Mikä on ollut se järkyttävin ja kauhein anime jota olette katsoneet? 
Kyllä karmeinta oli katsoa Rakkautta & Anarkiaa-festareilla XXXXX:n (sensuroin nimen koska joku lapsi kuitenkin menee ja katsoo sen enkä halua ko. vastuuta) - siinä meinas mennä popcornit väärään kurkkuun...Siinä tuli traumoja vaikka muille jakaa

Se oli silloin vuonna 0 kun kukaan ei ollut kuullutkaan koko Anime-sanaa Suomessa, ehkä paria omituista tyyppiä lukuunottamatta, v.91-92?! Olin jostain saanut kaivettua Akiran videokasetilla huonona kopiona, olin aivan myyty, maailman parasta animaatiota! Edistyksellisesti R&A-festareilla mainostettiin tätä animea, hankin liput ja menin isoveljieni kanssa katsomaan - vakuutettuani näille, että tämä on varmasti yhtä hyvä.
Ennen leffan alkua sen ohjaaja esitteli elokuvansa. Koko puhe oli itse-asiassa Suuri Anteeksipyyntö, tyyppi oli selvästi häpeissään ja pahoitteli, että joudumme katsomaan hänen elokuvansa - pyysi vielä lopuksi anteeksi, että oli tehnyt moisen meidän katsottavaksemme...
Tästä olisi pitänyt arvata ja häipyä paikalta mutta enpäs älynnyt. Sitten seurasi mitä seurasi ja hävetti, että olin maksanut lippujen hinnan.. Kestettiin loppuun asti mutta oli se rankkaa! Että on ne kipeitä, ne japanilaiset!

Ko. leffa julkaistiin sitten Suomessakin videolla ja piti aina sarjiskaupassa myyjänä estellä, ettei mummot vaan osta sitä lahjaksi - "Hei oikeesti, et sinä halua, että lapsenlapsesi katsoo tämän!"...