenut. Onhan se mahdollista.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #97 : 13.03.2009 klo 13:46:22 »
Mieluummin spoilerit
Tarkoitatko spoiler -tagit /nappi?

Loppuosa viestistäsi on myös hieman huolimattoman oloisesti sommiteltu ja/tai sisälukutaitoni mättää, sillä en saa oiken ajatuksistasi kiinni.  :)

Tarkoitin sanoa että teoksen arvo ei voi olla kiinni jostakin juonen yksityiskohdasta, edes silloin kun tämä yksityiskohta liittyy päähenkilöihin. Tuollaista pidän esimerkkinä tyypillisestä juonispoilerista.

Toki teosta voi arvioida ja tulkita (väärin) monella tapaa. (En tiedä voiko teosta tulkita oikein.) Itse jätän yleensä kritiikit lukematta jos olen suunnitellut hankkia jonkun teoksen. Kriitikot paljastavat yleensä minun makuuni liikaa juonesta. Sen sijaan jos olen epävarma, luen kritiikkejä ja keskusteluja ja yleensä jätän teokset hankkimatta. Mutta poikkeuksia tähänkin on.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #98 : 13.03.2009 klo 13:51:12 »
Tarkoitatko spoiler -tagit /nappi?

Loppuosa viestistäsi on myös hieman huolimattoman oloisesti sommiteltu ja/tai sisälukutaitoni mättää, sillä en saa oiken ajatuksistasi kiinni.  :)

Tarkoitin sanoa että teoksen arvo ei voi olla kiinni jostakin juonen yksityiskohdasta, edes silloin kun tämä yksityiskohta liittyy päähenkilöihin. Tuollaista pidän esimerkkinä tyypillisestä juonispoilerista.

kyllä juuri
olin epäselvä mutta niin sinäkin koska se mitä tarkoitit sanoa oli eri asia mitä sanoit.

Kannitha

• Jäsen
  • Kaunista on ystävällisyys toista kohtaan<3
« Vastaus #99 : 02.05.2009 klo 22:50:54 »
Sellaista vain kysyisin, että miten monta osaa mahtaa tässä kyseisessä manga-sarjassa olla? Luen siis suomeksi ja nyt olen aloittamassa 7. osaa. Pokkareita olen saanut ostettua 9 osan verran.

Olen kuullut, että kyseisestä mangasta on myös tehty Japanissa 2 elokuvaakin. Onko kellään tietoa, onko nämä elokuvat jo tulleet Suomeen eli saatavilla suomenkielisin tekstityksin?

Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #100 : 03.05.2009 klo 11:21:58 »
Sellaista vain kysyisin, että miten monta osaa mahtaa tässä kyseisessä manga-sarjassa olla? Luen siis suomeksi ja nyt olen aloittamassa 7. osaa. Pokkareita olen saanut ostettua 9 osan verran.

12 osaa kokonaisuudessaan. Suomessa on nyt julkaistu 11 osaa ja viimeisen pitäisi tulla ulos tämän kuun lopulla. Osat 10. ja 11. taitavat vielä olla kauppojen hyllyillä.

Itse olen tyytyväinen, että tämä viimeinkin loppuu. Pari ensimmäistä osaa olivat kiinnostavia, mutta sitten homma karkasi lapasesta ja tarinasta tuli jotenkin liian älytön. Myös vastapelureiden jatkuva pähkäily ja toisen ajatusten tietäminen alkoi tympimään.

Onneksi 11. osan lopussa alkoi tapahtumaan, joten 12. jaksaa vielä lukea. Sen kyllä pitää olla todella erinomainen, jotta sarjasta jää hyvä maku.

Olen kuullut, että kyseisestä mangasta on myös tehty Japanissa 2 elokuvaakin. Onko kellään tietoa, onko nämä elokuvat jo tulleet Suomeen eli saatavilla suomenkielisin tekstityksin?

Filmifriikin sivuilta löytyi 3 leffaa ja 5 DVD:tä animea. Valitettavasti kaikissa oli vain englanninkielinen tekstitys. Mutta eiköhän noista joskus tule suomiversiotkin.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Kannitha

• Jäsen
« Vastaus #101 : 03.05.2009 klo 13:37:36 »
12 osaa kokonaisuudessaan. Suomessa on nyt julkaistu 11 osaa ja viimeisen pitäisi tulla ulos tämän kuun lopulla. Osat 10. ja 11. taitavat vielä olla kauppojen hyllyillä.

Itse olen tyytyväinen, että tämä viimeinkin loppuu. Pari ensimmäistä osaa olivat kiinnostavia, mutta sitten homma karkasi lapasesta ja tarinasta tuli jotenkin liian älytön. Myös vastapelureiden jatkuva pähkäily ja toisen ajatusten tietäminen alkoi tympimään.

Onneksi 11. osan lopussa alkoi tapahtumaan, joten 12. jaksaa vielä lukea. Sen kyllä pitää olla todella erinomainen, jotta sarjasta jää hyvä maku.

Filmifriikin sivuilta löytyi 3 leffaa ja 5 DVD:tä animea. Valitettavasti kaikissa oli vain englanninkielinen tekstitys. Mutta eiköhän noista joskus tule suomiversiotkin.

Suurkiitokset vastauksista. Täytynee etsiskellä sitten kauppojen hyllyiltä näitä osia :) Huomasin muuten, että tuo Death Note olisi kait tulossa ensi syksynä Rakkautta ja Anarkiaa-elokuvafestivaalien ohjelmistoon...Tosin silloinkin pelkästään englanniksi tekstitettynä. Täytyypä toivoa, että tulis vielä suomeks tekstitettynä. Kylhän se enkkukin jonkin verran menee, mut kivempaa olis katsoa, jos ei tarttis koko ajan miettiä, ymmärtääkö oikein ;)

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #102 : 03.05.2009 klo 16:50:20 »
Huomasin muuten, että tuo Death Note olisi kait tulossa ensi syksynä Rakkautta ja Anarkiaa-elokuvafestivaalien ohjelmistoon...
Se tuli jo viime syksynä, kuten tässä ketjussa viime syksynä kerrottiin.

Kannitha

• Jäsen
« Vastaus #103 : 03.05.2009 klo 17:15:52 »
Se tuli jo viime syksynä, kuten tässä ketjussa viime syksynä kerrottiin.

Kiitos huomautuksesta :) Katsoin vain Rakkautta ja Anarkiaa-festivaalien kotisivuilta tuon tiedon ja ylhäällä laidassa oli tämän vuoden päivämäärät, jolloin festivaali on, joten kuvittelin tietysti, että se on myös tämän vuoden ohjelmistoa, jossa tämä elokuva esitetään. Harmi, olis ollut kiva nähdä se...Toivottavasti tulee pian suomeksi tekstitettynä!

Sunnikka

• Jäsen
  • Turha säheltäjä, ikuismyöhässä oleva iltaihminen.
« Vastaus #104 : 12.05.2009 klo 10:42:14 »
Warner Bros tuo Death Noten elokuvakankaille; http://egmont.wordpress.com/2009/05/12/death-note-kaantyy-elokuvaksi/
Hulluja nuo suomalaiset.